Skocz do zawartości
Zerat_KJ

Nowa miara ladunku - Freight Units

Rekomendowane odpowiedzi

wchodze na RSi i widze temat o jakichs Freight Units i ze caterpillar ma ich ponad 3k o.0
wbijam na ship stats i szczena w dol ... mam statek handlowy   Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_woot.gif"> 

https://robertsspaceindustries.com/ship-specs

Bedzie haja na forum czemu Connie ma tak mala ladownie :D

Nowe pojemnosci statkow
Hull C - 9k
Banu merchant - 6k
Caterpillar 3.2k

Orion (mining) - 940 + 400 (1340)
Idris - 960
Starferrer - 900
Surveyor (salvage) - 800
Retaliator - 720
Constellation - 480
890 - 400
Freelancer - 168
Catluss - 150
Aurora CL - 36
Avenger - 32
315 - 24
300 / 325 - 16
Hornet cywilny - 16
Aurora ES, MR,LN, LX - 16 
M50 - 4
Hornety militarne - 0
Pozostale nie wymienione statki - 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buu, szkoda że Constellation, nadal ma tak małą ładwonie  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_tongue.png">

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem zadowolona bo różnica między Cutlassem a Freelancerem jest minimalna, a miałam zagwozdke który z tych statków wybrać.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osobiscie nie narzekam, ale nigdy bym nie powiedzial ze Starferrer ma mniejsza pojemnosc od Caterpillerka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze że constellation ma tak "małą" ładownię... Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">

Tak wogóle widać ogromne różnice między statkami typowo handlowymi a cywilnymi czy też wojskowymi. Czyli jeżeli ktoś będzie chciał pójść w handel będzie musiał kupić statek handlowy, a nie "ten który jest najdroższy i najlepszy", co często niestety występuje w innych grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, że twórcy idą w tym kierunku.

Jeśli gra docelowo aspiruje do symulatora gwiezdnej społeczności i ma być best ever sim-em to musi w pewien sposób naśladować świat realny.

Dobrą analogią są tu statki i okręty pływające po morzach i oceanach czyli mamy np. małe zwinne kutry torpedowe i rakietowe, niebezpieczne łodzie podwodne, wszelkie okręty eskorty, potężne pancerniki i lotniskowce z lotnictwem a także nie uzbrojone kontenerowce, masowce itp. itd.

I taki podział powinien imho zaistnieć lub będzie w SC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Freight units? Nie lepiej było w metrach sześciennych dać? Bo kilogramy to był durny wybór na pojemność. Według wiki Freight to usługa przeniesienia jednego kilograma na jeden kilometr. Więc jak to ma się do ładowni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Jakos Freight units lepiej brzmi od Cubic feet / cubic meters / liters / galons

Ktos zauwarzyl ze Retaliator zostal .... oprozniony, brak dzialek itp, teraz jest to sredniej  klasy cywilny statek handlowy, chcesz miec bombowiec ? Przerabiaj ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie z Freelancera zrobią coś bardziej w stylu exploratora bo dotychczas nadawał się też do transportowania  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">


sygn (4).png

Jeżeli na start w grze chcesz dostać dodatkowe 5000 UEC (5$) skorzystaj z mojego "Refferal Code"  podczas rejestracji (wystarczy kliknąć w link->)STAR-4NYK-GPNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Nie zapominajcie o jednej z wersji "Francy" jaka będzie z dużo większą ładownią, obstawiam że to będzie gdzieś 200-300 FU. 


ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nazwa jednostki wpada w ucho, zapewne dlatego ją wybrali.... FU, hmmm ile masz FU, w handlu wiele zależy od FU... tak, to może się przyjąć  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png"> 

 

Trzeba wziąć jednak pod uwagę fakt, że gra jest cały czas balansowania i pojemności w finalnej wersji mogą się diametralnie zmienić.

Na ten moment, dla mnie mocarzem jest Cutlass - można nim nieźle powalczyć, ładownia jest całkiem spora, a możliwości upgradu dają pole do popisu.

Wahałem się między zakupem Freelancera a tym właśnie pirackim statkiem, i teraz już jestem przekonany do zakupi tego drugiego.

 

Choć dalej uważam że jest brzydki :)


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co do Cutlassa, również odpycha mnie jakoś jego urok, ale każdemu wedle potrzeb oraz gustu. Więc czekam na info o wariantach "Francy"  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Edytowane przez Dratro

ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Na początku Freelancer też jakoś specjalnie nie przypadł mi do gustu, może dlatego że wydawał mi się zbyt banalny, z czasem jednak zacząłem go doceniać i teraz nie mam mu nic do zarzucenia. Ponieważ chcę od razu spróbować różnych dostępnych opcji w grze, szukam jednostki w miarę uniwersalnej, łatwiej będzie zdecydować co tak naprawdę zamierzam robić w świecie SC ( co sprawia mi frajdę ).

 

Wierze, że podobnie jak stało się z Freelancerem, zacznę zachwycać się Cutlassem  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

Edytowane przez Tommy Rich

UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Freelancer miał być takim podstawowym transporterem, widać że plany im się zmieniły, sam jestem zdziwiony bo freelancer taki mały nie jest (połowa długości catterpilara), a pół statku to powierzchnia ładunkowa.

 

Co do Connie to ja się dziwie że dostała tak dużo, w końcu to statek który ma w środku wszystko i w obecnej wersji na pewno tyle miejsca by się tam nie znalazło, ale przecież ma dostać rework i z tego co czytałem będzie trochę większa.

 

Dziwi też mała pojemność Starfarera, teraz pytanie czy wliczone są w to zbiorniki na paliwo czy to powierzchnia na inny ładunek,a do tego możemy doładować np. 2k m3 paliwa. Bo jakoś statek, dedykowany transportowiec, większy o połowę od caterpillara z 3 x mniejszą ładownością mi tu nie leży.

 

Póki co największe zachwyty z "dostępnych" statków wzbudza Merchantman, ale zapowiada się że to Hull-C będzie kosmicznym kontenerowcem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwileczkę, chcesz powiedzieć że paliwo do statków będzie trzeba umieszczać w ładowni, żeby można było latać ?!

 

Myślałem że będzie system tankowania, na zasadzie zapłać i statek będzie na full.

Paliwo do zwykłego latania to już chyba przesada, może  jestem w tej materii niedoinformowany, sam w myślach spekulowałem że paliwo będzie potrzebne tylko wykonywania skoków.


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Main Thruster będzie zasilany power corem (przynajmniej w większości statków), natomiast silniki manewrowe wymagają konwencjonalnego paliwa, w praktyce jak ci się skończy paliwo w trakcie potyczki jesteś w dupie, w innym wypadku raczej będzie w stanie dolecieć do najbliższej stacji żeby zatankować. Być może będzie opcja zainstalowania w niektórych statkach silników manewrowych zasilanych energią, oczywiście za cenę osłabienia innych systemów statku, ale na chwilę obecną niczego takiego nie ogłaszali. Ciekawi mnie jak to rozwiążą na capital shipach.

 

 

Starfarer natomiast miał być kosmicznym tankowcem, służącym przede wszystkim do przewożenia paliwa i tankowania statków w kosmosie, dlatego liczę że podane pojemność ładunkowa jest liczona bez zbiorników na paliwo.

Edytowane przez Talek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

No to robi się ciekawie, już widzę te taktyki "na zmęczenie", by w końcu pojazd stał się niczym gumowa kaczka na strzelnicy.

Obowiązkowy tez stanie się pilot tankowca z mocną obstawą, na dłuższe wypady będzie najważniejsza funkcja.


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze było tak, że wachę trzeba było do boosterów i jump drive. Doczytajcie czy komuś się boostery nie pomyliły z manewrowymi thrusterami właśnie, bo skrajnym kretynizmem by było żeby owe miały skończoną ilość paliwa - powinny brać moc z core. No chyba że jest liczony total zasięg dla jednostki a np JD ma osobne paliwo.

 

Tak czy inaczej póki co to czcze dywagacje bo w praniu kwestia się może parę razy zmienić.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie fajnie to się zapowiada  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> przy jakichkolwiek wypadach grupowych , czy nawet dalszych solówkach będzie trzeba myśleć o logistyce , liniach zaopatrzenia  mi się podoba .

Do finalnej wersji gry myślę że ogarną temat sensownie . Też mi się wydaje że paliwko to  do Jump Drive głównie i MOŻE jakieś nieduże iliści do główniego i symboliczne do manewrówek . Nie może być tak że każdy  kto poleci gdzieś dalej będzie patrzył na wskaźnik jak w Ruskim czołgu  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> sporo ludzi mogło by się zniechęcić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Paliwem w SC bedzie wodor. Power Core ma sluzyc tylko do zainicjowywania reakcji w thrusterach. Gdy skonczy Ci sie paliwo i tak bedziesz mogl gdzies doleciec, tylko potrwa to znaaaacznie dluzej (podejzewam, ze to przez sladowe ilosci gazow w prozni, ktore bedziesz mogl zasysac sobiue podstawowym fuel scope'm). Chyba, ze przyleci jakas tanksztela i Ci pomoze. Swoj statek bedziesz mogl zaopatrzyc w specjalistyczne fuel scope'y do tankowania wodoru z atmosfery gazowych gigantow, ktore zawsze sie pewnie znajda w jakims systemie. Bedzie  to (tankowanie) operacja trudna i ryzykowna (burze na takim Jowiszu sa lekko mowiac spore), ale dzieki temu bedziesz mial praktycznie nieograniczony zasieg. Wystarczy znalezc gazowego giganta, wleciec w atmosfere i... przezyc. To tyle co wydedukowalem.

P.

edit: To tak jak z aktualnymi reaktorami jadrowymi. Moga pracowac kilkadziesiat lat z rdzeniami z pierwiastkow rozszczepialnych, a zrodlem energii (a w przypadku np. okretow podwodnych- napedu) jest po prostu para wodna z wody sluzacej do chlodzenia reaktora, przechodzaca przez agregat pradotworczy lub turbine napedowa. Na moj gust powinni w SC zrobic limit zywotnosci takiego reaktora w statku, zalezacy od tego, jak intensywnie bedziesz go wykorzystywal.

 

edit2: Oczywiscie nie wydaje mi sie, ze bedzie mozna zamontowac takie zasysacze wodoru do mniejszych statkow, ale mysle, iz od takiego  Freelancera w gore bedzie mozna sobie sobie na to pozwolic.

Edytowane przez Dragnarek

A tu mial byc jakis zajebisty podpis albo cytat, ale wole piwo i fajki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To brzmi tak jak by latanie miało być bardzo drogie, w sensie:  chcesz latać większym statkiem ? A stać cię na to ?


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się aby tak było , wodór jest dosyć pospolity w kosmosie planet typu Jowiszowego nie brakuje . Gra typu "szukam paliwa Help" szybko zniechęci ludzi więc nie bój nic

jakoś sensownie to ogarną  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Ma być trudno, ale bez przesady.

Co prawda jak zaczynałem grać EVE Online, to niemal wszystko zniechęcało a jednak zostałem na lata.

 

Chciałbym jednak bardziej przejmować się przeciwnikiem niż tym, że zabraknie mi paliwa.

To trochę przypomina mi  real life z dalekiej przeszłości i moje poszukiwania w pocie czoła stacji z LPG  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logistyka logistyka  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> To jak średnio skomplikowana strategia wszystko może doprowadzić cię do wygranej lub ją zaprzepaścić , jak wacha skończy się twojemu przeciwnikowi .....  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">

Poza tym możemy mieć w syndykacie tankowce . A takie statki dalekiego rozpoznania muszą mieć spory zapas paliwa inaczej nie da się nimi grać .To jak by U2 nie mógł dolecieć do Kuby :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Vanter
      Wraz z aktualizacją 3.6 wdrożona została kolejna iteracja systemu prawnego. W patchu 3.7 mechanika jego działania nie uległa zmianie.

      Nowe kary za wykroczenia
      Zmieniono kary za lżejsze wykroczenia - uprzednio dawały jeden punkt crimestatu, aktualnie skutkują karą pieniężną potrącaną natychmiast z konta pilota popełniającego dane przewinienie:
      Niewłaściwe lądowanie / blokowanie lądowiska (kontrola lotów udziela najpierw ostrzeżenia werbalnego) - grzywna 1250 aUEC Uszkodzenie statku innego gracza - grzywna 1000 aUEC  
      Kontrole ładunku
      Kolejną ciekawą nowością są kontrole policyjne, podczas podróży w QT spodziewajcie się iż możecie zostać zatrzymani i tym razem to niekoniecznie będą piraci. Służby porządkowe poproszą nas o zatrzymanie i podanie się skanowaniu, z uwagi iż teraz prędkość i wektor z jakim lecimy podczas wchodzenia w QT się nie zmienia i z takim samym opuszczamy podróż kwantową najlepiej jest skakać z postoju. Unikniemy w ten sposób wpadnięcia na asteroidę oraz ryzyka iż nie będziemy wstanie zatrzymać na czas statku do kontroli.
      Jeśli jesteśmy już ścigani za jakieś przestępstwa w danej jurysdykcji to mundurowi otworzą do nas ogień, jeśli zginiecie to zarzuty zostaną wymazane. Po wykonaniu misji Pro Team będziemy mogli wykonywać kontrakty na zabicie graczy, aktualnie powinny pojawiać się nam misje na wszystkich graczy z większa ilością przestępstw a po wykonaniu takiego zlecenia Cryme Stat danej osoby zostanie zresetowany.

       
      Hacking
      Jedną z metod pozbycia się swojej historii kryminalnej i wiążącej się z nią paskudnej reputacji jest zakupienie cryptokeya i udanie się na jeden z trzech posterunków w celu przekonania imperialnej bazy danych, że tak naprawdę to jesteśmy wzorowym obywatelem i wszystko co złe to nie my. 
      Narzędzia i gdzie je zdobyć
      Aby pozbyć się szemranej reputacji potrzebujemy cryptokeya. Do wyboru są cztery modele:
      Walesko
      Cena: 3000 aUEC Dostępność: GrimHex Levski Zaawansowanie: podstawowe
      Trigersclaw
      Cena: 6250 aUEC Dostępność:  GrimHex Levski Zaawansowanie: podstawowe
      Re-Authorizer  
      Cena: 8000 aUEC Dostępność:  GrimHex Levski Area 18 Zaawansowanie: 
      Ripper 
      Cena: 8250 aUEC Dostępność:  GrimHex Zaawansowanie: 
      Urządzenia nabędziemy na stacjach GrimHEX, Levski oraz w Area18. 
       
       
       
      Lokalizacje
      Poza już dobrze znaną stacją Security Post Kareah znajdującą się na orbicie Cellin (księżyc Crusadera) otrzymaliśmy dodatkowo po jednym posterunku na planetę. Posterunki są klasycznymi bunkrami wyróżniającymi się specjalną konsolą połączoną z bazą danych kryminalnych. W pobliżu konsoli można znaleźć sejf w którego wnętrzu znajdziemy odznakę UEE.
      Tak więc aktualnie lista miejsc, gdzie możemy oddać się pobawić w hakera wygląda następująco:
      Security Post Kareah - Cellin (księżyc planety Crusader)
      Lokalizacja stacji na orbicie Cellin

      Wizualizacja stacji
      Bunkier Security Depot Hurston-1. Ta placówka znajduje się po przeciwnej stronie planety względem Lorville
      Lokalizacja Security Depot Hurston-1 na powierchni planety Hurston

      Wygląd zewnętrzny Security Depot Hurston-1
      Security Depot Lyria-1 jak nazwa wskazuje jest na księżycu ArcCorp o nazwie Lyria.  
       
      GrimHEX nie uznaje jurysdykcji UEE i stosuje zagłuszanie w bliskim promieniu stacji. Dzięki temu mimo posiadania crimestata na owej stacji będziecie mieć pełen dostęp do misji.  
      Poradnik wideo
       
      Resetowanie crimestatu przy użyciu sił porządkowych
      Olisar
      Dodatkową i chyba najszybszą metodą jest wykorzystanie obrony stacji Olisar. Stacja ma w zwyczaju strzelać do statków pilotowanych przez kryminalistów, tak więc można jej użyć do szybkiego resetu crimestata. Aby to uczynić należy podlecieć do którejkolwiek z wieżyczek. Po rozpoczęciu ostrzału naszego statku musimy kolejno wyjść z maszyny i ustawić się na linii strzału. Obrażenia nie zawsze są rejestrowane prawidłowo (czasem tylko odpychają postać). Istotne jest też to, aby się nie wykrwawić bo jedynie śmierć spowodowana przez trafienie wymazuje kartotekę kryminalną.


      Hurston
      Ochrona obecnie zwykle jest nieuzbrojona, ale w hangarach oraz na bramach spotkamy ludzi z bronią. Ta metoda jest dość męcząca i zajmuje sporo czasu, a nasi oprawcy często nie chcą współpracować. CIG najwyraźniej stwierdziło że kryminaliści w mieście nie są tak dużym zagrożeniem, a na planecie jest posterunek z którego gracze bardziej powinni korzystać niż w łatwy sposób dać się zabić służbom porządkowym. (W 3.7 nie dostaniemy zgody na lądowanie powyżej 3 poziomu crimestat).

    • Przez Vanter
      Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
      Aktualizacja 3.7 jest już na serwerach Live!
      Wraz z nią otrzymujemy takie funkcje jak:
      wynajem statków podręczny inwentarz zbieractwo górnictwo ręczne jaskinie udostępnianie misji Proximity Assist  Statki:
      Aegis Vanguard Harbinger Aegis Vanguard Sentinel RSI Mantis Banu Defender Alpha 3.7.0 LIVE.3180042 Patch Notes
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   
       
    • Przez Ojciec
    • Przez Ojciec
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności