Skocz do zawartości
Dako

Star Citizen jednak na Vulkan API ...

Rekomendowane odpowiedzi

Ali Brown czyli Director of Graphics Engineering na forum CIG https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/7581676/#Comment_7581676    stwierdził, że SC będzie oparte na Vulkanie (API)

Cytat:

Years ago we stated our intention to support DX12, but since the introduction of Vulkan which has the same feature set and performance advantages this seemed a much more logical rendering API to use as it doesn't force our users to upgrade to Windows 10 and opens the door for a single graphics API that could be used on all Windows 7, 8, 10 & Linux. As a result our current intention is to only support Vulkan and eventually drop support for DX11 as this shouldn't effect any of our backers. DX12 would only be considered if we found it gave us a specific and substantial advantage over Vulkan. The API's really aren't that different though, 95% of the work for these APIs is to change the paradigm of the rendering pipeline, which is the same for both APIs.

ps.

Czyli przy kolejnym upgrade komputera i przed wydaniem SC przesiadamy się na 16 rdzeniowe Ryzeny  http://wccftech.com/amd-working-16-core-ryzen-cpu/  ...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak dla mnie to kapitalna wiadomość, bo uprości sprawę przy robieniu portu na linuxa. Wsparcie sprzętowe dla Vulkana też jest szerokie, tak więc IMO tylko pogratulować. 

Tutaj sprawdzicie, czy wasza karta jest kompatybilna z Vulkanem. Użytkownicy nVidii konkretne i łatwiej strawne informacje oraz stosowne drivery znajdą pod tym linkiem.

Założyłam też osobny temat do dyskusji o samym API: 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak bym nie szalała z optymizmem, różnica w polygonach pomiędzy tymi dwiema grami będzie nomen omen kosmiczna. :) 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ostatnio CIG podejmuje coraz lepsze decyzje. Najpierw Lumberyard a teraz Vulcan. Oby tak dalej. Bardzo mi sie podoba to, że jest coraz to mocniej widoczna alternatywa dla DX. Pamiętam pierwszego Unreala a ścisłej to jakie wrażenie na mnie zrobiło przejście z DX na OGL. 

Liczę na to, że teraz SC stanie się jeszcze bardziej popularny ;) a przede wszystkim multioesowy. 


 

 

JFK (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

To prawda, widać że myślą bardzo przyszłościowo, API od MS zawsze będzie nam dyktowało pewne sprawy a wiemy że nie rozwija się tak dynamicznie jak to miało miejsce w przypadku OpenGL. Niezależny standard nie tylko szybko adaptował nowe techniki generowania obrazu ale był też dostępny na niemal wszystkie popularne platformy, do pewnego momentu jakościowo dosłownie miażdżył to co oferował DirectX . W późniejszym czasie różnice się nieco zatarły ale to dlatego że drobiazgi niewiele wpływały na jakość sceny i tylko wprawione oko doznało orgazmu graficznego.

Wybór Vulkana cieszy, liczyłem na to, ba byłem nawet tego pewien że tak się stanie pamiętając obietnicę że SC będzie śmigał na Linuxie, w ten sposób już na starcie SC stanie się grą multiplatformową, jest tez jedno zagrożenie ( choć w pewnym sensie może nawet wybawienie kto wie ), a mianowicie Lumberyard jest multiplatformowym silnikiem, Vulkan jako API też jakie z tego idą wnioski ? Ano takie że  nic już nie stoi na przeszkodzie żeby część uniwersum SC została wydana na konsole i mam tu na myśli SQ'42.

Tak wiem zaraz dostanę za pomysł razy ale mógł być to port PC => Konsole a nie odwrotnie, co nie miało by negatywnego wpływu na grafikę ( gotowy SQ'42 został by przeniesiony na inne platformy ), a samemu CIG dałby jeszcze większy rozgłos i masę dodatkowej kasy którą mogli by włożyć w kolejne DLC lub w samo SC MMO którego już konsole by nie doświadczyły ( mam nadzieje ). Tak na oko po jakimś czasie wpadło by CIGowi z 300 milionów $ z takiego posunięcia, a to o połowę większa kasa niż dotychczas zgromadzili i łakomy kąsek. Jak sądzicie te zmiany są po części spowodowane takim pomysłem rojącym się w głowach głodnych funduszy devsów ?

 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi konsolami to trochę nie fajny pomysł jest. Nawet jeśli to miałby być port z PC na konsole a nie odwrotnie, to wątpię, żeby poprzestali na samym Squadronie. Zrobili by wszystko włącznie z MMO. A to już niezbyt dobrze dla naszej pecetowej wersji. Nakład pracy od razu dzielony na dwa, czyli mamy mniej siły. Raczej nie połączą obu światów, my nie będziemy widzieli konsol, a konsole nas... No ale wiadomo że kasa rządzi się swoimi prawami i jak CIG zwącha interes w konsolach to tak się może stać. Dla mnie byłby to zły ruch. Niech sobie konsole mają swoje ekskluziwy, a SC niech będzie tylko na poważne sprzęty :P 

ps. A czy gdzieś kiedyś Roberts czasem nie mówił, że SC będzie tylko i wyłącznie na PC i żadne porty na inny sprzęt nie wchodzi w grę? 

 


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zaraz słusznie prawi. @Tommy Rich musisz wziąć pod uwagę, że konsole to nie tylko kasa "bo będzie inny sektor rynku". To gigantyczne koszty - bo musisz mieć devteamy które piszą na to patche i pilnują żeby trzymało się kupy. Oprócz tego za produkcję KAŻDEGO egzemplarza gry (niezależnie czy go sprzedasz, oddasz, wyrzucisz, podarujesz)  płacisz royalties sony / microsoftowi. Patche to konieczność przepychania KAŻDEJ wersji przez certyfikację... 

Wydawanie na konsole to NIE jest przysłowiowe "easy money".

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Te tostery po prostu takiej gry nie uciągną. Konsole mają wiele sprytnych sposobów na oszczędzanie mocy, ale ma to granice. Może 3 generacje w przód, za 15 lat ;) 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Może i nie jest "easy money" ale jak widać zarabia się na tym bardzo porządna kasę, a co do opłat i konieczności częstego paczowania to właśnie dlatego cena gier konsolowych jest znacznie większa od tych na PC i moje obliczenia uwzględniały wyższą cenę produkty przy niższym zysku, wolumin graczy jednak robi swoje i była by to gra warta świeczki.


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich zapominasz o rynku gier używanych, a także o tym że marżowość konsol zawsze była słabsza. A bez zewnętrznej dystrybucji z którą trzeba podzielić się tortem (oraz kosztów własnych wysyłki przy sprzedaży bezpośredniej) za dużo by nie pchnęli :)

Wybacz ale włączyłeś mi temat branżowy to masz.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Ale na konsole nie ma takiej produkcji, ta już jest sławna i zapchała by dziurę bo nieudanej NMS oraz jak się okazuje średniej MS:A, więc znaleźli by się chętni, zresztą szkoda gadać i tak CIG zrobi co będzie chciał. Ja się cieszę że oficjalnie zapowiedzieli Vulkana, to da kopa w wydajności dla całego SC oraz napędzi popyt do sięgania po to właśnie API, może wtedy nawet MS zacznie się bardziej starać ;)

Na pewno wszyscy na tym wygramy że natywnie wspierany będzie tak nowoczesne i zarazem uniwersalne API jak Vulkan ! 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydanie gier na konsole to także ograniczenia pod względem developingu - patrz patche do gier na Xpudła, które muszą przejść certyfikacje MS, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

No ale w sumie kto bogatemu zabroni ;) 


Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O certyfikacji wspominałam ze 4 posty wyżej - to jest wymóg zarówno w przypadku MS jak i Sony. Nie żeby to jakoś podnosiło jakość owych patchy ale... Nie zjeżdżajmy z tematu ;)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soz, wyskoczyłem jak filip z konopi z tymi patchami na konsole.

Co do tematu, to wiadomo kto - które studio, a może sam Amazon? - będzie odpowiadał za "port" na Vulkana? :D 


Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Quelen póki co nie bardzo.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że zgodnie z przewidywaniami Vulkan przełoży się na wzrost wydajności w SC. Ben Parr miał to i owo do powiedzenia na ten temat:

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W biuletynie miesięcznym SQ czytamy że wdrażanie Vulkana rusza z miejsca i będzie się odbywało stopniowo.


 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 


Natomiast w Star Citizen Live: All About Development (51:50) Brian Chambers potwierdza prace nad Vulcanem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Frosty
      Hello there,
      Skontaktowała się ze mną osoba z rosyjskiej grupy zajmującej się tłumaczeniem Star Citizena na inne języki. Jako, że opanowali już sposób na tłumaczenie oraz implementacje tekstów do gry to postanowili podzielić się swoimi dokonaniami z innymi społecznościami, które chciałyby przetłumaczyć SC na swój język.
      Popyt na polskiego Kosmicznego Obywatela od dłuższego czasu jest zauważalny, więc osoby chętne do pomocy w tłumaczeniu będą bardzo mile widziane.
      Tłumaczenie tekstu odbywa się w programie SmartCat, a do edycji tekstów 3D (takich jak interakcja z obiektami z otoczenia) wymagany jest program pokroju Autodesk.
      A więc, jeśli ktoś chce nam pomóc w tym ambitnym zadaniu albo ma jakieś pytania to walcie śmiało pod tym postem
      Możecie się również skontaktować się ze mną poprzez wiadomość na forum lub na Discordzie.
    • Przez Vanter
      Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /applications/core/interface/js/spacer.png" />
      Powoli zamknięte testy Evocati dobiegają do końca to postanowiłem zeprać razem wszystkie dotychczasowe noty łatek.
      Główne nowości to:
      Modyfikacja modelu lotu Odmienne zachowanie statków podczas lotu atmosferycznego  HUD w statkach i wieżyczkach  Przenoszenie ciał Aplikacjia Citizen Trading App do przelewów miedzy graczami Grin ROC - mały górniczy pojazd naziemny Przeróbka Origin M50 Malowania statków za aUEC  
      Alpha 3.10.0 PTU.5381545 Patch Notes
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Film z Star Citizen połączono z ścieżką dźwiękową trailera Cyberpunk 2077
       
      Dźwięk robi robote, np lot od 0:52.
    • Przez Frosty
      W najnowszym Inside Star Citizen nasz rodak w ekipie CIG przybliży nam informacje o reworku statków Vanduuli, które w niedalekiej przyszłości zawitają do Persistent Universe, oraz Arena Commander.
      W części poświęconej Sprint Report zobaczymy:
      usprawnienia AI NPC - będzie miało skończoną ilość amunicji, którą to będzie musiało uzupełniać jeśli ta się skończy na wyposażeniu; statki z nadchodzącej serii Origin 100 w greyboxie; pierwszą iterację uchwytów na broń podręczną myśliwcach; rework UI statków na przykładzie Gladiusa; wczesną wersję pokładu rafinerii stacji kosmicznej; dalsze usprawnienia postępującego ognia; będącą aktualnie na wczesnym etapie produkcji powierzchnię planety Pyro 2 z nadchodzącego systemu Pyro.  
       
    • Przez Frosty
      W najnowszym Inside Star Citizen możemy przyjrzeć się pracom nad zmianą działania stref zastrzeżonych (które są nieodłącznym elementem większych miast w grze), oraz asysty lądowania.
      W części poświęconej Sprint Report zobaczymy:
      prototyp systemu ekwipunku podręcznego, który znacznie ułatwi zarządzanie tym co mamy przy sobie; postępy w pracach zespołu VFX nad efektami wchodzenia w atmosferę, co będzie także widoczne dla innych graczy, którzy przykładowo będą stali na powierzchni planety; pierwszą iterację efektów pożaru, który może się przytrafić naszemu statkowi; projekt sklepu komputerowego w New Babbage, w którym będziemy mogli m.in. dostosować wedle własnego uznania naszego mobiGlasa; postępy w tworzeniu segmentów ładunkowych stacji kosmicznych; postępy prac nad efektami wody, która będzie także reagować na warunki atmosferyczne.  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności