Skocz do zawartości
Darayaharus

Wpływ grawitacji na pociski czyli fizyka w SC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Podczas przerwy technicznej rozmawialiśmy z @Nebthtet na discordzie między innymi o dość ciekawym zagadnieniu jakim jest fizyka w SC, a dokładniej jej wpływ na tor lotu pocisków. Na chwilę obecna nie widać praktycznie żadnego wpływu grawitacji lub braku tejże na pociski balistyczne. Najłatwiej to zaobserwować w module Star Marine podczas strzelania przez strefy o zmiennej grawitacji (na przykład pocisk wystrzelony w miejscu z grawitacją przelatuje przez strefę bez grawitacji i kończy swój lot ponownie w strefie grawitacji). Wydaje mi się, że pociski balistyczne przelatujące przez miejsca o różnej grawitacji nie powinny lecieć w punkt celowania jak to ma miejsce obecnie tylko lecieć po zmiennej trajektorii. Co więcej praktycznie strzelanie z broni balistycznej w strefie bez grawitacji powinno jakoś wpływać również na osobę oddającą taki strzał (odrzut broni). Dzięki takiemu podejściu zrozumiałym by było, że broń balistyczna jest silniejsza, ale kosztem celności przy takich jak powyżej sytuacjach. Za to broń laserowa powinna być troszkę słabsza ale za to bardziej celna. 

Jednocześnie Neb zwróciła uwagę na problem techniczny związany z taką mechaniką czyli liczbę obliczeń i procesów jakie musiałyby wykonać "kalkulatory" przy co większej strzelaninie. Rozwiązaniem które wskazała byłby opadający tor lotu pocisku w strefie z grawitacją i tor lotu po linii prostej w strefie bez grawitacji. I w sumie na tym zakończyliśmy dyskusję by przenieść ją na forum i tutaj dalej ją kontynuować już w szerszym gronie, bo wydaje nam się, że temat jest dość ciekawy. 

 

 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko widzisz, to nie takie proste.

Zakładając że akcja dzieje się w próżni (bo tak prościej) to jeśli strzelasz będąc w dodatnim G pocisk ma już jakieś odchylenie trajektorii ze względu na grawitację. O ile dobrze kojarzę (a fizykę miałam daaaaaawno temu :P) wchodząc w 0G byłaby ona zachowana (bo co innego miałoby odchylać tor pocisku). Teraz jeśli taki obiekt wleci w kolejną strefę z dodatnim G należy wykonać kolejne obliczenie, które naniosłoby korektę na istniejącą trajektorię... A jeśliby jeszcze ktoś chciał uwzględniać czynnik atmosferyczny to już w ogóle zaczynają się piętrowe obliczenia...

Poza tym pamiętajmy, jeśli taki pocisk nie trafiłby w nic, to leciałby do końca wszechświata, albo aż by w coś trafił (nieważne w co - czarną dziurę, gwiazdę, czy vanduulskie dupsko).

Stąd moja teoria że jeśli balistyka jako taka będzie zaimplementowana, to w uproszczeniu. Pytanie też po przebyciu jakiego dystansu takie pociski będą kasowane? Tego będzie latać w pytę, zwłaszcza jeśli uwzględnisz że statki przecież mogą mieć zamontowane uzbrojenie energetyczne lub balistyczne.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

I o takie coś mi dokładnie chodzi. CIG zachwala SC między innymi bardzo wiernym odwzorowaniem fizyki, a ten element właśnie by to uwiarygodnił. Z drugiej strony, jak sama zauważyłaś, przy ilości pocisków jaka obecnie lata ilość obliczeń sprawiłaby problemy z płynnością gry (zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę, że pociski balistyczne obracają się wokół własnej osi). Do tego jeszcze dochodzi aspekt rozróżnienia działania broni balistycznej od laserowej (obecnie wszyscy wybierają praktycznie broń balistyczną w SM). W sumie jak się dobrze zastanowić to wprowadzenie oddziaływania grawitacji na pociski balistyczne miałoby wpływ na bardzo wiele rzeczy związanych z mechaniką gry. Niemniej wszystko to jest ograniczone możliwościami obliczeniowymi naszych blaszaków.


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak po prawdzie IMO jedyna opcja która jest realna do wdrożenia to symulacja czegoś takiego dla pocisków używanych przez statki - zostawiając broń ręczną i pokładową na uproszczonym modelu.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę temat i myślę, że jest o wpływie ciał niebieski o dużej grawitacji na balistykę pocisku, a czytam, że chodzi o jakieś marne stacje kosmiczne :turned:

Nie chcę nic mówić, ale jeżeli pocisk nie będzie leciał na jakieś 500 metrów to żadne opadanie w zasadzie nie istnieje, pociski tak szybko nie opadają (może, że chodzi o mały kaliber, jak np pistoletowy). Mówimy tu oczywiście o 1G, bo taka jest standardowa dla naszego gatunku grawitacja, ale obstawiam, że na stacjach i statkach będzie jakieś 0,7G, żeby oszczędzać energię zapewnić ludziom dodatkowy komfort.

Jeżeli strzelaniny będą odbywać się na obiektach o danej grawitacji (0G-6G, więcej chyba dla ludzi nie przejdzie) to pewno będzie od tego jakiś algorytm, który będzie dostosowywał balistykę do danego obiektu.


Kosmos to całkiem spoko miejsce, można tam mieć w końcu święty spokój... szczególnie jak padnie system podtrzymywania życia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy, ale ja widzę, że fizyka balistyki jest póki co mocno uproszczona, wystarczy postrzelać do nieruchomego celu bronią energetyczną ze statku podczas przemieszczania się w lewo/gorę/prawo bądź dół. Laser zakręca co nie powinno mieć miejsca, w końcu światło nie ma masy, więc energia kinetyczna czy odśrodkowa nie powinna mieć na niego wypływu, a przynajmniej nie na odcinku 200 metrów :P 

Edytowane przez Quelen

Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tjaaa, ale pospekulować sobie fajnie :) - może zanim skończą grę maszyny będą na tyle mocne żeby to wszystko policzyć *tu wstaw śmiech przez łzy*


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ogromnie uproszczona i nie należy spodziewać się że będzie dużo lepiej, a na pewno nie nastąpi  to zbyt szybko.

Obecnie jesteśmy jeszcze na etapie gdy fizyka w grach jeszcze bardzo dużo kosztuje i wymaga sporej mocny naszego hardware'u, i pomimo że są już liczne rozwiązania aby ją wspomóc typu Havoc czy Nvidia PhisicX to i tak sporo jeszcze brakuje i generalnie należy się cieszyć że jako taka jest obecna nawet w torze lotu pocisków. 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich, a pamiętasz takie coś jak karty do akceleracji fizyki w grach? To miej świadomość że były tak naprawdę niedawno. Później wsadzono to w GPU. Z resztą kiedyś do karty graficznej trzeba było dopina VooDoo żeby było (jak na ówczesne czasy) ładnie. A do pojawienia się np Rivy TNT nie trzeba było aż tak wiele czasu.

A tego akurat mamy pod dostatkiem, bo jeśli ktoś się łudzi że grę skończą w 2-3 lata to... 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, doskonale pamiętam te czasy miałem nawet w rękach kartę firmy Agea i muszę przyznać że fizyka generowana przez tą kartę była o niebo lepsza niż ta obecna aktualnie w kartach Nvidi, po tym jak firma ta wykupiła Ageaę i wszczepiła odrobinkę jej technologi do swoich układów pod szumną nazwą PhixicX.

Szkoda że specyfikowane układy tylko do obliczeń fizycznych nie miały swojej kontynuacji, myślę że teraz ich 6 albo 7 generacja powodowała by prawdziwy opad szczęki na podłogę, takie liczenie toru pocisków i to z uwzględnieniem bardzo wiele zmiennych dla tych kart to byłby pikuś ;) 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się cieszę, bo to że PhysX wszedł jako programowa obsługa akceleracji fizyki spowodowało że ludzie to mają. A kartę kupiłby promil osób co spowodowałoby że już w ogóle nikt by nie pisał lepszej fizyki bo i po co, skoro gros rynku by nie mogło z tego skorzystać.

Tak więc IMO lepiej że jest jak jest, bo realistycznie rzecz biorąc inaczej nie byłoby wcale.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności