Skocz do zawartości
Dako

Crytek bliski bankructwa - co z silnikiem SC :)

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę plotek aby rozruszać Szanowną Społeczność Forum.

Wg najnowszego niemieckiego Gamestara firma Crytek ma poważne problemy finansowe.

English

http://www.dsogaming.com/news/crytek-in-deep-trouble-adoption-of-cryengine-not-good-ryse-development-catastrophic/

Po polsku

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=86060

 

Pytanie do Was:

Jak to może wpłynąć na SC ?

Edytowane przez Nebthtet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nic się nie stanie projektowi SC, w najgorszym razie nie będą mieli gdzie się zwrócić o pomoc przy bardziej zakrojonych modyfikacjach silnika, zresztą jeżeli "upadłość" będzie polegała na wykupieniu Cryteka to na pewno nie będzie problemu dla CIG żeby konsultował się z tymi samymi ludźmi, tylko pod innym "sztandarem", no i może też być szansa dla CIG że jak nastąpi "upadłość" Cryteka, to może "podkupią" kogoś od silnika i wrzucą do stajni CIG.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_biggrin.png">    


ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję za słuszne spostrzeżenia.

To ja może sprecyzuję o co mi chodziło.

Jeśli się nie mylę aktualna wersja silnika CryEngine ma pewne ograniczenia dotyczące wielkości obszaru gry.

Ktoś wspomniał, że powstaje/miała powstać wersja kolejna dzięki której przestrzenie będą większe niż 8 km x 8 km lub 60 sek lotu 300i  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> Nie wiem czy ewentualny nowy właściciel tak jak piszesz (piszą w w/w artykułach) będzie zainteresowany tj. będzie miał dość ludzi ( zatrudni właściwych z Crytek-a) aby to rozwijać ?

A my będziemy mieli więcej niż 60 sekund lotu i następnie efektowny loading nowej przestrzeni gry.

No bo co powstrzymało CIG aby sfera obszaru gry AC była większa ?

Edytowane przez Dako

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. Wielkość zmiennych przechowujących współrzędne.

O ile dobrze kojarzę ograniczenia wynikają z tego że silnik działa(ł) w architekturze x86. Jak zwykle kiedy potrzeba nie mogę tego znaleźć ale w którymś z filmików które regularnie wydają omawiali współpracę z Crytek i przy okazji była mowa o tym że CIG niezależnie opracował wersję x64 i prawdopodobnie część ich rozwiązań wróci do Cryteka jak się wezmą za oficjalną implementację.

Z mojego punktu widzenia nawet gdyby mieli zupełnie upaść to nie powstrzyma to w niczym dalszego rozwoju SC. Po prostu zamiast ulepszenia dostawać z góry będą musieli napisać je sami. Jak widać już w tej chwili to robią a jestem pewien że w razie czego CIG jest w stanie bez większych problemów zatrudnić kilku ludzi którzy pracowali nad tym do tej pory.

Swoją drogą w końcu by był materiał na ciekawy stretch goal.

edit:

Trochę spłyciłem temat, tutaj jest więcej informacji w pierwszych kilku postach: http://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/22vur1/32bit_floating_point_precision_vs_64bit_precision/

Edytowane przez lethe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ując.

Fachowa wypowiedź. Dziękuję.

Zresztą tak jak piszecie CIG da sobie radę.

Dodatkowo mając 50-60 mln USD ( kto się założy, że ostatniej kwoty nie osiągną do końca 2014 ?  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> ) pewnie da radę w razie czego zmienić silnik gry - najwyżej my poczekamy do końca 2016 :devil:

Edytowane przez Dako

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie bardzo chce mi się wierzyć że sytuacja jest aż tak tragiczna.

 

Możliwe że sprzedaż gry Rise: Son of Rome, nie była duża, możliwe że znacznie poniżej przewidywań ale nie sądzę żeby słaba sprzedaż jednego produktu spowodowała od razu upadłość całej firmy, której silnik jest uważany za najbardziej zaawansowany spośród obecnie dostępnych !

 

Wystarczy spojrzeć na rynek tytułów fantasy MMO, co drugi duży Koreański tytuł ( a tam powstaje tego masa ) to tytuł oparty na silniku CryEngine, za który firmy te płacą opłaty licencyjne ( proces developerski trwa dość długo ).

 

Jeżeli Crytek ma problemy finansowe, to zawsze może zredukować liczbę zatrudnionych i skupić się tylko na rozwijaniu silnika, jak swego czasu zrobiło EPIC i jakoś się dobrze trzyma na rynku.

 

Chyba że Crytek zjada coś innego o czym prasa jeszcze nie napisała, bo jest to tajne przez poufne  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Zawsze jednak zostanie silna baza jaką jest obecny silnik w wersji 3.6, a za zgromadzone fundusze, teraźniejsze jak i te przyszłe studio ICG jest w stanie rozwinąć silnik samemu w pożądany sposób - może nawet zatrudnią speców z Cryteka :D


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masę upadłościową zawsze ktoś przejmie - w przyrodzie nic nie ginie.

 

A co do problemów finansowych - to z reguły złożone zagadnienia + o większości tematów nie mówi się publice (bo i dlaczego). Tak więc jestem skłonna w takie ploty wierzyć. Ryse mogło im nieźle nasmrodzić. Robienie exclusive na młoda platformę to zawsze ryzyko - nie masz wiedzy ilu będzie early adopterów, czy kupia grę, a także czy platforma nie będzie mieć trudnego wieku dziecięcego (pamiętacie RRODy w poprzednim xboxie?). Na dokładkę konkurencja w postaci PS4 od ponad roku wyciera glebę xbonem jak chce (w ostoi MS czyli USA sprzedaje się więcej PS4 niż xbonów), a także podejście MS do działu xboxowo-rozrywkowego zmienia się dopiero od niedawna, po tym jak dokonali paru zmian personalnych na szczycie korpo.

Podsumowując - całkiem możliwe że jest niewesoło. 

 

Natomiast o silnik bym się nie martwiła, jak nie oni to CIG coś napisze i będzie dobrze. W przeciwnym razie będą musieli emigrować na Antarktydę bo ich fani ukatrupią  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że robienie tytułu exclusive, jest częściowo sponsorowane przez "małych miękkich"  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Widocznie nie lub niewystarczająco, albo produkcja pochłonęła ogromne ilości środków, trochę dziwi mnie że taki Crytek nie przeanalizował dokładnie rachunku kosztów i ryzyka, źle to o nich świadczy. 

 

A może to taka forma negatywnego PR'u, czasem lepiej mówić o firmie źle niż nie mówić wcale, albo chcą zrobić show ala Conchita Wurst i wstać z popiołów niczym feniks :D


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie z zewnątrz nie da się przeanalizować tego problemu. Zresztą i tak podejrzewam że do tej sytuacji doprowadził szereg czynników a nie tylko jedna nieudana premiera. Raczej zostaje czekać na rozwój sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatrudnia poloowe Crytec i wykupia prawa do rozwoju silnika  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_biggrin.png">

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że prawa do użycia i rozwoju musieli zabezpieczyć zanim rozpoczęli jakiekolwiek prace, więc pod tym względem raczej wszystko powinno być cacy niezależnie od tego co będzie dalej.

 

Swoją drogą Crytek gdzieś widziałem że ma koło 800 pracowników więc zatrudnienie połowy z nich może być trochę problematyczne  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Dla CIG problem ?

Najwyżej wyprodukują jeszcze jakiś statki lub kolejne limitowane wersje i znajdzie się na te roczne pensje tych 400 osób  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Edytowane przez Dako

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, od strony finansowej jestem w stanie to sobie wyobrazić, ale odpowiednio zorganizować taki zespół i znaleźć im sensowne zajęcie w ramach tworzenia SC już trudniej. Ale co tam, ręczników nigdy zbyt mało  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Pozwoliłem zacytować newsa na innym forum o grze także używającej CryEngine, mam nadzieję że nie jesteś zły?  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">


en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Gdybym był właścicielem niemieckiego Gamestara lub choćby połowy internetu to pewnie bym  :devil:  ale ponieważ ani jedno ani drugie mi nie grozi więc nie jestem  :biggrin: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Wygląda na to, że jest tak jak podejrzewałem, czarny PR - lepiej mówić źle niż nie mówić o firmie wcale. 

Zwłaszcza w sytuacji, gdy o konkurencji mówi się znacznie więcej  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

 

Z drugiej jednak strony ktoś powiedział wcześniej, że w każdej plotce jest odrobina prawdy, oby to ta drobina o zemście byłych pracowników.


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne by było gdyby Facebook kupił crytek. Wyobraźcie sobie farmvile w tej grafice  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_biggrin.png">

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. Lepiej nie, bo pewnie by lekko ograniczyli wodotryski, żeby pod WWW śmigało  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_biggrin.png">

1377306_orig.jpg


tecon_ad.png

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs,
and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
...
So far, the Universe is winning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak wychodzi na to że zapewnienia o tym że wszystko w porządku to tylko zasłona dymna: http://arstechnica.com/gaming/2014/07/report-crytek-uk-staff-not-getting-paid-leave-studio-en-masse/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że Crytek znalazł fundusze na dalszą działalność ...

 

http://www.pcgamer.com/2014/07/25/crytek-says-new-source-of-capital-has-secured-its-long-term-future/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
    • Przez Frosty
      Hello there,
      Skontaktowała się ze mną osoba z rosyjskiej grupy zajmującej się tłumaczeniem Star Citizena na inne języki. Jako, że opanowali już sposób na tłumaczenie oraz implementacje tekstów do gry to postanowili podzielić się swoimi dokonaniami z innymi społecznościami, które chciałyby przetłumaczyć SC na swój język.
      Popyt na polskiego Kosmicznego Obywatela od dłuższego czasu jest zauważalny, więc osoby chętne do pomocy w tłumaczeniu będą bardzo mile widziane.
      Tłumaczenie tekstu odbywa się w programie SmartCat, a do edycji tekstów 3D (takich jak interakcja z obiektami z otoczenia) wymagany jest program pokroju Autodesk.
      A więc, jeśli ktoś chce nam pomóc w tym ambitnym zadaniu albo ma jakieś pytania to walcie śmiało pod tym postem
      Możecie się również skontaktować się ze mną poprzez wiadomość na forum lub na Discordzie.
    • Przez Vanter
      Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /applications/core/interface/js/spacer.png" />
      Powoli zamknięte testy Evocati dobiegają do końca to postanowiłem zeprać razem wszystkie dotychczasowe noty łatek.
      Główne nowości to:
      Modyfikacja modelu lotu Odmienne zachowanie statków podczas lotu atmosferycznego  HUD w statkach i wieżyczkach  Przenoszenie ciał Aplikacjia Citizen Trading App do przelewów miedzy graczami Grin ROC - mały górniczy pojazd naziemny Przeróbka Origin M50 Malowania statków za aUEC  
      Alpha 3.10.0 PTU.5381545 Patch Notes
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Film z Star Citizen połączono z ścieżką dźwiękową trailera Cyberpunk 2077
       
      Dźwięk robi robote, np lot od 0:52.
    • Przez Frosty
      W najnowszym Inside Star Citizen nasz rodak w ekipie CIG przybliży nam informacje o reworku statków Vanduuli, które w niedalekiej przyszłości zawitają do Persistent Universe, oraz Arena Commander.
      W części poświęconej Sprint Report zobaczymy:
      usprawnienia AI NPC - będzie miało skończoną ilość amunicji, którą to będzie musiało uzupełniać jeśli ta się skończy na wyposażeniu; statki z nadchodzącej serii Origin 100 w greyboxie; pierwszą iterację uchwytów na broń podręczną myśliwcach; rework UI statków na przykładzie Gladiusa; wczesną wersję pokładu rafinerii stacji kosmicznej; dalsze usprawnienia postępującego ognia; będącą aktualnie na wczesnym etapie produkcji powierzchnię planety Pyro 2 z nadchodzącego systemu Pyro.  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności