Skocz do zawartości
Dastro

Upierdliwe rakiety, czyli niedopieszczone AC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na prośbę jednego z naszych rodaków co aktywnie bierze udział w testach ETF i różnych PTU, umieszczam ten oto link do dyskusji i temacie Reddit na temat "problemu" z rakietami:

 

 

TL:DR

Obecnie rakiety w AC nie działają jak rakiety tylko są swojego rodzaju "granatami" na inne statki, czyli odpalasz i zawsze coś ci się skubnie z przeciwnika i mamy zjawisko które przeistacza Arena Commander w "Missile Commander", bardzo upierdliwy i istotny problem dla ludzi którzy dużo czasu spędzają na potyczkach PVP, a CIG nie robi z tego priorytetowego problemu, wręcz marginalizuje go i nie reaguje adekwatnie do zaistniałego problemu. 


ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

A oto i autor/ osoba która poprosiła mnie o rozpoczęciu wątku. Witamy, a resztę zapraszam do dyskusji.

 

Nie to żebym żebrał tutaj, ale polecam wspierać inicjatywę której podjął się @BravenTooth, tak więc jak macie konto na Reddit to nie pożałujcie upvotem. ;)


ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Redit reditem ale może dało by radę rozwinąć temat do dyskusji na polskim forum w ojczystym języku? 

Nie zapominajmy ze mamy tu wielu ludzi którzy nie za bardzo są obeznani w języku angielskim i aby o czymś dyskutować fajne poznać wszystkie aspekty problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Dlatego ten temat o tym, jest i tu. Tak więc możemy podzielić się naszymi przemyśleniami na ten temat, no przecież. :D

 

Jak dla mnie ten problem przeplata się co patch, raz jest gorzej a innym razem trochę lżej. Ja cały czas wyczekuje, aż CIG da możliwość konfigurowania meczu w którym możemy ustawić walka z lub bez rakiet na ten przykład. Oczywiście grał bym tylko na tych bez... no chyba, że chciałbym powalczyć moim Freelancer MIS. :trollface:

Edytowane przez Dastro

ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TL:DR problemu:

- "rubberbandingu" (pojecua nie mam jak to sie tlumaczy na polski) (to juz bylo widoczne w 2.2 albo 2.3 - ale nastepne dwa problemy spowodowaly eksplozje i kampanie do wylaczenia ich 0 - tak pewnie nic z tego nie wyjdzie)

- rakiety sa jednym z glownych powodów crashy gier przed ich koncem

- dodatkowo, prawie wszystkie statki bez lokalnej fizyki (takie, po ktorych srodku nie da sie chodzic - tj Sabre, Gladiator, Super Hornet, Gladius etc) cierpia na bug, gdzie rakieta wybuchająca OBOK statku (ktory ma 100% tarcz/pancerza) - zabija pilota- a dzieje sie tak dlatego, ze gra odczytuje 'pozycje' pilota poza statkiem. 

Musialem zrobic ocenzurowana wersję filmiku, bo ją sciagneli z forum :)
Reddit redditem, ale CIG oficjalnego forum juz dawno nie czyta - a na reddit opisany problem ma troche wieksza widocznosc.. chociaz przez chwile (i tak CIG juz zaczyna olewac feedback na reddicie - i przenosi sie prawie calkowicie na Discord, Evocati/oficjalny/nieoficjalny).

 

Najlatwiejsze tymczasowe 'rozwiazanie' dla CIG to po prostu wylaczenie guzikow odpowiedzialnych za wystrzeliwanie rakier (albo 'locking') (cholera, jeszcze sie po polsku nie komunikowalem o Star Citizenie, jest ciezko!).
I tak nad tym pracuja gdzies w tle, i tak system rakiet musi byc gotowy i dopracowany na SQ42.
A jeszcze z 'Free Flight Week' w tym tygodniu - gdybym byl osoba, ktora odpalila SC po raz pierwszy i sprobowala swoich sil w AC - to uciekalbym gdzie pieprz rosnie od tych wszystkich ikonek rakiet, ktore mnie namierzaja i nimimum co 2gą grą wykrzaczająca sie przed koncem.
Nie mowiac o tym, ze wykrzaczające sie przed koncem gry = zero "REC" za ukonczenie.
 

 

Edytowane przez BravenTooth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Świetnie Ci poszło bo widzisz o coś takiego własnie mi chodziło. 

Ja osobiście dostrzegłem kilka innych problemów. Może to przestarzałe ale wspomnę kilka etapów jakie udało mi się zaobserwować:

1. rakiety są ale to wszystko,

2. rakiety są i są op

3. wszystko jest op tylko nie rakiety

4 i tak dalej....

sęk w tym że aktualnie problemy z rakietami są zupełnie innej maści i wyłączenie ich nie rozwiąże problemu, przytoczę zatem kilka wątpliwości i jak ktoś zna przyczynę to śmiało proszę o konfrontację:

1. osobiście nie jestem asem przestworzy ale w swojej krótkiej znajomości z sabre to zazwyczaj kiedy kończył mi się ekran wyświetlający goniące mnie rekiety kilka bliskich przelotów między asteroidami i było po problemie (one są za wolne czy sabre za szybki?) 

2. ani hu hu statku w bezpośredniej styczności, a tu nagle sygnał o rakiecie i kabum (no dobra coś nie tak z radarem czy co?)

3. leci rakieta, bum i nie mam ani jednego działka, kilkakrotnie udało mi się zaliczyć taką awarię zarówno w SH jak i w M Delta. (któryś typ rakiet szczególnie upodobał sobie niszczenie uzbrojenia, 0 uszkodzeń poszycia czy tarczy)

4. Ślepe rakiety też są zmora, wystrzelisz taka a ona nie dosyć że lata jak szalona to nawet w kursie kolizyjnym nie potrafi eksplodować w odpowiednim momencie. (kiedyś Gladiator był naprawdę fajnym kilerem

 

teraz to wolna puszka z papieru do której fajnie się strzela) 

5. nie wiem czy niekierowane rakiety w M. Delta nadal tylko robią huk czy zadają już obrażenia?

Wiem że to nieco inny punkt widzenia od prezentowanego ale dyskusja to dyskusja więc mam nadzieję na jakieś ciekawe odpowiedzi.

Edytowane przez Nexus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie się zgodzę z powyższym. Dostępność rakiet w PU/cena tez powinna być czynnikiem balansującym :-)

Ale to jeszcze dłuuuuuuga droga zanim CIG będzie miało czas to ogarnąc.
Do balansowania jeszcze kaaaaawał drogi.


@1) Sabre to zwrotna dziewczyna :) Tak - moim zdaniem - być powinno. Granie w AC w 2.4 zdecydowanie polepszyło moje umiejętności w unikaniu rakiet i przytulaniu kamyków :):)
Z tego co wiem - rakiety nie przejmują prędkości statku, z którego sa wystrzeliwane - tj - jesli poruszasz się w CRUISE MODE - 1000 m/s i wystrzelisz rakietę, która porusza się 500 m/s - powinna mieć prędkość 1500 m/s ... a ma 500 :)

 

@2) moim zdaniem rakiety nie powinny byc bronia bliskiego zasiegu bo nie daja Ci zadnego czasu na reakcje/unikniecie
 

@3) Kwestia statku :) To powinno byc ogarniete .. kiedys tam. "Soon(TM)"

@4) Slepe sa kompletnie bezuzyteczne :) Acz nie probowalem uzywac przeciwko 'wiekszym' statkom, Connie/Starfarer


@5) Dalej to chyba nie dziala jak powinno - nie dotykalem Delty od dawna (ale wiem ze w 2.4 nie da sie rakiet zamienic na działka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o te "ślepe" rakiety to miałem na myśli wszystkie namierzane, czy radarowo, czy termicznie. Moje stwierdzenie ślepe dotyczyło problemów z trafieniem celu.

Niekierowane to aktualnie jedynie są na M. Delcie, a co do wyrzutni i podmianki to zgadza się, nie da się podmienić na działka, a szkoda.

 

Edytowane przez Nexus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nakurwiam kolesi na WOWsie i nie chcę zaczynać wojny na dwa fronty, ale muszę się zapytać: zdajecie sobie sprawę, że to jeszcze alfa?

Edytowane przez Goomich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

to może rób dalej to co robisz bo z założenia mężczyźni są jednowątkowi i przy zbytnim natłoku faktów mieszają wątki. :rotfl:

A tak serio to wydaje mi się, że temat ten powstał właśnie po to aby nie tworzyć bezsensownych tiketów i określić sedno problemu przez co łatwiej będzie wskazać problem i potencjalne błędy, a to że CIG ma słabe moce przerobowe i zdarzy się komuś ponarzekać to niestety domena naszego narodu i czasami tak porostu jest.

Ja ze swojej strony mało zakładam tematów w dziale ISSUE COUNCIL, ale za to przeglądam i jak trafiam na te bugi, które mi się osobiście przydarzyły dorzucam cegiełkę od siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Eh, gdyby to było oficjalne forum RSI, napisałbym: "Generic StarCitizen fanboy response#3" :)
Ale z racji, że nie jest, to napiszę - że nawet jeśli jest to alfa, to zarówno AC jak i PU jest nie tylko środowiskiem do testów ale także czymś, co grę promuje, więc przy takim syfie - słabo o dobry PR :)
A dodam jeszcze - że ciężko coś testować porządnie (AC, w tym przypadku) jeśli ktoś - tu zacytuję Ciebie - "nakurwia" we wszystkich rakietami doprowadzając do crasha gry/meczu i nie ukończenia go.

Nie mówiąc o zdobywaniu "REC". 
Ja przed 2.4 miałem około 700,000 (wszystko w zasadzie zdobyte w publicznych rozgrywkach BR/SB - i zawsze powoli nasrastało). Na chwilę obecną mam około 300k przy podobnym ilości czasu spędzonego w publicznych grach co we wczesniejszych patchach - czyli przez 2.4/2.4.1 - jestem jakieś 400k w plecy (a nie jestem subskrybentem).

Leaderboardy pokazują mi około 30h spędzonych w publicznyc BR/SB, czyli zakładając, że co druga gra (albo częściej) się wykrzacza - powinienem mieć minimum 60h 'zaliczone'. 

 

Mam w swoim orgu ludzi, którzy REC prawie w ogóle nie mają i przez spam rakietowy - nie są w stanie uzbierac REC na wypożyczenie statku, który chca wypróbowac/potestować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Troszkę mnie to zastanowiło i postanowiłem wstrzymać się z odpowiedzią do czasu gdy tego nie sprawdzę no i sprawdziłem razem z @Marek.

Przynajmniej jeśli chodzi o COOP, zakończenie gry przed końcem meczu, crasch lub cokolwiek innego nie powoduje utraty wyrobionych REC-ów. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Nie wiem jak obecnie ale w poprzednich wersjach crashe powodowały brak zarobków REC. Wiem, bo sam miałem crashe po których nic nie "zarobiłem" a kilka killi padło ;)

Balans rakiet to ciężka sprawa, zanim powstał AC wiem, że na forum było kilka burzliwych tematów jak to rozwiążą ;) osobiście uważam, że rakiety muszą być :P to jest głęboka przyszłość a nie 2ga wojna światowa.. Nie miałbym nic przeciwko jakbym 1/3 celów mógł zestrzelić z dużej odległości za pomocą rakiet, albo przynajmniej mocno uszkodził... AC jest stosunkowo małą areną, przez co przy battle royal może Ciebie przy odrobinie pecha namierzyć z 10 osób więc masz już przekichane ;)

Oby to wyrównali bo ciągłe PEW-PEW do każdego celu będzie po jakimś czasie męczące, szczególnie w PU...


Zapraszam do wspólnego grania (Discord):

DISCORD.GG

Check out the LYNX CORP community on Discord - hang out with 185 other members and enjoy free voice and text chat.

Zapraszam do wspólnego grania (Guilded):

https://www.guilded.gg/i/bEzq3q6p

 

Jeżeli na start w grze chcesz dostać dodatkowe 5000 UEC (5$) skorzystaj z mojego "Refferal Code"  podczas rejestracji (wystarczy kliknąć w link->)STAR-4NYK-GPNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do crash-y to stwierdzić mogę jedno. Jeśli gramy w COOP-a to fakt zdarza się, że kogoś wyrzuci ale reszta zazwyczaj kończy rozgrywkę, bez większych problemów, która trwa około 15-20 minut.

Jeśli chodzi o PVP to crash-e są wręcz nagminne i często pada cała instancja z której wyrzuca wszystkich,  tutaj możliwe że macie rację bo jak przeglądam biling nie widzę tylu wpływów ile razy grałem choćby w BR tak więc jeśli padnie cała instancja to REC=0. Wydaje mi się, że tu tkwi problem, w COOP-ie jak ktokolwiek skończy mecz, nawet nie docierając do ostatniej fali ale widząc ekran podsumowania to wszystkim naliczy REC-i, w przypadkach rozpadu instancji nie ma na co liczyć. Teraz nasuwa się pytanie; czy to rakiety tak mieszają w kodzie sieciowym?
W COOP-ie chłopaki siali rakietami, aż miło i nie słyszałem aby mieli z tego powodu jakieś rozpady serwera), czy może przyczyna niestabilność połączeń jest zupełnie inna? Pingi w przedziale 30-250 zapewne nie wpływają pozytywnie na stabilność połączenia, a dopóki nie stworzą serwerów europejskich dopóty nie mamy co liczyć na ich ustabilizowanie. 

Dodatkowo jeszcze gdy wyrzuci nas crash z PVP, a instancja działa często udaje się do niej wbić ponownie i dokończyć mecz dzięki czemu nie przepada ani wcześniejsza statystyka meczu ani zarobek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jedna osoba scrashuje , a reszta dokocnzy gre - to dostaniesz REC. Ale rakiety w 2.4 powoduja, ze cala instancja sie wykrzacza (kickback wszystkich do lobby i potrójny error) :)

Rakiety sa (w 2.4) jedna z glownych niebezposrednich przyczyn takowych crashy - z tego co testowalismy z HerrMathiasem, to z grubsza i pokrotce chodzi o to, ze rakiety zadaja obrazenia obiektom, ktore sie juz 'despawnuja' - tj rakieta zabija pilota przez tego 1szego buga, zostawiajac statek prawie bez uszkodzen, a kolejna (w przyapdku Rattlerów bardzo czeste..) uderza wlasnie ten despawnujacy sie statek i cala instancja lezy,


Anyway, naprawione w 2.5 po raczej agresywnej kampanii :)

Edytowane przez BravenTooth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

to gratuluje sukcesu :chris_approves: i wieczorem ośmielę się przetestować, mam nadzieję że AC działa w PTU poprawnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności