Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Z niejakim zdziwieniem zauważyłam że nie było wątku o tej grze, tak więc nadrabiam tę zaległość. Torment: Tides of Numenera jest sfinansowaną za pośrednictwem crowdfundingu następczynią ukochanej przez wielu graczy gry Planescape Torment. Numenera oparta będzie na uniwersum o tej samej nazwie, a nie jak poprzedniczka na Planescape do którego prawa ma WotC.

Wspierającym udostępniono już wczesną wersję gry - [wrażenia z pierwszego kontaktu opublikował polski Eurogamer]. Od dziś gra jako EA [trafiła też na Steama] za "jedyne" 41,99€.

 

 

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy gameplay z Tormenta - wiadomo już, że w Polsce grę będzie dystrybuować Techland. Aktualnie najtańsze preordery są od 129 zł (chociaż osobiście odradzam preorderowanie czegokolwiek, lepiej zawsze poczekać na recenzje). Datę premiery wyznaczono na 28 lutego 2017.

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Premiera jeszcze w tym miesiącu - Techland wypuścił spolszczony trailer fabularny. 

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstyd, że nikt oprócz mnie jakoś nie przejawia zainteresowania grą :(

Jak macie do wyboru kolejną łupaninę tłuczoną ze sztancy, hałdkę piwa czy inne cuda to może jednak zagłosujcie portfelem na Tormenta, warto. Nie jest bez wad. Ale mimo czasami nierównej grafiki, czy drobnych bugów (czasem jakaś postać przyblokuje się na elemencie scenerii, ale nie na stałe) gra jest IMO warta każdej złotówki.

Świat jest przebogaty, działa na wyobraźnię co najmniej tak, jak uniwersum Planescape'a (a nawet lepiej, bo stwarza o wiele szersze możliwości fabularne). Postacie - te, które jak dotąd poznałam są ciekawe, mają swoje charaktery i można się do nich przywiązać. Questy można realizować na wiele sposobów - co widać już na początku rozgrywki. Walki można unikać zastępując konflikt zbrojny orężem słownym (jak dotąd tylko w jednym przypadku nie było to możliwe, zobaczę co będzie dalej).

Sposób rozwoju postaci i skill checków też jest dobrze pomyślany - co ważne porażki też są istotne, miałam sytuacje gdzie o dziwo lepiej wyszłam na tym, że moja postać coś schrzaniła. I już teraz widze, że gra nie jest "na jeden raz" - to tak jak ze starymi Falloutami, warto będzie przejść innym typem postaci i spróbować też np opowiedzieć się po stronie innej frakcji czy nurtu. 

Rzecz jasna okaże się jak to jest z długością gry, ja zazwyczaj grając w takie rzeczy wlekę się niemiłosiernie (tak, w DA:I też wyzbierałam wszystkie kwiatki czy OCD kazało mi robić questy poboczne :P) - okaże się na jak długo gra wystarczy. Patrząc po opiniach na steamie ludzie nieraz marudzą na to że tytuł nie ma nic wspólnego ze starym tormentem i "jedzie" na nostalgii. Nie do końca się z tym zgodzę, bo sam pomysł na bohatera już przywodzi na myśl duchowego protoplastę tytułu...

UWAGA - to nie jest gra dla osób nielubiących czytania. Tekstu jest od metra, więcej chyba niż w Planescape Torment. Dla mnie to akurat zaleta, ale jak ktoś jest na to uczulony, to się może odbić. Walka jest turowa, a nie w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą (jak ktoś nie lubi turówek będzie kwękać, ja jako fanka civ i xcomów oraz walki z F1, F2 i FBoS cieszę się z tego :))

PS - Fronczewski kopie tyłki, angielski narrator może mu buty pucować.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, u mnie stell-box leży pod biurkiem, a soundtrack w aucie

ale przy wyborze HZD i Torment... Torment jeszcze troszkę poczeka, no i coś słabo na starym lapku mi chodzi, a niespecjalnie mam ochotę w niego grać na piecyku. Ale czeka ;)


tecon_ad.png

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs,
and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
...
So far, the Universe is winning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tecon Widzę że wciągnęło :) - dobrze, PS4 potrzebowało system sellera.

Torment to fajna opcja jak chcę mieć ekwiwalent czytania książki po pracy, zwłaszcza że gram rozwiązując kryzysy werbalnie, a nie młócką :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie mam pytanie do grających już w tą grę jak to jest naprawdę z tą grą bo w wielu recenzjach się nią zachwycają ale są i też takie które niezbyt pochlebnie się o niej wypowiadają. Generalnie zarzut że gra jest miejscami przynudza, nierówna graficznie i w konfrontacji z innymi grami wydanymi w tym okresie wypada słabo.

Proszę o jakieś subiektywne oceny, bardziej ufam forumowiczom niż typowym recenzentom, tak więc proszę o coś o tej grze od siebie !


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nierówna graficznie jest, ale nie jest to casus Wastelanda 2, który wyglądał IMHO daremnie w wielu miejscach (rozumiem postapo, ale fallouty 1/2 mimo takich klimatów były śliczne). Niestety VA jest mało, Fronczewski jest w prologu, a dalej z tego co czytałam nie powraca. Ogólnie dubbing mógłby być na większą skalę, zwłaszcza że nim tak świecą.

To trochę czepianie się na wyrost, bo mnie akurat to nie ziębi jakoś (w przypadku takich gier i książek wyobraźnia swoje robi), tym niemniej jest to dla wielu osób istotne i fajnie by było, gdyby kwestii mówionych było więcej.

Co do postaci - IMHO nie są aż tak wyraziste jak te, które można przyłączyć do drużyny w P:T, ale tutaj trzeba brać pod uwagę sentyment graczy po tylu latach z tamtym tytułem), Jak w większości tego typu gier ważny dla grającego pewnie będzie headcanon, który sobie do danej postaci dorobi. Np. w przypadku F2 mimo iż takiemu Cassidy'emu gra nie dawała więcej osobowości niż przeciętnej paprotce to dla mnie był obowiązkowym członkiem drużyny właśnie ze względu na headcanonowe story. No ale to już zboczenie fanów RPG i czytelnictwa :P

Zarzuty pod adresem Tormenta są m.in. dlatego, że inxile jak to oni - naobiecywali i nie porealizowali wszystkiego mimo opóźnień i zebranej sporej ilości kasy. I tu jest źródło zawodu wielu recenzentów. Jeśli ktoś do tej gry podejdzie z neutralnym nastawieniem, powinien bawić się dobrze - zakładając że nie cierpi się na syndrom TL;DR, bo stawiany grze zarzut że to "interaktywna książka" ma wiele sensu. Tylko dla mnie akurat to zaleta - jeśli chcę CRPG bazujące na kwestiach mówionych i grafice mam Wiedźmina, Dragon Age, Mass Effecty. W przypadku tej gry postać poza narzuconym wyglądem (jak w P:T) - a konkretnie jej osobowość budowana jest przez nas i to, jak gramy. I jednak w moim odczuciu jest tu spora swoboda.

Dużą zaletą jest system - uniwersum nie jest obciążone zaszłościami ze znanych nam książek / gier (o Montym Cooku w Polsce wiele osób nie słyszało - Numenera to też papierowe RPG jeśli komuś się spodobają realia), tak jak wcześniej w wątku wspominałam jest oryginalne, daje sporo możliwości.

Zarzuty co do kreacji postaci też są dla mnie co najmniej dziwne, w Planescape Torment takowej nie było w ogóle, postać była wypadkową tego JAK się grało. Tutaj w sumie jest tak samo, z tym że mamy na to większy wpływ już na początku gry - mnie akurat pasuje, bo po śledzeniu tego, jak gra powstawała od początku wiedziałam, że będę robić postać która do konfliktu zbrojnego będzie się uciekać w ostateczności.

Tak naprawdę musisz zadać konkretne pytania (i miej na uwadze, że dla Ciebie odbiór tej gry może być zupełnie inny...).

TL;DR:

Spoiler

NIE MA TLDR, JEŚLI POTRZEBUJESZ TLDR DO TEGO POSTU, TO NIE JEST GRA DLA CIEBIE!

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Yodokus
      Tom Henderson niedawno wypuścił Tweeta z paroma informacjami dotyczącymi produkcji Skull and Bones. Dużo tego nie ma ale nadzieja nie gaśnie. Link do jego Tweeta na końcu.

      W grze SkullAndBones statki maja 5 poziomów (mały, średni, duży, itd.) oraz dzielą się na 3 różne kategorie: ładowność, walka i eksploracja. Odblokowywanie statków wiąże się ze zdobyciem projektu statku (blueprint), które kupujemy w różnych osadach portowych.

      Niemniej zakup projektu to nie jedyna przeszkoda, będziesz potrzebował odpowiedniej ilości zasobów jak drewno, stal i przędza (fiber) by zbudować statek. Niemniej to, że statek jest duży nie jest równoznaczne, że to lepszy statek, gdyż małe statki są bardziej zwrotne i wpływają do miejsc zbyt wąskich dla dużych statków.
       
      Jako przykład podano sytuacje, gdzie mały statek mógł prześcignąć większą jednostkę trzymając się blisko brzegu i wpływając w koryta rzeczne gdyż większe statki zaryły by się w dnie na tak płytkich wodach.
       

       
      Każdy statek ma określoną maksymalną ilość armat, ale można zakupić i usprawniać wyposażenie dodatkowe. Oprócz armat mamy balistę, miotacz ognia, moździerz i rozmaite dodatki do wyposażenia oraz różne typy amunicji (na przykład dwie kule spięte łańcuchem).
       

       
      Statek można udoskonalić w dowolnym momencie o ile dysponujemy odpowiednia gotówką. Mamy możliwość dozbroić kadłub, zainstalować palenisko, w ładowni zwiększyć ilość skrzyń do składowania większej ilości sprzętu. Jest mnóstwo opcji wystroju statku, jak zmiana żagli, kola sterowego, śpiewanych szant itp.
       
      Gra to otwarty świat, który zdaje się być zlokalizowany na oceanie indyjskim gdzie fikcyjną rolę stolicy piratów pełni Madagaskar. Lokalizacja na mapie to "Wybrzeże Azanii" (Mozambik).
       

       
      Zaczynając grę jesteś w zasadzie nikim, masz zbudować tratwę a potem małą lodź rybacka, potem możesz prowadzić eksplorację otwartego morza. 
      Zaliczasz questy, zwiększasz swoją piracką reputację i gromadzisz zapasy na budowę pierwszego poważnego statku pirackiego.
       

       
      Obecnie postęp w grze jest mierzony ilością pieniędzy jakie zarobiłeś na wykonywaniu zadań, ograbianiu statków, łupieniu wiosek, zdobywaniu fortyfikacji oraz przewozie towarów. Im więcej zarabiasz pieniędzy jako pirat tym potężniejszy się stajesz.
       

       
      Będąc na statku widzimy świat z perspektywy bardzo podobnej do prezentacji z 2018 z małymi zmianami. Będąc na lądzie mamy perspektywę tzw. trzeciej osoby z ograniczeniami poruszania się jedynie po porcie, osadzie bądź kryjówce. Podczas chodzenia jako kapitan, nie mamy możliwości walki, parkouru ani niczego osobliwego, jedynie odwiedzamy NPC'ow.

      Generalnie, gra nie jest bliska ukończeniu, ale mówi się, że jest na dobrej pozycji z mnóstwem porządnej morskiej bijatyki. Centralna cześć mapy to obszerny, otwarty ocean, na którego pokonanie w poprzek potrzeba całkiem sporo wolnego czasu - postaram się zdobyć więcej szczegółów jak duży, w rzeczywistości jest to obszar.

      https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/1438133051498827779?s=20
    • Przez Nebthtet
      Uwaga - jeśli ktoś myślał o graniu w D2 z wykorzystaniem Valve Proton - lepiej niech poczeka, bo Bungie wali za to permabany. Mam nadzieję, że przestaną... Póki co jednak trzymajcie się od tego z dala.
      Więcej na reddicie.

    • Przez Shivon
      Taki temat do rozmówek.

      No więc, co niektórzy (w tym i ja) grają w Travellera. Ale tak to sobie czytam nt. innych gier, w które moim zdaniem moglibyśmy też coś ugrać, np.:

      - Elite Dangerous RPG;
      - Starfinder (wiem, na bazie gatunku fantasy którego nie cierpię szczerze, ale jeszcze ujdzie);
      - The Expanse RPG;
      - Stars Without Number;
      - Fading Suns;
      - Alternity (Star*Drive, Dark•Matter);
      - Neuroshima;
      - MechWarrior: A Times of War (lub nadchodzący Destiny);
      - Star Trek Adventures;
      - Foreven Worlds;
      - Eclipse Phase;
      - Nova Praxis.

      Ciekaw jestem czy coś z tego ugramy... 😉
    • Przez Nebthtet
      Nie wiem, czy już wiecie, ale... Powstaje gra na bazie sagi Gamedec. Robi ją katowickie studio Anshar - rzecz jasna w kooperacji z Autorem @Marcin Przybyłek. Gamedec będzie cyberpunkowym RPG rozgrywającym się w realiach sagi, ale nie będzie "egranizacją" sensu stricte. Z resztą zerknijcie na trailer oraz post Marcina. Ja się nie mogę doczekać  

       
      Mam nadzieję, że Anshar sprosta temu ambitnemu wyzwaniu i dowiezie nam hit . Zajrzyjcie też na oficjalną stronę, gdzie można się zapisać na newsletter i znaleźć namiary na social media projektu.
    • Przez Nebthtet
      Wygląda na to, że jednak się piecze. Artykuł z Le Monde traktuje głównie o zwolnieniach, reorganizacjach, niskim morale we francuskim oddziale firmy (i pomyśleć, że kiedyś kusiło mnie, żeby tam aplikować... ), ale nadmienia też że ponoć pokazano Diablo 4 pracownikom europejskim. Jest szansa na premierę w 2020.
      Le long tunnel des salariés de Blizzard France, géant du jeu vidéo visé par un plan social massif
      WWW.LEMONDE.FR La maison-mère américaine veut supprimer 134 postes dans sa filiale versaillaise, où les négociations ont échoué et le moral est au plus bas. Szczerze powiedziawszy patrząc na to, co Acti wyczynia w ostatnich latach to ja nie mam zbyt wielkich nadziei na to, że coś cudownego tam zdziałają - wręcz odwrotnie, pewnie będzie gra za 230-250 PLN plus masa MTX. 🔥
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności