Skocz do zawartości
Tommy Rich

Lumberyard VS StarEngine

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już zapewne wszyscy wiecie CIG postanowił zmienić swoją wersję zmodyfikowanego CryEngine ( 3.6.8 ) zwanego StarEngine na silnik autorstwa Amazonu, który jest niczym innym jak także zmodyfikowaną wersją CryEngine w dodatku opartą o prawdopodobnie ten sam build lub odrobinę nowszy ( 3.8.0 ), do końca nie wiadomo, bo nie zostało to sprecyzowane. 

Można zatem zadać sobie pytanie po co ta zmiana ? I czy w ogóle ma to sens skoro oba silniki to modyfikacja tej samej podstawy ?

Według zapewnień CIG i samego Chrisa Robertsa ma to sens, zmiany w silniku poczynione przez Amazon są wg zapewnień korzystne biorąc pod uwagę potrzeby i rozwój Star Citizena. Dodatkowe możliwości jakie posiada Lumberyard oraz te zapowiedziane w niedalekiej przyszłości czynią z niego łakomy kąsek, a z samego Amazonu potężnego partnera dla CIG. Względem znacznie spowolnionego rozwoju CryEngine związanego głównie z kłopotami finansowymi firmy, Lumberyard wydaje się być sensownym sukcesorem tym bardziej że Amazon zamierza przeznaczyć ogromne środki na jego rozwój.

No tak ale co to wszystko dla nas oznacza w praktyce ?

Trochę szkoda że w wyjaśnieniu od CR zabrakło szczegółów i bardzo precyzyjnego wskazania tych wszystkich korzyści. Zamiast wypowiedzi w stylu że wszystko okazało się leprze, a sama migracja zajęła programistą silnika CIG tylko kilka dni przydała by się tabelka pokazująca co tak naprawdę na starcie zyskujemy, a co tracimy, bo jak wiadomo nie ma róży bez kolców czy dymu bez ognia.

Poniżej wyjaśnienia od Chrisa Robertsa.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/364217/lumberyard-for-those-interested/p1

 

Oczywiście wyjaśnienia że wszystko przebiegło gładko i bezproblemowo należy potraktować nieco z przymrużeniem oka, wiele osób wie że takie zmiany zawsze powodują mnóstwo nieprzewidzianych problemów zwłaszcza w momencie gdy się ich zupełnie nie spodziewamy, a połączenie obu technologii wewnętrzne może wyglądać zupełnie inaczej np tak :P 

txXrz6I.gif

 

Silnik Lumberyard jest obecny już w wersji 2.6 postanowiłem zatem zrobić kilka porównań i sprawdzić czy zmiany są zauważalne, na pierwszy ogień poszły rzeczy których wygląd znam na pamięć, a więc dekoracje i wszelkiego rodzaju flary. Niestety zmiany są spore i na obecną chwilę zwłaszcza w module Hangar wszytko wygląda dużo gorzej, blado bez efektów, materiały są bardziej matowe z gorszymi teksturami. Miejscami to nawet wygląda jak po przejściu jakiejś koszmarnej konwersji z mocniejszej platformy na drugą słabszą i trudno się tu doszukać jakiś pozytywnych stron czy lepszej jakości grafiki. Liczę jednak że bonusy z tej przesiadki pojawią się w najbliższym czasie i wszyscy uznamy że to był jednak ruch w dobrą stronę.

Dodatkowo powstały nowe błędy, których wcześniej nie było, przedmioty raz postawione znikają po ponownym zalogowaniu, czasem można postawić dwa przedmioty na jednym miejscu itp. Największy błąd jaki zaobserwowałem to włączenie muzyki w szafie grającej w jednym hangarze by po załadowaniu gry do innego dalej ją słyszeć ! 

ykTabSF.png

 

Zachęcam do obejrzenia kilku porównań, niestety jestem poza domem i nie mogę pokazać własnych zrzutów z wcześniejszej wersji ( After ) jedynie te po są moje ( Before ). Poglądowo zamieszczam znalezione obrazki na sieci niestety zazwyczaj niskiej jakości, zainteresowani lub posiadacze dekoracji mogą sami sprawdzić jak to u nich wygląda ;) 

Puglisi Vasli Stone

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Edytowane przez Tommy Rich

UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich kawał solidnej roboty - mam nadzieję że CIG poprawi miejsca, gdzie jakość spadła. Natomiast wolę aby priorytetowo zajmowali się netcodem :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Nie tylko wyblakłe ale także pozbawione refleksji i innych efektów specjalnych jak świateł kaustycznych czy efektu glow, tekstury są słabej jakości a wiele elementów przestało się ruszać i działać. Nie mówiąc już o wrażeniu jak by część rzeczy nie posiadała materiałów bazujących na PBR.

W domu nagram filmik i zrobię więcej porównań, całość zgłoszę do CIG i może powinienem to klepnąć także na forum RSI ;) 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, to akurat krok w dobrym kierunku.

Amazon to gigant z potężną infrastrukturą sieciową. A dla gry MMO wsparcie Amazona w tym zakresie to idealne rozwiązanie. Poza tym jakby nie patrzeć to cały czas Cry Engine. Zatem inżynierowie za F42 miękko przejdą na Lumberyarda. 

Należy też pamiętać, że Amazon bardzo mocno chce zaznaczyć swoją obecność na rynku mediów elektronicznych. Co za tym idzie inwestuje ogromne pieniądze w to aby postrzegano go jako platformę multimedialna a nie tylko sklep internetowy. Wystarczy spojrzeć na ich produkcje GT czy Człowiek z wysokiego zamku które można oglądać na Amazon Prime. Naprawdę widać ciężka kasę wpakowana w te projekty. 

SC jest ich jak do tej pory jedynym poważnym projektem związanym z Lumberyardem i na pewno Amazonowi zależy aby pokazać, że mają produkt potrzebny producentom gier. Dlatego też sądzę, że nie będzie żałował sił i środków na wsparcie dla CIG ze strony swoich inżynierów. A na to najbardziej narzekał CR przy współpracy z Crytekiem. Nie zdziwię się nawet jak Crytek będący w fatalnej kondycji nie zostanie kupiony przez Amazona. 

Po cichu liczę na to, że dzięki współpracy między CIG i Amazonem prace nad grą ruszą z kopyta. 

Co do 2.6 faktycznie pojawia się masa visual bugów które mocno wnerwiają. Ale mam nadzieję na to, że kolejne poprawki to wyeliminują. 


 

 

JFK (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Graficznie widać zmiany, miejscami na plus a miejscami na minus. Gra świateł o wiele bardziej podobała mi się w poprzedniej wersji 2.5 za to wydajność jest o wiele lepsza teraz (AC miodzio :D ). 

Nie mam kosmicznego PCta więc nie gram na Ultra High z wszystkimi duperelami, jednak teraz widzę, że przełączniki LOW (to mój przedział graficzny), Medium, High w grafice rzeczywiście próbują to odzwierciedlić :) 

Niech coś tylko zrobią z tymi efektami pary, bo o ile w 2.5 nie wysadzały mi procka to teraz powodują ogromny drop FPS...

Jedyne co mnie na chwilę obecną trochę odrzuciło to kokpity.. Stały się takie plastikowe, jakby z kreskówki (np Hornet Ghost). Poprzednie bardziej mi się podobały. Drugą sprawą jest to, że obecnie praktycznie nic na nich nie widać bo FOV jest taki, że widać co najwyżej połowę ekranu z dołu.. Mam nadzieję, że kiedyś wróci widok z pierwszych arena commander gdzie wszystko wyświetlało się na hełmie. Chyba, że takowy da się kupić inGame a ja jeszcze tego nie doczytałem..

Zobaczymy jak to się potoczy dalej, obecnie wizualnie świat SC stracił trochę duszy i mroku w zamian za ... Chyba w zamian za optymalizację :) 

Jedynym zagrożeniem w współpracy z tak dużym gigantem jak Amazon jest to, że jeżeli współpraca stanie się zbyt ciasna to CIG już nie będzie niezależnym studiem tylko satelitą Amazon w tym projekcie... Więc wszystko zaczyna być w rękach białych kołnierzyków i byleby ich cele były zbieżne...


Zapraszam do wspólnego grania (Discord):

DISCORD.GG

Check out the LYNX CORP community on Discord - hang out with 185 other members and enjoy free voice and text chat.

Zapraszam do wspólnego grania (Guilded):

https://www.guilded.gg/i/bEzq3q6p

 

Jeżeli na start w grze chcesz dostać dodatkowe 5000 UEC (5$) skorzystaj z mojego "Refferal Code"  podczas rejestracji (wystarczy kliknąć w link->)STAR-4NYK-GPNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe bugi niekoniecznie muszą być spowodowane przejściem z CE na LY, np. lecąc Hoplitem przy Yela asteroidy znikają "paskami", na pierwszy rzut oka wygląda to jak błąd w kodzie silnika, ale przyczyną jest najwyraźniej zła maska kokpitu (chyba przeniesiona z jakiegoś Horneta albo Gladiatora). 

Co do różnic w grafice to moja teoria jest taka, że na razie przenieśli tylko te największe zmiany w silniku, czyli to co przepisali od nowa, a te mniejsze zmiany, które wprowadzili w CE dodadzą z czasem. Zmianę bazowego silnika oceniam na plus, Amazon zainwestował ogromną kasę w AWS i Twitcha, więc na Lumberyarda też nie powinni żałować grosza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie obawiam się że może wystąpić to o czym wspomniał @Meandester. A jeżeli stanie się coś niefajnego i CIG zabraknie kasy (bo wszystko jest możliwe) to Amazon może lepką łapkę wyciągnąć i próbować kupić SC.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem należy iść w stabilność FPS bo sry jak jakoś nie patrze na modele pod względem czy się świecą czy nie. Znając społeczność która będzie chciała się cieszyć grą i odpali na chwilę na full detalach grę nacieszy oko a później będzie szukać asety które można pominąć jak oświetlenie, refleksy czy cienie żeby uzyskać jak największy stabilny FPS.

@Tommy Rich podszedłeś do tematu zbyt pedantycznie a mianowicie mamy tutaj do czynienia z pierwszą iteracją nowego/starego silnika i mamy dużo dobroci z tej strony. Zapewne niedługo poprawią te wszystkie niedoróbki (bo to jak dla mnie po prostu oszczędzali przed wypuszczeniem SM co było bardzo dobrym zabiegiem żeby nie było problemów graficznych w czasie wypuszczania LIVE). 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Smaily tu nie chodzi o czepianie by się czepiać, ale po prostu o poinformowanie CIG o babolach - ja jakieś pierdoły typu wisząca tekstura zarysowań też zgłaszałam. Przecież nikt nie mówi że "źli, niedobrzy,  jak mogli tak spaścić grafikę!" :) 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w końcu miałem chwilę wolnego czasu żeby się zalogować i potestować i powiem że jakość grafiki zdechła okrutnie ewidentnie straciło to coś co było wwwooowwww .... mam nadzieję że wyciągną większe soki ze zmiany silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

No i to jest w tym wszystkim najważniejsze ale to głownie polityka i sprytny ruch ze strony CIG, powiedzmy sobie szczerze to jest ich złoty spadochron w razie gdy kranik wyschnie ;)

Dlatego nie chcę poruszać tego czy to był dobry krok czy nie, bo nigdzie tego nie zasugerowałem jedynie zadałem pytanie i spróbowałem na nie odpowiedzieć przyglądając się projektowi od strony graficznej, a dokładnie tym elementom które byłem w stanie bezsprzecznie porównać.

Tym bardzie że na ETF miałem do czynienia z wersją 2.6 pracującą pod kontrolą starego rozwiązania, więc kto jak to ale wiem jak mogło wyglądać 2.6 a jak teraz wygląda. Oczywiście grafika to nie wszytko i każdy o tym wie ale lepiej mieć ją piękną by później z niej rezygnować dla większej ilości i stabilności FPSów niż otrzymać downgrada którego i tak będzie się kroić nie ciesząc oka tak jak wcześniej. Gdybym nie miał porównania pewnie bym się cieszył z większej ilości FPS ale na tym etapie jakoś bardziej mnie martwią błędy czy nerfy niż niski FPS.

Edytowane przez Tommy Rich

UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich Zgadzam się z Tobą, że grafika jest ważna. Ale na tyle co zauważyłem, to obecny wygląd gry nie jest spowodowany zastosowaniem tekstur o niższej rozdzielczości ale zastosowanym sposobem oświetlenia. Wygląda to tak jakby zastosowano jakiś filtr zmiękczający. Owszem karta graficzna ma mniej do roboty ale sądzę, że to tylko czasowe rozwiązanie i wkrótce wszystko odzyska swój dawny blask. 

Poza tym Tommy mam wrażenie, że to wszystko jest kwestia gustu, ponieważ wg. mnie to Hornet w nowym oświetleniu wygląda o niebo lepiej. 

Edytowane przez Jazz

 

 

JFK (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Nie Jazz to nie jest kwestia oświetlenia, zobacz sobie tekstury w hangarze R&Y, w wielu miejscach to widać, szczególnie tam gdzie poprzednio były one bardzo dokładne np dywany, prycza ( Cot ) i elementy dekoracyjne. 

A co do Horneta zgodzę się ale zauważ że zdjęcie ze starego silnika było wykonane na niskich ustawieniach o czym pisałem w opisie obrazka ( niestety nie mam zrzutu z tym statkiem na ustawieniach Very High, ten obrazek dostałem od @Quelen i zamieszczony jest tylko orientacyjne ). W nowym silniku zrzut został wykonany na maksymalnych ustawieniach ( Very High ) i jeśli chodzi o tekstury, geometrię detali czy shader jest to rendering o kilka poziomów wyżej.

Zresztą w tym przykładzie bardziej mi chodziło o pokazanie różnic w oświetleniu i wyglądu hangaru niż samego statku :D 

Trzeba by wykonać zrzut w 2.6 tego samego statku na niskich ustawieniach ale na to już nie miałem czasu, zostawiam ten temat i poczekam obserwując pilnie jak to rozwinie się dalej ;) 

Edytowane przez Tommy Rich

UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich Mimo wszystko się z Tobą nie zgodzę. Naprawdę nie zauważyłem spadku jakości tekstur. Poza ty, Cot czy Workbench i nawet akwarium. Zawsze miały niska jakość tekstur. Natomiast bez wątpienia daleko idące zmiany zaszły w oświetleniu. i to ma największy wpływ na postrzeganie tekstur. Najgorzej wyglądają wszystkie elementach, które znajdują się pod "szkłem". Faktycznie widać zmatowienie powierzchni przez co spada nasycenie barw. Ale moim zdaniem to własnie wpływ oświetlenia i to w jaki sposób silnik radzi sobie ze światłem przenikającym. 

Poza tym Y&R jest wyjątkowo wrednym miejscem do testowania tekstur, przez to, że jasne otoczenie wytwarza ogromny kontrast z ciemnymi elementami. Z tego też powodu tekstury wyglądają gorzej. Z drugiej strony mamy taki hangar jak Self Land, który na nowym oświetleniu zyskał najwięcej i odnoszę, wrażenie, że obecne tekstury są lepsze niż w wersji 2.5. W dodatku wszystkie statki, które mają ciemne tekstury są w nim najlepiej doświetlone. 

Niemniej jest to tylko moja teoria i niedługo zobaczymy kto ma rację. ;)

Edytowane przez Jazz

 

 

JFK (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich hornet w low poly to ustawienia very high. Tylko że to była 1 implementacja odświeżonego horneta i im się rozjechała niemiłosiernie, nawet wnętrze statku było przeźroczyste. Żeś mnie źle zrozumiał na głosowym :P 

I dorzuć jeszcze te dwa obrazki porównujące barierki do windy w Self Landzie, bo one dają najwięcej do rozumienia o co Ci chodzi :D 

Edytowane przez Quelen

Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jazz,

Być może za dużo spędziłem czasu w hangarach i mam spaczony na to pogląd ale trzymam się swojej wersji że sporo z nich zostało zubożone. Prawdą jest że efekt pogarsza sposób renderowania oświetlenia, a właściwie to zupełnie inna metoda zachowania się światła, nie zmienia to jednak faktu że widać gołym okiem że zmiana na ten moment to graficzny nerf.

Co do hangarów nie będę się spierał każdy ma swój ulubiony, dobrze że jest ich kilka, można sobie wybrać swój własny styl i cieszyć oko, jednak wspomniany Selfland, podobał mi się dużo bardziej wcześniej, może teraz jest ciemniejszy i przez to bardziej klimatyczny mroczniejszy, stracił jednak sporo na realizmie i tu największe zło czyni właśnie oświetlenie.

Idealnie to widać na przykładzie windy na górny poziom ( rampę )

Selfland wcześniej:

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   

Selfland aktualnie:

1c4fL6r.jpg

 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Według mnie tak i chciałbym żeby wrócili do poprzedniej formy, czyli bardziej realistycznie wyglądającej grafiki, nawet kosztem detali, bo teraz wszystko jest tak bardzo widoczne przez to trochę sztuczne i plastikowe. Co prawda jest ładnie i technicznie dużo szczegułuw ale ogólne wrażenia już nie tak pozytywne jak kiedyś :(  


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem o tym tak do końca przekonany porównując oba screeny. Dlaczego? Bo jest różnica w oświetleniu tych barierek i to bardzo duża.

Na pierwszym screenie (tym, starszym i niby lepszym) dość silne światło pada na środek rampy i barierki, przez co barierki odbijają to światło. Co więcej te barierki są "gołe", z metalu nie pokrytego farbą.

Na drugim screenie rampa nie jest tak dobrze oświetlona, a co więcej światło nie pochodzi z góry jak przy pierwszym screenie. Mimo to światło pada na barierki i widać dobrą pracę światła na nich. Tyle, że trzeba spojrzeć niżej. Na barierkach masz odbicie z dwóch różnych źródeł światła. Pierwsze to odbicie światła pomarańczowego z widocznego żródła w tylniej ścianie rampy (dolny rząd, druga od lewej barierka). Drugie światło odbija się też w dolnych barierkach tylko, że po prawej stronie i pochodzi prawdopodobnie od czegoś zza pleców postaci. Widać też, że barierki są bardzije matowe jakby na sobie miały nałożoną farbę, a nie jak na pierwszym screenie. 

A odchodząc od barierek to spójrz na grę świateł na tylniej ścianie rampy. na drugim screenie jest zdecydowanie lepsza. 

Jak dla mnie bardziej realne jest odbicie światła na tym drugim screenie, zaś bardziej efektowne na tym pierwszym. Ale wrażenie to wynika głównie z ilości światła jakie pada na te barierki.

 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby masz rację, ale subiektywnie mam wrażenie, że pierwszy screen jest bardziej realistyczny. Może to kwestia tego, że w rzeczywistym świecie mamy znacznie więcej światła białego, niż pomarańczowego. Nie zależnie od tego czy mówimy o oświetleniu hali, łodzi podwodnej, biura, to poza bardzo szczególnymi przypadkami światło ma barwę białą (o różnej temperaturze).  Człowiek generalnie stara się mieć dość mocne białe oświetlenie w miejscu pracy a nie "nastrojowe". Hangar jest miejscem pracy, a więc światło powinno być do tego dostosowane. To powoduje, że pierwszy screen jest bardziej realistyczny, nie zależnie od jakości silnika.

Tak na prawdę, ponieważ zmienili nie tylko światło, ale w ogóle całą scenę, to ciężko jest ocenić na podstawie tych 2 screenów jakość silnika. Żeby to ocenić trzeba by porównać sceny które się nie zmieniły. No chyba, że zmiana scenerii jest wymuszona przez silnik, w takim wypadku muszę się zgodzić z Tommym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć do dyskusji, gdyż mnie osobiście oprawa graficzna w 2.6 też się nie podoba.

Wg mnie SC znacząco stracił na atrakcyjności wizualnej. Faktycznie brakuje tego realizmu. Jakby nowy silnik miał gorsze shadery. A może odmiana Lumberyard nie posiada licencji na obsługę tych samych rozwiązań graficznych, na renderowanie z tą samą jakością co Cryengine? Wątpię. 

Wygląda to tak, jakby obecnie był problem z odbiciami światła na powierzchniach (specular map), bo wszystko wygląda jednolicie, poza blikami od świateł. No i jakby zdechło fizyczne oświetlenie - widać tylko AoC w rogach i zakamarkach. 

Najlepiej widać to na metalach - teraz wyglądają jak tanie plastiki, a nie jak chromowane powierzchnie odbijające otoczenie.

Całość teraz momentami wygląda, jak powiedział bym, z dość casualowej gry z dużym budżetem. 

Owszem są rzeczy, które teraz zdają się prezentować lepiej. Szczególnie jeśli chodzi o czytelność drobnych detali z odległości i ekranów w kokpitach. 

 

Oby ten spadek jakości był związany z jakimś 'szybszym' i niekompletnym wypchnięciem builda 2.6, niż samą zmianą silnika. A takie ficzery graficzne zostaną domergowane w późniejszych updatach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Moim zdaniem, zmiana silnika, a tak właściwie zmiana z jednej modyfikacji silnika na drugą, wyjdzie obu firmom na dobre.
CIG zyska platformę sieciową rozciągnięta po świecie, a Amazon wszystkie usprawnienia silnika, które CIG stworzyło w StarEngine.

Na razie przerzucili tylko najistotniejsze elementy z domyślnymi wersjami shaderów, oświetlenia itd. Kolejny krok to re implementacja wszystkich graficznych bajerów ze StarEngine do Lumberyard.

Pozdrawki
BHoleVX


sygn.png.c4efbbba4bad9acc32e1f37d60e375b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałam i konkretów nie ma. A informacje sprzed ponad roku to słabe dane, bo od tego czasu zmieniali (i ciągle przy tym dłubią) kod sieciowy oraz engine. Tak więc na tę chwilę można estymować 16 osób - ale realnie to nie wiemy.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten kod sieciowy co mają teraz to raczej nie nadaje się do gry mmo, to pewnie jeszcze pozostałości tego co natywnie oferuje CryEngine.

Chris Roberts o ile dobrze pamiętam, wspominał że chcą mieć bardzo dużo graczy w instancji, kilkaset albo nawet około tysiąca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności