Skocz do zawartości
Dako

Star Citizen Alpha 2.0: Ship UI

Rekomendowane odpowiedzi

Z dzisiejszego Weekly Development Update film pokazujący działanie UI naszych statków.

 

Wygląda to fajnie ale niestety wyraźnie wskazuje jaki kierunek w kwestii sterowania naszymi statkami obrało aktualnie CIG

Przysłowiowa "mysza" będzie jednak niezbędna (jako szybsza i wygodniejsza) i nie wiem czy HOTAS będzie nam potrzebny ... :(

Pożyjemy zobaczymy

 

Edytowane przez Dako
dodany film na YT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie świetna sprawa i nie dlatego, że sam używam myszki, bo wolałbym HOTASa, gdyż jest lepszy feeling i ma się więcej kontroli nad statkiem (ja przynajmniej tak mam). Nie da się w inny sposób zasymulować używania ręki w kabinie przy tej ilości ekranów i opcji na nich. HOTAS najważniejszy będzie w walce, a w tej nawet przy używaniu myszki nie będziesz miał czasu na bawienie się z ekranami, bo stracisz możliwość kierowania statkiem, tu przewagę ma nawet HOTAS, bo droższe drążki mają gałkę którą teoretycznie można zasymulować pod mysz, więc można sterować systemami bez utraty kontroli nad statkiem. Poza tym nie powinno być problemu z umiejscowieniem myszki gdzieś pod ręką, bo w końcu nie będziemy w tej grze tylko latać :P 

Edytowane przez Froster

Kosmos to całkiem spoko miejsce, można tam mieć w końcu święty spokój... szczególnie jak padnie system podtrzymywania życia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację i pewnie podpiąć pod HOTAS-a typu X-52, X-55 oraz Warthoga te wszystkie funkcje również się uda.

Skoro można było to robić w Falcon 4.0 oraz symulatorach DCS to w mniej rozbudowanym SC będzie to również możliwe.

Zresztą tak jak napisałeś od sterowania K+M w SC się nie ucieknie :devil:choćby w zakresie chodzenia po statku/bazie/planecie/FPS ...

Pozostaje pytanie czy zbindowanie obsługi tego wszystkiego będzie możliwe w ustawieniach gry czy znów będzie trzeba wrócić do edytorów plików XML (czyli programów typu SCJ mapper)

 

Edytowane przez Dako

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie zrobią obsługę wszystkich urządzeń, a jeśli nawet nie to bindowanie powinno być w menu gry a nie poprzez zabawę z plikami XML.

Co do obsługi UI to widzę że wszystko robi się coraz bardziej skomplikowane, z jednej strony się cieszę bo gra nabiera realizmu i coraz bliżej jej do symulacji z drugiej trochę mnie to przeraża. Mam dużo statków a ich UI ma się znacząco różnić, jak ja to wszystko spamiętam i opanuję ? Zdaje się że posiadanie załoganta do obsługi pstryczków elektryczków to będzie podstawa w świecie Star Citizena, witaj ero gier multicrew - fascynujące i przerażające :D   

Edytowane przez Tommy Rich

UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego ciągle powtarzam ze VoiceAttack jest niezbędny na hotsie masz tylko to co chcesz pod VA cała reszta i nawet myszki nie dotkniesz :P


baner.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo podoba mi się ewidentnie widać że system obsługi UI przygotowywany jest pod gogle VR. To z kolei podnosi realizm gry na poziom który do tej pory był tylko w sferze SF.

Nie mogę się doczekać. 


 

 

JFK (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

A co w przypadku jednoosobowych statków ?? tam nie masz technika :P Wygląda to fajnie ale tak jak mówiłem w tej grze bez programu komend głosowych się nie obejdziemy.


baner.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X55 też ma grzyba na przepustnicy co udaje mychę. Ale trackballe z są IMO wygodniejsze od trackpointów.


Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie klikanie wszystkich  ustawień 'w walce' odpada.. muszą być jakieś presety czy co, do przełączania...

Co do HOTASa, jestem ciekawy czy ten 'SC' nie dostanie ekranu dotykowego a'la tablet, właśnie do HUDa... ale to tylko takie wrażenie ze zdjęć.


tecon_ad.png

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs,
and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
...
So far, the Universe is winning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba ludzie będą zmuszeni wybierać jednego dwóch producentów statków by móc sprawnie ogarnąć to wszystko, bo wygląda na to, że będą się różnić.

I tak jak na multicrew to mnie jeszcze średnio rusza to boję się jak to będzie na jednoosobówkach.


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Funkcjonalnie powinno być podobnie ino kwestia wyglądu ale to raczej można szybko ogarnąć jak już się opanuje jeden statek. Co innego funkcje "specjalne" jak wydobycie rudy czy wymyślanie/tworzenie upgradów do statków.


Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że ludzie zaczną się specjalizować w obsłudze systemów konkretnego, ( ulubionego ), statku. Już widzę ogłoszenia w stylu szukam fachowca do obsługi tarcz Retaliatorze czy Cutlassie. Jeśli sprzęt VR ma pomóc w jego obsłudze to wymagania wzrosną dodatkowo o pilota ze sprzętem VR !  Masakra ale ekscytująca :P 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam że równoległe sterowanie kilkoma urządzeniami w przypadku Star Citizena będzie nieuniknione. Jednak po cichu liczę że "latanie" na joy'u będzie tak samo wygodne albo i bardziej niż na myszy. Przykładem złego zbalansowania urządzeń jest War Thunder gdzie ludzie na myszkach wymiatają wszystkich lubiących symulacyjny i joystickowy styl gry. Wszystko kwestia kodu gry i chęci twórców. Liczę na powodzenie misji JOYSTICK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było gdyby część HUD'a można było by mieć na tablecie poprzez appkę wydaną RSI. Taką namiastkę tego będziemy mieć w Fallout 4, Pip-boy możemy sobie uruchomić poprzez specjalną appkę na smartphone. Umiejscowić taki tablet pomiędzy przepustnicą a joyem było by super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Takie coś jest już dostępne nie jest  to oficjalna appka aczkolwiek na pewno coś takiego oficjalnie się pojawi. Sam czekam na to z niecierpliwością.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/222451/star-citizen-ship-control

 

Edytowane przez Neraki

baner.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

To super, mam nadzieję że pojawi się jeszcze wersja na iOS'a. Jeśli nie będę musiał kupić tablet z androidem :P . Pewnie jakiś z biedronki :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Na oficjalną aplikację jeszcze trochę poczekamy ale wydanie jej teraz nie bardzo miałaby sens, gdyż UI dla poszczególnych funkcji i statków jest cały czas w przygotowaniu i tylko CIG marynowało by parę na ciągłą zmianę w aplikacji. 

Swoich sił próbują niezależni programiści i choć to tylko namiastka możliwości, ( głównie związana ze informacjami ze strony RSI ), to fajne apli możemy znaleźć już niemal na wszystkie mobilne platformy.


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Zgadzam się z tobą w 100% że wydawanie takiej aplikacji w aktualnym stadium gry nie miało by żadnego sensu. Więc pozostaje czekać na wydanie takiej appki po wydaniu samego SC. A na to sobie jeszcze trochę poczekamy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :-)

To moja pierwsza wypowiedź na forum więc szybko się przedstawię, mam na imię Adrian i tez jestem szalony na pkt StarCitizena :-) ,

nawiązując do tematu, mam nadzieje że specjalizacja będzie potrzebna na pewne stanowiska w statku ponieważ uatrakcyjni to grę samą w sobie. Generalnie idea statków wielozałogowych powinna być taka że załoga składająca się z realnych ludzi działa sprawniej i inteligentniej a na pewno efektywniej. Ja sobie wyobrażam np taką misie w której lecimy całą paczka na jakąś naprawdę trudna misje, np. 1x constelation + 2 statki typu dogfight do obstawy, coś tam odbić na jakiejś skałce typu planeta wówczas osoby które do tej pory zajmowały się systemami biorą giwery w łapę i do boju. We wszystkich grach wieloosobowych komunikacja głosowa jest mega ważna także jak dla mnie to oczywistość że tak będzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Mistrzunio na forum ;)

To wszystko prawda, na tym polega magia gier załogowych, gdzie podstawą jest zgranie i orientacja w tematyce całego zespołu. Niestety ma to też swoje złe strony, bo co zrobić gdy dana funkcja będzie tak nudna że nikt nie będzie chciał się nią zając ? Lub gdy nasza stała załoga się rozpierzchnie lub zajęta sprawami realu nie będzie miała czasu na grę ?

Star Citizen w odróżnieniu od wielu gier z przewagą zręcznościowego charakteru rozgrywki, czy gier w którym stawka jest niewielka i można pozwalać sobie na liczne błędy, będzie grą "na poważnie". Co oznacza że od tak sobie nie przyjmiemy randoma na pokład, bo ten będzie mógł np przejąć statek ( zbić załogę ), czy uruchomić mechanizm samo destrukcji. Co więcej, nawet jak będzie to zaufana osoba to jej brak umiejętności ( lub całej załogi ), spowoduje zniszczenie statku i śmierć załogi. Niby nic to tylko gra ale konsekwencje finansowe w niej to pikuś, mogą być różne scenariusze i warto zapoznać się z tym artykułem żeby nie myśleć że śmierć oznacza zwykły respawn :D

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/12879-Death-Of-A-Spaceman

 

   


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności