Skocz do zawartości
Nebthtet

Masz problem z wydajnością SC? Spróbuj tego konfigu! A może chcesz aby było ładniej? Też jest sposób!

Rekomendowane odpowiedzi

Bored Gamer stworzył konfig pozwalający na osiągnięcie lepszych framerate'ów w SC - co na pewno przyda się osobom które mają słabsze sprzęty lub potrzebują szybkiej reakcji gry podczas wyścigów w AC  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">

Konfig pobierzecie [stąd], instrukcja obsługi w opisie filmu na YT.

 

Oczywiście jeśli ktoś woli, aby było wolniej ale piękniej to też jest na to recepta:

[Pobierz konfig] - instrukcja obsługi w opisie filmu na YT.

 

Dajcie znać jeśli coś w nich poprawicie.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, może się przydać  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> Zasadniczo SC na najwyższych chodzi powyżej 40 fpsów, jednak jeśli jest jakaś promocja i mam pełen hangar to w nim klatki niemiłosiernie spadają. Ponadto w samym AC czasem gra się zawiesza na ułamek sekundy, co znacznie utrudnia celowanie :/ Może config coś zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem podane ustawienia, u mnie polepszenia jakości nie zwalniają a wręcz przyspieszają ( może to za sprawą wyłączenia synchronizacji oraz bluru ). Generalnie wszystko wygląda ładniej klarowniej i jakby lepiej ale mam wrażenie że modyfikacje ustawień zmieniły u mnie pracę świateł i w wielu miejscach psuje to efekt, szczególnie widać to na przykładzie asteroid hangaru, gdzie na wejściu dostajemy fioletowe, a niekiedy nawet różowe światło totalnie nie psujące do całości, które w dodatku mocno odbija się na poręczy barwiąc ją niczym alieny z serii Halo  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_yucky.gif">

Może to wina mojej karty bo konfig był tworzony pod Nvidię a ja mam kartę ze stajni AMD, stąd pewnie też i brak porządnego antyaliasingu. Schodki po modzie wydają się bardziej intensywne, sprawę ratuje jednak wysoka rozdzielczość ( 2560x1600 ), w której to aż tak nie razi. 

Dla ułatwienia wszystkim eksperymentów wklejam zawartość konfiguracji użytej w filmiku :D

Wystarczy utworzyć plik o nazwie "user.cfg" i wkleić do niego poniższą zawartość - domyśla lokalizacja gdzie powinniśmy utworzyć plik to "C:\Program Files\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Public". Życzę wszystkim milej zabawy !

; Custom User.cfg
Con_Restricted = 0

; Change these
r_VSync = 0
r_Gamma = 1.2
sys_maxfps = 60

; Forced Quality
sys_spec_GameEffects = 4
sys_spec_ObjectDetail = 4
sys_spec_Particles = 4
sys_spec_Physics = 4
sys_spec_PostProcessing = 4
sys_spec_Shading = 4
sys_spec_Shadows = 4
sys_spec_Texture = 4
sys_spec_TextureResolution = 4
sys_spec_VolumetricEffects = 4
sys_spec_Light = 4
sys_spec_Quality = 4
sys_spec_Sound = 2

; Things I hate
r_MotionBlur = 0
r_DepthOfField = 0
i_Mouse_Accel = 0.0
i_Mouse_Smooth = 0.0
hud_bobHud = 0

; Pretty
r_TexturesStreamPoolSize = 2048
r_Sharpening = 1
r_ChromaticAberration = 0
r_ColorGrading = 0
e_GI = 1
r_SSReflections = 3
r_HDRBloomRatio = 0.1
r_ssdo = 2
r_ssao = 4
e_ShadowsMaxTexRes = 2048
e_ShadowsResScale = 40
r_TexMaxAnisotropy = 16
r_TexMinAnisotropy = 16
r_silhouettePOM = 1
e_ViewDistRatioDetail = 100

 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Mógłbyś wyjaśnić? 
Mój sprz
ęt: Windows 8.1 Pro 64 bit, 8 GB RAM DDR3, Intel i5-3570K (niekręcony), nVidia GTX 770 OC

A co do configu: trzymam stałe 60 fpsów w hangarze i socialu, ale momentami w AC ścina (co prawda Shadoplay wciąż wyświetla, że mam 40 klatek, ale gra na chwilę się zatrzymuje np. gdy ktoś dołącza do gry lub kiedy strzelam dużą ilością rakiet).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaję konfig, który wczoraj wysmażyłem. Celem było zbalansowanie pomiędzy wydajnością i jakością grafiki. Udało mi się uzyskać 20-30% w porównaniu do nie modowanego SC. Postarałem się też poprawić wygląd mojego ulubionego hangaru Aeroview. Statki są teraz dobrze widoczne (wnętrza również). 

Mój sprzęt to R9 290, LG 34 UM67 (75Hz, trzeba dostosować do siebie), Core i7 860@4000MHz. Sterownik AMD Catalyst 15.x (15.201.2001) WHQL 10/5/15

 

; Custom User.cfg
Con_Restricted = 0

r_VSync = 0
r_Gamma = 1.15
sys_maxfps = 75

r_DrawNearFOV = 70
pl_movement.power_sprint_targetFOV = 70

sys_spec_GameEffects = 4
sys_spec_ObjectDetail = 4
sys_spec_Particles = 4
sys_spec_Physics = 2
sys_spec_PostProcessing = 2
sys_spec_Shading = 2
sys_spec_Shadows = 2
sys_spec_Texture = 4
sys_spec_TextureResolution = 4
sys_spec_VolumetricEffects = 4
sys_spec_Light = 2
sys_spec_Quality = 4
sys_spec_Sound = 2

r_MotionBlur = 0
r_MotionBlurShutterSpeed = 0.0001
r_DepthOfField = 0
i_Mouse_Accel = 0.0
i_Mouse_Smooth = 0.0
hud_bobHud = 0

r_TexturesStreamPoolSize = 1024
r_Sharpening = 1
r_ChromaticAberration = 0
r_ColorGrading = 0
e_GI = 1
r_SSReflections = 0
r_HDRBloomRatio = 0.1
r_ssdo = 0
r_ssao = 0
e_ShadowsMaxTexRes = 256
e_ShadowsResScale = 40
r_TexMaxAnisotropy = 16
r_TexMinAnisotropy = 16
r_silhouettePOM = 1
e_ViewDistRatioDetail = 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie. W patchu 1.3 inaczej kalkulowany jest FOV i wartość 70 daje efekt rybiego oka (przynajmniej na moim monitorze).

Po usunięciu z pliku .ini poniższych linii gra używa domyślnych współczynników, które obecnie bardzo dobrze się sprawdzają:

r_DrawNearFOV = 70
pl_movement.power_sprint_targetFOV = 70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

To może być kwestia aspect ratio monitora, u mnie w 16:10 przy rozdzielczości 2560x1600 nie zauważyłem efektu rybiego oka, wszystko wydaje się ok. Za to zauważyłem że w wersji 1.3 drastycznie spadł parametr "draw distance", dla małych obiektów jest mniejszy nawet o połowę  ( testowany na ręczniku UEC ).


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Tak. Dlatego zaznaczyłem kwestię monitora - ja używam ultra wide 2560x1080. Poprzednio FOV był wyliczany według tego wzoru:

http://www.rjdown.co.uk/projects/bfbc2/fovcalculator.php

Teraz się to zmieniło - możliwe, że tylko dla ultra wide.

 

W Cryengine za odległość generowania szczegółów (LOD) odpowiada:

e_LodRatio = 20   (zakres od 0 do 40)

Za odległość generowania/zanikania obiektów:

e_ViewDistRatio = 100        (obiekty ogólnie, zakres 19-100, w SC wolałem nie kombinować, bo może być powiązane z działaniem fizyki).

e_ViewDistRatioDetail = 100      (dodatkowy współczynnik dla obiektów oznaczonych "detail", zakres 19-500, tu są spory czy jest wykorzystywany w SC, ale ja lubię szczegóły a nie zauważyłem spadku FPS, więc sobie dorzuciłem).

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Wielkie dzięki za podpowiedź ! Wieczorem zrobię testy na różnych ustawieniach, zacznę od największych wartości i zobaczymy jaki będzie to miało wpływ rysowanie obiektów i detali. Jeśli żadnego to może się okazać że część parametrów została specjalnie wyłączona, na o co silnik CryEngine pozwala. 

 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Hej!

Kiedyś testowałem te parametry jeszcze chyba przed 1.0 bo praktycznie nie dało się latać na moim rzęchu i próbowałem wycisnąć kilka klatek więcej. Problem polegał na tym że strasznie kulało oznaczanie obiektów jako "Detail". Powodowało to sytuacje gdzie statki nie miały z większej odległości silników albo wręcz odwrotnie, Scyte to było skrzydło i silniki bez reszty kadłuba i broni  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_tongue.png">

Mam nadzieję, że już się z tym uporali i da się użyć tych parametrów do poprawy płynności rozgrywki.

Pozdarwki
BHoleVX

Edytowane przez BHoleVX

sygn.png.c4efbbba4bad9acc32e1f37d60e375b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po bardzo wielu testach nie zaobserwowałem żadnych istotnych różnic w rysowaniu szczegółów lub wpływu na wydajność przy zastosowaniu tych komend:

e_ViewDistRatio = 100        (obiekty ogólnie, zakres 19-100, w SC wolałem nie kombinować, bo może być powiązane z działaniem fizyki ).

e_ViewDistRatioDetail = 100      (dodatkowy współczynnik dla obiektów oznaczonych "detail", zakres 19-500 )

Bez względu na ustawienie wartości pierwszej z nich  ( 25, 50 czy 100 ), nic się nie zmieniało w wyglądzie sceny. Wprowadzenie drugiej do ini, wbrew oczekiwaniom, także nie wypłynęło na zasięg rysowania najmniejszych detali ( UEC ręcznik czy figurki w gablocie ), ustawienie tej wartości na 100 czy nawet 500 nie zwiększało zasięgu widoczności wspomnianych wyżej elementów ( może nie są oznaczone jako "detail" ). Stąd nasuwa się wniosek, że jeśli parametr ten jest w SC używany, to może chodzi o wyświetlanie detali tylko dużych i skomplikowanych brył jak statki, bazy czy inne celestial obiekty obserwowane z dużych odległości ( w przestrzeni kosmicznej ), czego nie udało się sprawdzić podczas pobytu w hangarze czy nawet biegając po Area 18.


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy może być całkowicie zablokowany bo jest duża szansa, że jest powiązany z fizyką obiektów (włącznie ze statkami). Gdybyśmy mogli sobie ustawiać dystans widoczności, to pewnie by się nie wyrobili z zaprojektowaniem wiarygodnej fizyki, zwłaszcza z tym nowym modelem wyliczania zniszczeń. No i obszar AI też może być istotny. Idris rozwalany przez Aurorę, dlatego że AI nie zaskoczyła byłby mało realistyczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak może być, wiele komend jest zablokowanych z właśnie takich powodów. Podejrzewam że dopiero w późnej becie pozwolą na większą ingerencje w pliki ini, może zostanie wydana oficjalna wersja które komendy są aktywne i co robią ( dla moderów i entuzjastów robienia filmików to będzie bardzo istotne ).

Nie rozumiem tylko zablokowanie komendy do wyświetlania renderowanych klatek, ( chyba że nie chcą mieć jeszcze zbyt dużo zgłoszeń dotyczących wydajności ). Zresztą muszę sprawdzić czy w tej wersji jej nie uruchomiono, w poprzednich nie działała.

r_DisplayInfo = 1 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A frapsem nie sprawdzisz? Chyba jest dosc wiarygodny. 


59973c1720a50_Gotowa(poobrbce).png.e3324d3f0cf88a107e142b90ab2a93b0.png

||CASE: TT CORE X9 || MOBO: ASUS X99-A II || CPU: I7-6800k@4.2GHz || GPU: EVGA 3080FTW3 ULTRA || RAM: G.SKILL TRIDENT Z 64GB@3000MHz||
||SSD: SAMSUNG EVO-850 500GB, NVME CORSAIR MP600 1TB || HDD: 2X TOSHIBA 2TB || PSU: EVGA SUPERNOVA 1000W P2 || LCS: 2xHWL BLACK ICE SR2 480 & LAING D5||

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Oczywiście mógłbym, tylko po co skoro najbardziej wiarygodny pomiar byłby za pomocą wbudowanego mechanizmu w silnik, dlatego ubolewam nad tym że akurat tą komendę fachowcy z CIG zablokowali ( może żeby Roberts w domu nie sprawdzał czy gra nie za wolno chodzi :D ).


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy to robicie albo jaki macie sprzęt ale u mnie jest lipa z grą 20 fps przy poruszaniu sie w hangarze, gra bardzo ciemna... U mnie to wygląda tak.

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

eDYOsZp.jpg

jF2XGb6.jpg?1

Edytowane przez vlodeck

55ce4996ef081_chillchilloutcoolbarbroby-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vlodeck zmniejsz contrast - sądzę, że powinno pomóc, a na FPSy to pomóc mogą 2 rzeczy:

  • lepszy sprzęt
  • wyłączenie wszystkich efektów i low, low, low, a w krytycznych wypadkach grzebanie w configu

 

Edytowane przez Amb3r

"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Niestety trzeba pomyśleć nad nowym sprzętem, jak na razie tylko pomyśleć. :(

Edytowane przez vlodeck

55ce4996ef081_chillchilloutcoolbarbroby-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten hangar jest ciemny. 

Co do wydajności to zmień rozdziałkę na 1360x786, powinno pomóc bez jakiegoś drastycznego spadku jakości.


Skutki niepożądane obejmują: suchość w ustach, zawroty głowy, mdłości, zatrzymywanie wody, bolesne swędzenie odbytu, halucynacje, demencję, psychozę, śpiączkę, śmierć i cuchnący oddech. Star Citizen nie jest dla każdego. Przed uruchomieniem zapoznaj się z treścią licencji dołączonej do instalatora bądź skonsultuj się z Chrisem lub Benem, gdyż każda gra w fazie pre-alfa niewłaściwie potraktowana zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

drunk.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że mój sprzęcik nie spełnia żadnych wymagań, mogę ci poradzić ustawienie najniższych szczegółów i rozdzielczości HD 720x1200 czy coś blisko tego.
A jak sie załaduje hangar to odpalasz konsole tyldą ~ i wpisujesz r_MotionBlurr 0 i r_ssdo 0. Nie pamiętam z głowy dokładnie komend ale wystarczy że wpiszesz r_ i wciśniesz tab i powinny się wyświetlić wszystkie dostępne dla renderera.

Jak po tej zmianie nadal masz 20 klatek to znaczy że ci procek nie wyrabia. Możesz to sprawdzić odpalając grę w okienku w małej rozdzielczości i odpalonym z boku task managerem. U mnie przy SC wszystkie 4 rdzenie niemal ciągle są na maxa obciążone.

Polecam przetestowanie configów które są w tym wątku i pogrzebanie w nich samemu, ale szczerze zaczekał bym do AC 2.0 z kombinowaniem bo po tym patchu może się wiele zmienić.

Pozdrawki
BHoleVX

Edytowane przez BHoleVX

sygn.png.c4efbbba4bad9acc32e1f37d60e375b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Na Twoim miejscu spróbował bym zastosować w katalogu z grą plik user.cfg z bardzo okrojonymi parametrami co powinno dać spory przyrost klatek.

Należy utworzyć plik o nazwie "user.cfg" i wkleić do niego poniższą zawartość, którą specjalnie dla Ciebie przygotowałem - domyśla lokalizacja gdzie powinniśmy utworzyć plik to "C:\Program Files\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Public"

; Custom User.cfg
Con_Restricted = 0

r_VSync = 0
r_Gamma = 1.3
sys_maxfps = 60

sys_spec_GameEffects = 1
sys_spec_ObjectDetail = 1
sys_spec_Particles = 1
sys_spec_Physics = 0
sys_spec_PostProcessing = 1
sys_spec_Shading = 1
sys_spec_Shadows = 1
sys_spec_Texture = 1
sys_spec_TextureResolution = 1
sys_spec_VolumetricEffects = 1
sys_spec_Light = 1
sys_spec_Quality = 1
sys_spec_Sound = 1

r_MotionBlur = 0
r_MotionBlurShutterSpeed = 0.0001
r_DepthOfField = 0
i_Mouse_Accel = 0.0
i_Mouse_Smooth = 0.0
hud_bobHud = 0

r_TexturesStreamPoolSize = 512
r_Sharpening = 1
r_ChromaticAberration = 0
r_ColorGrading = 0
e_GI = 1
r_SSReflections = 0
r_HDRBloomRatio = 0.1
r_ssdo = 0
r_ssao = 0
e_ShadowsMaxTexRes = 256
e_ShadowsResScale = 20
r_TexMaxAnisotropy = 4
r_TexMinAnisotropy = 4
r_silhouettePOM = 1
e_ViewDistRatioDetail = 50


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.  Płyta główna ASRock Z97 Pro4, i7 4790-K, Radeon HD 7870, 8 GB RAM. 

Edytowane przez vlodeck

55ce4996ef081_chillchilloutcoolbarbroby-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności