Skocz do zawartości
Yodokus

Weapons Mount Updates

Rekomendowane odpowiedzi

Źródłowy materiał na stronie RSI: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14570-Weapons-Mount-Updates

 

Witajcie Obywatele,

Łatwe do zagrania, trudne do opanowania: to ogólnie uznawana filozofia, która tworzy rdzeń projektu wspaniałej gry. Jest to określenie misyjne dla statków i ich elementów w Star Citizen. Nadrzędnym celem Arena Commender (i automatycznie całego uniwersum gry) jest ułatwić graczom pozyskanie statku i wyruszenie w kosmos by dobrze się bawić. Jednocześnie budujemy system modyfikacji pozwalający na niemal nieskończoną złożoność i nieustanne uczucie rozwoju. Nie musisz zagłębiać się w specyfikacje zaczepów do karabinów czy technikalia podkręcania ... ale możesz, a gra cię za to wynagrodzi.

Równowaga jest także bardzo ważną kwestią w bazującym na zręczności scenariuszu, jak Arena Commander.  Potrzebujesz progresywnie zdobywanego doświadczenia, gracze starają się zasłużyć na lepszy statek, karabin, nagrodę wraz z pragnieniem by nie mieć jednego, najlepszego finału gry. Każdy powinien chcieć rozbudowywać swój statek, ale nikt nie powinien nigdy mieć zapewnionej przewagi z tego powodu. Przez ostatnie miesiące studiowaliśmy wyniki wczesnych wersji AC, obserwowaliśmy rozgrywki, czytaliśmy komentarze wspierających nas osób, śledziliśmy niekończące się batalie o to, jakim zestawem grać.

Następnym etapem w ewolucji bitew kosmicznych, poczynając od SC 1.1 możecie spodziewać się zmian w funkcjonowaniu zaczepów i broni. Pomysł na zbalansowanie zawieszenia kardanowego był w planach od samego początku a wraz z wersją 1.1 wprowadzony został w całej rozpiętości. Skutkiem tego gracze będą mieli więcej możliwości wyboru broni, jaką chcą zamontować, ale i większy wpływ na rozgrywkę będzie miał taki wybór.

A dlaczego? Zwiększenie szczegółowości broni pozwoli na najlepsze możliwe doznanie, a także system, który wynagradza zręcznych pilotów za poświęcenie pewnych wygód, jest dobry dla całościowej równowagi. Chcemy by gracze musieli podejmować decyzje o swoim wyposażeniu z perspektywy ich osobistego stylu gry niż prostego wyboru najlepszej broni lub rakiety. Możecie spodziewać się dalszych zmian balansu wraz z innymi aspektami modelu lotu wdrożonymi do AC, na przykład funkcjonalność działek będzie zdefiniowana nie tylko przez ich gabaryty, ale również pobór mocy, sygnaturę elektromagnetyczną i inne.   

 

Rozmiary Sprzętu Bojowego

Pierwsza, prostsza zmiana odnosi się do rozmiarów broni. W przeszłości broń była definiowana przez typ (klasy 1, klasy 2, itd.) oraz rozmiar (wielkość 1, wielkość 2). To pozwalało na pewien stopień kontroli wyposażenia bazowego, nie mogłeś bowiem przyczepić potężnej armaty do małego samolotu, albo rakiety w miejsce karabinu i tak dalej. Jednak ten system ma pewne wady, największa z nich to fakt, że oprócz dezorientowania nowych pilotów nie posiada większego sensu, dlaczego bowiem zaczep do rakiet jest klasy 3-ciej a wieżyczka już klasy 4-tej ? Co gorsza niektóre zaczepy przeznaczone dla różnego rozmiaru broni były przeznaczone do tego samego typu sprzętu, klasa 5, 6 i 7 to zaczepy wieżyczki obsługiwanej przez załogę różniące się wielkością statku, na którym są zamontowane (od Constellation do krążownika Bengal).

Stary "klasowy" system zaczepów został wymyślony przed zastosowaniem obecnego systemu zaczepów w kodzie gry. Zastosowany w grze system, który wszyscy używają od AC 0.8 nazywa się systemem punktów nośnych i określa, jaki może być w nim zastosowany typ i rozmiar (tych typów może być wiele). Każdy przedmiot w grze posiada w swojej definicji jakiego jest typu i jaki ma rozmiar. Jeżeli typ i rozmiar przedmiotu odpowiada typowi i rozmiarowi nośnika znaczy to, że można zainstalować ten przedmiot w tym miejscu twojego statku. Odnosi się to do każdej rzeczy, jaką można przymocować do statku, nie tylko działek i wieżyczek, ale też silników, generatorów, zbiorników paliwa, skanerów, radiatorów, awioniki itd. A zatem nie ma zaczepów sprzętu bojowego klasy X a począwszy od dzisiaj, ich przestarzała konwencja nazewnictwa odchodzi na emeryturę.

Zamiast tego zobaczycie Działo Rozmiaru 1, Nie obsługową Wieżyczkę Rozmiaru 3, Pylon Rozmiaru 2 lub Obsługową Wieżyczkę Rozmiaru 4 i tak dalej.        

 

Punkt Nośny Sprzętu Bojowego

By doprecyzować kwestię przedmiotów i nośników (pomyśl, że jest to gniazdo, do którego podłączasz ten przedmiot) zostały zdefiniowane trzy kluczowe elementy ich charakterystyki:         
1)    TYP
2)    ROZMIAR
3)    RURA

O pojęciu rur i przewodów mówiliśmy już wcześniej w innym artykule, są to połączenia przedmiotów ze statkiem i przenoszą takie elementy jak Ciepło, Dane, Energia, Paliwo, itd. Dlatego by dany przedmiot w pełni zgadzał się z wymogami nośnika musi zachować zgodność z typem, rozmiarem oraz orurowaniem, czyli jeśli Wieżyczka posiada przewody doprowadzające Energię i Dane (do automatycznego celowania) oraz przewód odprowadzający Ciepło, to nośnik również musi zapewniać te same typy trzech złącz kablowych.

Kolejnym ciekawym elementem jest to, że idąc w kierunku wartości rozmiaru wszystkie bronie będą znormalizowane oraz wyskalowane do każdego statku w galaktyce. Nowy system poradzi sobie ze wszystkim od najmniejszej dostępnej broni rozmiaru 1 (1 metr) do największej, rozmiaru 1 (40 metrów) a także pozostawia sporo więcej miejsca na dopasowanie od Merlina po Bengala. System można też rozbudować, jeśli kiedykolwiek będziemy potrzebować działa dłuższego niż czterdzieści metrów to mamy możliwości by je stworzyć w SC!

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /monthly_2016_01/Size_2_02.jpg.75b6012fbb3e13bad185d0bfadaca7c2.jpg" data-ratio="56.25">

Prosta reorganizacja sposobu wymiarowania broni jest czymś więcej niż tylko wewnętrzna kosmetyką, gracze to zauważą, bo to ujednolici nazewnictwo i uprości zrozumienie rzeczy nie modyfikując samej grywalności.

To, co się zmieni to sposób, w jaki rozmieścisz swoje wyposażenie, te zmiany w kwestii nośników dla sprzętu bojowego statków wejdą od 1.1

Zmieniamy większość nośników broni rozmiaru 2 tak by były w stanie przyjąć zarówno działko jak i nie obsługową wieżyczkę (zwaną czasem gimbal). Nie wszystkie nośniki rozmiaru 2+ dadzą się tak przerobić, ze względu na wymogi orurowania czy też zwykłej logiki (sztywno zawieszony karabin rozmiaru 3 wbudowany w dziób statku nie będzie odpowiedni dla wieżyczki), ale większość da się.

Każdy użytkownik dżojstiku pewnie powie: " no nie, jeszcze więcej gimbali :-( " gdy to czyta, ale tutaj do gry wchodzi balans!

Mocując wieżyczkę/gimbal w nośniku statku, rozmiar karabinu, jaki ma ta wieżyczka/gimbal został zredukowany. A zatem montując gimbal rozmiaru 2 w nośniku statku o rozmiarze 2 samo działko umieszczone na tym gimbalu może mieć tylko rozmiar 1.

Zasada dla rozmiarów wtórnego nośnika (jest to punkt nośny, który ma przedmiot przymocowany już do innego nośnika) jest taka, że muszą zgubić przynajmniej jeden rozmiar. Także podłączyć można tylko rozmiar 1 do rozmiaru 2 i tak dalej. W przypadku wieżyczek dochodzi także możliwość parowania, więc na wieżyczce rozmiaru 3 zamontujemy działko rozmiaru 2 albo sparowane dwa działka rozmiaru 1 (miejcie na uwadze, że nie jest tak z każdą wieżyczką, raczej jest to opcja podczas robienia zakupów, dostępne będą bowiem dwie wersje wieżyczki rozmiaru 3, jedna z wtórnym nośnikiem na jedno działo rozmiaru 2, druga z wtórnym nośnikiem na dwa działka rozmiaru 1).

Wieżyczki obsługowe muszą zgubić aż dwa rozmiary. Zatem najmniejsza wieżyczka obsługiwana może mieć rozmiar 3, a nośnik broni rozmiar 1. Wieżyczki obsługiwane na Retaliatorze są rozmiaru 4 i umożliwiają montaż sparowanych działek rozmiaru 1 na każdej wieżyczce.

Masz więc wybór, zamontować większe, mocniejsze działo lub mniejsze działka o większej dokładności / kontroli ognia. Grający dżojstikiem prawdopodobnie bardziej skłonią się do zawieszanego na sztywno arsenału by podnieść siłę ognia gdyż im łatwiej będzie manewrować tak statkiem by wziąć cel na muszkę, użytkownicy myszek będą optować za kardanowym zawieszeniem gimbali ze względu na dokładność celowania myszą, ale za cenę siły ognia większych dział.

Nie są to jedyne ograniczenia, jakie będziemy stosować w odniesieniu do balansu broni w SC! Elementy jak Energia oraz Dane są wymagane przez wieżyczkę i wpływają na ogół potrzeb statku, wydajność obliczeniowa (tzw. cykle CPU) komputera na twoim statku może nie być wystarczająca do obliczeń komputera celowniczego sprzężonego z czterema karabinami gimbali. Istnieć może taki punkt nośny, który pozwoli na zamontowanie działa, wyrzutni rakiet lub wieżyczki. Ze zwiększoną liczbą ustawień rośnie większa możliwość wyboru a to zwiększa pole na kompromis.

Theusualsuspects.jpg.77af85e37349f440976

System jest zawiły, ale wszystkie te parametry pozwolą nam na dostrojenie statków do wykonywania konkretnych zadań, niemniej pozwoli on również graczom pozamieniać te wytyczne do swoich własnych celów. Chcemy by gracze używający swoich umiejętności pilotażu mieli lepszą przewagę w kwestii karabinów, strzelcom wyborowym spodobają się działa na sztywnym zawieszeniu. Wieżyczki lub gimbale obrotowe pozwolą na łatwiejsze trafienie w cel, ale nie zadadzą tak wiele uszkodzeń jak ich usztywniony odpowiednik.      

 

Za Kulisami

Wiemy, że wielu naszych zwolenników ciekawych jest, nie tylko tego jak coś działa w Star Citizen, oni chcą wiedzieć dlaczego to tak działa. To, co znajdziecie poniżej to zagłębienie się w detale i podstawy wymagań technicznych omawianego systemu uzbrojenia.

Rozmiary karabinów zostały poprzerabiane by współgrać z objętością, która jest skalowana współczynnikiem malejącym. Zanim dojdziesz do skali statku dowódczego odstępy między pomiędzy kolejnymi rozmiarami są znaczne, ale muszą różnić się w sposób czytelny między rozmiarem 1 (0,25m3) a rozmiarem 2 (0,73m3). A rozmiar 10? To potężne 1394,5m3. Objętość jest niesamowita. Powodem, dla którego odnosimy się do niej jest danie swobody naszym grafikom w definiowaniu dział w ich własny odmienny sposób a jednocześnie mając gwarancję, że działa tego samego rozmiaru zawsze będą pasować.

Spread_02.jpg.f5f2fb0e023c7989ba6253580c

Teraz, gdy nadaliśmy tym karabinom nieograniczoną szczegółowość (objętość jest zachowana poprzez współczynniki, które wynoszą 7:1 oraz 2:1, ale także jest każda liczba pomiędzy nimi) system powraca do normalności dzięki pracy artystów wyliczających najdokładniejsze współczynniki odnoszące się do każdego typu broni, nadając tym broniom osobną indywidualność i profil by wspomóc identyfikację wzrokową. Nowe projekty broni są dlatego opatrzone rozmiarem i współczynnikiem, które to wyznaczają dokładny obrys, wewnątrz którego wygenerowany zostanie niesamowity obiekt zdefiniowany przez te elementy.

Nośniki do podwieszania broni został wyskalowany identycznie. Strona mocowania broni w danym nośniku daje nam pewność, że broń będzie dobrze się prezentować po zamontowaniu na swoim miejscu. Mamy zatem ujednoliconą stronę mocującą. Do wszystkich prawidłowo zwymiarowanych nośników mogą zostać przyczepione odpowiadające im rozmiarem działka sztywne, gimbale, wieżyczki, stelaż na pociski, prowadnica do rakiet, zbiornik paliwa, itd. Naturalnie, nie do końca jest to sposób, w jaki budujemy statki. Zbiornik na paliwo jest bowiem bezużyteczny w punkcie nośnym pozbawionym przewodu paliwowego a obsługowa wieżyczka nie ma sensu, gdy nie ma fotela dla obsługi działa w danym nośniku. Punkty nośne nadal posiadają sporo ograniczeń po to, by modyfikując indywidualnie statek nie zakłócić porządku i sensu w jego ekosystemie.

Podsumujmy, zaczepy, zawieszki, nośniki, podwieszki itp. mają swoje ograniczenia wydajnościowe, dla przykładu, im większa masa gimbala tym mniejsza jego zwrotność. Właśnie w przypadku dużej kubatury, masa zaczyna faktycznie oddziaływać na balans, gdy próbuje wyciągnąć najwięcej siły ognia we wszechświecie. Niektóre punkty nośne nie będą w stanie przyjąć niektórych zaczepów ze względu na swój charakter, wbudowane na sztywno w kadłub statku działko nie da się zastąpić gimbalem, bez względu jak bardzo zgodny on będzie z tym nośnikiem. Ostatecznie, najwięcej wyciśniesz ze swojego statku dopiero, gdy dobrze go zrozumiesz i odnajdziesz swój własny styl latania.

 

Przyszłość

Zobaczysz zastosowanie tego systemu już od AC 1.1. Broń mocowana na gimbalach będzie też wkrótce dostępna w sklepie EA dla wszystkich wspierających. Dzisiaj to jeszcze nie jest kompletny system, ale jest dobrym wyznacznikiem kierunku prac, jakie zamierzamy wykonać. Nad niektórymi wciąż jeszcze pracujemy (dla przykładu, projektowy kompromis pomiędzy montowaniem karabinka lub rakiety), ale to wyznacza tylko początek zunifikowanego systemu broni i zaczepów we wszystkich statkach w grze.

W oparciu o te wytyczne, możemy pójść dalej i głębiej w naszych planach projektowych. Unikatowe zachowania celownicze, takie jak zdalny dostęp lub obrona punktowa, dodatki podnoszące wydajność broni lub zamieniające ich oddziaływanie, działka chowane w poszyciu statku, wszystko to zabierze trochę czasu na poskładanie wszystkich tych osobnych elementów w spójną całość. Ale jak to zrobimy, wyniesiemy znaczenie wyboru wyposażenia bojowego na zupełnie nowy poziom. 

Edytowane przez Whyduck

STAR-QVKG-B3F6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności