Skocz do zawartości
Zgudi

Star Citizen. Sukces czy jednak nie?

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie i nie wbijajcie tysięcy minusów tak od razu. Chciałbym was moi drodzy pobudzić do postawienia kilku kontrargumentów wobec jednej z wieku krytycznych opinii które czytam od czasu do czasu, takiej jak np. tej dość świeżej znalezionej na forum eve centrala. Nie chodzi mi o bezzasadne narzekanie ale o konstruktywną dyskusję. 

Oto opinia:

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Edytowane przez Zgudi

| MOBO: MSI Z170A-G43 PLUS | CPU: I5 6600K 3.5GHz (4.6GHz) + SPC Fortis 3 | GPU: Asus STRIX GTX 960 4GB | SSD: 2 x Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 1TB 7200RPM | PSU: XFX 630W 80+ Bronze | CASE: Zalman R1 |
| RAM:
 Kingston HyperX DDR4 16GB 3000MHz CL15 | LCD: HP 27VX FHD | OS: Windows 10 Home x64 BOX | DAC: AIM SC 808 + Burson SS V5i-D | HP: AKG K550 MKII + Beyerdynamic DT150 + Beyerdynamic DT 990 Pro |

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Alfa. Mało sprawiedliwe jest porównywanie jej do produktu w wersji release (E: D) który i tak nie jest ukończony - bo np planety się jeszcze pieką... Z resztą to różne gry, sporo osób narzeka np na brak klimatu i nudę w E: D - tu po prostu jest to kwestia gustu.

My nawet nie mamy alphy gry. Mamy alphę jednego modułu - tego się nie porówna bo to jak stawiać kombajn obok glebogryzarki. To i to jest dużą maszyną, to i to ma kółka, tego i tego na drodze mieć nie lubimy ale mają inne cele.

Obłożenia sterowania - zgadzam się. Ale tu ponownie... Alpha. E: D od razu też tak ładnie omapowane nie było (aczkolwiek trzeba przyznać że w becie domyślne mapowanie nie było złe - ale przy przekonfigurowywaniu i rozszyfrowywaniu który guzik to nr 14 sporo czasu schodziło). Tak więc też bym wstrzymała się z osądami zwłaszcza że drągi Saiteka to coś, z czego w CIG się korzysta  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">

Nie trafia do mnie argument sztuczności - co konkretnie wywołuje takie wrażenie (a co w E: D właśnie tego nie robi)?

I nie wiem czy dobrze rozumiem ale... Wg autora powyższego lepszą grafikę ma E: D? To nie jest powiedziane wprost ale można wysnuć taki wniosek - ale może być to również moja nadinterpretacja.

Wyników nie ma co jeszcze oceniać bo gry jeszcze nie ma i tyle. :P


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i może ja się trochę wypowiem.

Co do loadingu, fakt gra ładuje się dość długo jeśli nie posiada się dysku SSD to może zirytować ale na SSD nie jest źle, nie wiem kiedy autor tego artykułu dokładnie testował SC, może dawno przed zmianami - jeśli nie, to szkoda bo wtedy by dopiero zobaczył co to znaczy "długie loadingi". Inaczej mówiąc jest to element cały czas poprawiany i do samego wydania będziemy mieli w tej materii coraz lepsze rezultaty.

Odgłosy statków, faktycznie nie powalają, generalnie nie powinno być żadnych odgłosów poza komputerem pokładowym i dźwiękiem urządzeń, bo przecież w kosmosie dźwięk się nie rozchodzi hehhehe, nie no argument trochę z dupy w kwestii udźwiękowienia gry to dopiero niedawno CIG wybrał platformę do tworzenia i oskrypotowania warstwy dźwiękowej całej gry, to co mamy teraz to zwykły poligon doświadczalny przecież nikt w głuche AC by nie grał ! O dźwięku możemy porozmawiać jak projekt wejdzie w status beta i będziemy mieć pewność że są to prace docelowe. Zresztą jako wieloletni gracz w EVE Online, mógłbym wyśmiać tą opinię, bo tam prócz głosu komputera reszta efektów dźwiękowych jest równie zwyczajna jak w SC i nie robi kompletnego żadnego wrażenia, a przecież jest już wydana i poprawiana od ponad 10 lat !

Grafika - tu autor wypowiedzi wykazał się prawdziwym profesjonalizmem ( ironia ), kolokwialna wypowiedz w stylu " ustawienia najwyższe - jest ładnie, ale tyłka kompletnie nie urywa", prezentuje tylko sposób jej oceniania i chyba braku kompletnej wiedzy na temat założeń projektu. Jeśli autor spodziewał się super pierdyliarda wodotrysków, statków rodem z EVE, które fizycznie często nie mają sensu i prawa funkcjonowania  ( nie mówiąc już o tym że nie muszą bo nie przewidują lądowania na planetach jak w SC ), to mogę się zgodzić że się nie zachwycił. Trudno od takiej osoby oczekiwać że doceni że statki są budowane tak jak by miały być produkowane w fabrykach przy obecnej technologii, tak żeby można było je obsługiwać jak w realnym świecie, dotknąć, wejść do kabiny, używać aparatury wewnętrznej i pilotować fizycznie dotykając układu sterowania. Wszystko tworzone jest z dbałością o najdrobniejsze detale, są przewody, serwomechanizmy ba nawet widać pojedyncze śrubki a wszystko to jest zrobione przy wykorzystaniu techniki PBR ( renderowanie symulujące fizyczne właściwości materiałów, tak aby można było odróżnić np plastik od metalu itp ). Star Citizen to przede wszystkim symulacja życia w kosmosie, która ma zapewnić doznania na tyle zbliżone do prawdziwych realiów jak się to tylko da, mimo że grafika jest ładna ( modyfikowany CryEngine ), to nie będzie spektakularną symfonią efektów specjalnych rodem z hollywoodzkich produkcji, czy kosmicznych strzelanek nowej generacji, gdzie przesadne efekty mają za zadanie jedynie pompować adrenalinę, a o immersji rodem z prawdziwego świata możemy zapomnieć. Grafika ma być szczegółowa i realistyczna ( co zresztą już we wczesnej alfie dobrze widać ), a możliwości interakcji z obiektami ogromne, słowem tego jeszcze nigdzie nie było. Co do samego wyglądu statków i przytoczonej Aurory, która przez wielu wielbicieli SC też jest uważana za brzydką, to o gustach się nie powinno dyskutować ! Jednemu statek będzie się podobał a drugi gracz powie że jest paskudny, trudno jest zbudować oryginalnie wyglądający statek przy założeniach że ma być jeszcze praktyczny i w miarę realistyczny na tak już wyeksploatowanym poletku jakim jest kosmos i fantastyka naukowa - a wielu statkom w SC nie można odmówić oryginalności ( tym którym nie, to przynajmniej autorzy informują na jakim realnym obiekcie się wzorowali ).

Co do samej gry i zarzutów o sztuczność czy brak spójności, to litości, o czym ten człowiek pisze, zobaczył hangar i symulator walki ( automat ), czyli Arena Commander i chciałby poczuć klimat wczuć się w fabułę gry ? To tak jak by doszukiwać się spójności budynku w którym się mieszka z budką na ulicy w której stoją automaty do gier video i ludzie grają w "Moon Patrol". Niestety to jest wczesna alfa jedyną spójność prezentuje hangar i stojące w nim statki, reszta to tak jakby w grze odpalić inną grę. A czy wygląda to sztucznie ? Tak bo jest to symulacja, coś na czym ćwiczą piloci zanim zaczną walczyć na prawdę. O klimacie gry będzie można coś powiedzieć gdy dostaniemy wersję beta wszystkich modułów ( a jest ich kilka ), zwłaszcza PU bo o to tu chodzi, wtedy całość powinna prezentować tak poszukiwaną spójność i wtedy to będzie można mówić o klimacie. Zastanawiam się co widział autor opinii, czy wszystkie hangary czy może najprostszy, czy wszystkie dostępne statki ? A może tylko osławioną Aurorę, czy sztuczność wynika z braku wielu elementów ruchomych ( hangary są jeszcze bardzo statyczne ), może jak by co dwa metry falowała flaga i łaziło z tuzin NPC widział by to inaczej no ale przypominam, to jest ALFA, gdyby nie otwarty proces tworzenia nikt prócz dewelopera nie widział by gry w takim stanie ! Kolizje obiektów, destrukcje oraz AI są cały czas tworzone i zmieniane, dużo wody jeszcze upłynie zanim będzie można powiedzieć że mamy do czynienia z czymś docelowym ( doskonale to wiedzą Ci co doświadczają wiecznych zmian w mechanice AC ). Co do samych i wspomnianych jako minus destrukcji, którymi to chwali się CIG, to znów autor opinii pochwalił się niewiedzą, ponieważ proceduralny system uszkodzeń nie jest zaimplementowany, z tego co pamiętam posiada go tylko jeden statek ( chyba Gladius ), reszta rozpada się w sposób predefiniowany z którego to wycofuje się CIG i który choć wymagał dużego nakładu pracy faktycznie nie robił wrażenia - zawsze to jednak lepsze niż odbijanie się statków jak baloniki w grze EVE online  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_tongue.png">

Jedyne z czym się mogę zgodzić to z brakiem ergonomii ustawień w opcjach w obecnej wersji, koszmarną obsługą HOTAS oraz tym że na tych urządzeniach po prostu lata się jeszcze źle, zdecydowanie prościej jest za pomocą klawiatury i myszki ale o tym wszyscy doskonale wiedzą i jest to coś nad czym w CIG cały czas pracują, nie jest to jednak na tym etapie coś priorytetowego, uwierzcie oni mają co robić. Braki nadrabia społeczność, która przygotowała liczne pliki mapowania do wielu HOTAS'ów oraz programy typu Voice Attack.

Na zakończenie jeden cytat i puenta.

 "No generalnie na taki budżet i takie "wyniki" to - mogę napisać wreszcie po sprawdzeniu : KOMPLETNA KATASTROFA :) Zatem odpisuję: Grałem i kupa jakich mało :) "

- nie nie grałeś, bo nikt z nas jeszcze w Star Citizen nie grał i jeszcze przez co najmniej rok albo i dwa nie zagra ;)

  


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam treść ostatnią, którą uknułem. Mnie kolega Zgudi cytował  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png"> 

Pozdrawiam wszystkich nocnie - ciężko zasnąć. 

Poniżej post, a jeszcze poniżej może odniesienie do słów Tommyego:

"

Heh... no dobra :) Coś postaram się napisać więcej. Może wyjdzie z tego jakaś rzeczowa rozmowa na forum, na którym piszesz. 

1. Wiadomą rzeczą jest, że odnoszę E:D do SC. Są to podobne produkty, podobne uniwersum, mechanika rozgrywki itp itd. Pytanie dlaczego odnoszę produkt finalny jakim jest E:D do alfy czy tam bety SC. Już wyjaśniam: Staram się odnieść czas i możliwości finansowe obu produktów. Nie znam oczywiście dokładnych liczb, ale E:D powstało za kilkanaście (kilkadziesiąt...) razy mniej pieniędzy i... no właśnie - już jest od dłuższego czasu na rynku. Na SC zbierają (bezczelne wręcz kwoty) i mamy do czynienia z 1 (słownie JEDNYM) modułem. Dlatego z premedytacją porównuję oba tytuły. 

2. Doczytałem tam na forum - grafika w SC prezentuje się (zdecydowanie - tutaj mam wątpliwości) lepiej niż w E:D. Kolega się źle domyślił :) Nie wiem czemu mam tutaj opory, może to kwestia użytego silnika (CryEngine... ). Polecam zapoznanie się z tym trailerem: 

https://www.youtube.com/watch?v=KAzlgkxU4IM

Jest to wprawdzie Unreal Tournement 2015, ale zrobiony (jak wiadomo) przy użyciu silnika UnrealEngine 4. Mapa nawet pasuje teksturami do Stratiosa z Eve ;) 

Wydaje mi się, że CryEngine nie jest najlepszym wyborem. UE4 spisałby się tutaj wybornie, SC potrafi mi chrupnąć, a nawet łapię freeza (wiem... znowu alfa). 

Także miałem zainstalowane demo Unreala 2015, specjalnie by zobaczyć jak to będzie chodzić i wyglądać (głównie z powodu na silnik). UWAGA: Pre alfa wygląda po prostu nieprawdopodobnie, wgniata w fotel... do tego nie wiem ile ja tam mam... milion fps ;) I podstawa dla mnie (to odnośnie "sztuczności"). E:D, mimo, że gorsza graficznie, to od tej strony prezentuje się "spójnie", klimatycznie, "realistycznie". Wystarczy przelecieć się nisko nad pierścieniami Saturna, by zrozumieć o co chodzi - jakość schodzi na dalszy plan - wizualnie "jesteś tam". W SC jest ładnie, ale statki wydają się "doklejone" do reszty, to wrażenie potęguje ich lot i zastosowana fizyka. Fakt, planeta, nad którą się walczy jest pięknie zrobiona, ale to praktycznie wszystko. 

3. No dźwięki - Tutaj nie ma co pisać. E:D wypada fantastycznie. Na mocnym zestawie audio mruczący silnik jest kapitalny. W SC te "laserki" nie brzmią zbyt poważnie, a silniki to w ogóle - kolejny element "sztuczności". 

4. Ponownie co do sterowania - to mnie zastanawia, bo przecież testerzy na czymś grają. Wychodzę zatem z założenia, że tłuką wyłącznie na padzie, bo nawet w takiej wersji powinna być implementacja jakichkolwiek Hotasów (to jakby w Project Cars w fazie beta nie były obsługiawne kierownice - WTF?). Nawiasem mówiąc jak się przegląda opcje to jest wizerunek Joya - jest on bez oddzielnej przepustnicy ;) Przecież jak ktoś ma 2000 czy 8000 $ na SC to pewnie ma jakiegoś hotasa za te marne grosiwo ;) To chyba poważny tytuł dla dużych dzieci. Tutaj jestem zaskoczony. 

5. Sam system walki, czyli coś co jedynie można przetestować - no dla mnie jeden wielki chaos. Statki zbyt szybko reagują na ruch drążka (jest wskażnik G-force, ale przy takich wygibasach jakie można robić pilot nawet nie jęknie). Tutaj wypada o wiele lepiej stary Freespace 2 czy seria X. 

6. Generalnie: Mimo, że E:D daleko do ideału... bardzo. To jednak ja osobiście, mimo że pustawo tam i specyficznie to lubię wieczorkiem czasem zasiąść za sterami Cobry MK3 i odpalić te mruczące silniki i wydokować ze stacji, patrząc jak inni czasem rozbijają się o wlot do niej :) Czuć znakomicie klimat starego Frontiera w nowej, znacznie lepszej odsłonie. Na dodatek widać, że pracują i dodają content do gry. 
W SC obecnie nie czuję w ogóle klimatu z WingCommandera czy jemu podobnych - X-wing, Tie fighter, Freelancer. Jest obecnie parę elementów układanki - podobno gigantycznej, za niebagatelne pieniądze, a te pare klocuszków i tak do siebie w chwili obecnej za bardzo nie pasuje. 

Życzę oczywiście jak najlepiej, ponieważ lepiej mieć 5 doskonałych tytułów tego trypu niż 0 (co miało miejsce przez kilkanaście ostatnich lat), jednak w chwili obecnej pozostaję po ciemnej stronie mocy ;) 

(fak... ale się rozpisałem)

 

Jak wiesz (lub nie), jestem całym sercem za tym projektem, jednak patrzę na to wszystko w miarę chłodno. Obawiam się tendencji, która na rynku jest coraz bardziej powszechna. Wiadomo doskonale co stało się z tytułem AAA - Batman Arkham Knight i co zrobił wydawca - Warner z tym dziadostwem. Nie chciałbym by podobnie poszło z SC, tylko tyle. Podczas pierwszych zapowiedzi byłem nastawiony mega pozytywnie, teraz? Jest zupełnie odwrotnie. "Otwarta" yyyy... mogę pisać beta? Tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu i niestety nie dam się przekonać, że "jest okej". Jestem w 100% pewien, że Roberts jest kompletnie zaskoczony tym jak potoczyły się sprawy z ufundowaniem SC. Jest, ponieważ każdy, jakby mu powiedzieć, że ten tytuł tyle uzbiera to popukałby się w czoło. Jestem kompletnie przeciwny tego typu modelowi. Wiesz, że płacisz za kota w worku, oczywiście jest to Twoja decyzja. Jednak znając realia, finalnie - jak produkt nie wypali, to wszyscy będą mieli pretensje do Robertsa, a nie do siebie ;) Mimo wszystko - Fly Safe.
Modyfikuj wiadomość

 

 
 
Edytowane przez Pynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ocenianie alfy w ten sposób to nie to samo co ocenianie wydanej gry, jeżeli będzie tak jak jest, przy wydaniu gry wtedy sam chętnie ponarzekam, a na ta chwilę każda taka argumentacja jest na tyle bez sensu, że nawet nie ma co komentować.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_biggrin.png">

 

Każdy cwaniak w "internetach" przesrał by tą kasę w 3 miesiące i zrobił by shit a nie grę, a tutaj potrzeba czasu, sumiennego planowania i starannego podejścia, cierpliwości... amen. :)

 

Boli mnie jak widzę tylu "mądrych" ludzi w internetach, tylko dlaczego nie mamy 100 takich wspaniałych space-simów na rynku? Ciekawe co? Jak ktoś jest mądry to niech coś pokaże, postawi na kickstarter i przedstawi swoje mądrości w praktyce. :P

 

Dochodze też do wniosku że ludzie lubią starać się być głupio mądrzy lub po prostu nie pojmują istoty tego jak gra jest w fazie "ALPHA". 

Edytowane przez Dastro

ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

 

A ile kasy Roberts przesrał już na marketing, reklamy i durne filmiki ?

Jeszcze nie widziałem alfy, która miała by tyle promo filmików. W takim  tempie zanim dojdą do open bety nadającej się do gry na takie pierdoły pójdzie conajmniej kilka milionów $$

Edytowane przez KimDongGong

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

1. Jesteś zaskoczony tylko dlatego, że jesteś głupi. Grać w to można już od jakiś 40 dolarów.

2. Patrz wyżej. to alfa z modelem lotu, a nie pełna gra z fabułą i kompletem misji. 

3. W przeciwieństwie do batmana, SC nie jest leniwym portem z konsoli robionym przez tuzin ludzi na ostatnią chwilę.

4. Nie, ciągle alfa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kolego Goomich na pkt 1 kończę z Tobą  rozmowę. Wycieczki tego typu proszę do kolegów. Nie intersuje mnie fenomen wydania 40 $ na grę. Interesuje mnie i nie dociera do mnie fakt, iż są wystawione pakiety po np. 3.000 i 18.000 $. Mogą i po 100.000$ . Fakt, że w takiej fazie i zatyle budzi niesmak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co "ZNÓW" prowadzić jałową dyskusję czy gra jest taka siaka czy owaka, to już było w jakimś wątku. Jak się komuś nie podoba to niech nie gra. Przecież nikt nikogo do niczego nie przymusza. A jak macie jakieś błyskotliwe pomysły na poprawienie tego czy owego to ponoć ciągle poszukują programistów to tworzenia gry. Można się tam wykazać.

Przepraszam jeśli się ktoś poczuł osobiście urażony.


Nic mi w życiu tak nie wyszło jak włosy.

JAX0wAC1.jpg

Lepiej dobrze zjeść, niż podobać się byle komu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Nie wiem o co masz pretensje do Goomicha, powiedział ci prawdę. Ktoś ci każe to kupować? Wystarczy 40$, swego czasu nawet 20$ aby mieć dostęp do finalnego produktu. Te drogie pakiety to raczej forma wsparcia dla ludzi, którzy mają pieniądze i marzenia odnośnie SC.

Porównywanie czegoś we wczesnej fazie produkcji do zrąbanego portu jest raczej pozbawione sensu.

 

@Zgudi dowalanie się do Aurory, że wygląda nieciekawie to jak narzekanie na Multiple czy innego hatchbacka, że nie wygląda jak ferrari - inne przeznaczenie i odbiorca. Aurora to takie tanie coś do wszystkiego, to ma być praktyczne, a nie ładne. Gdybyś przyjrzał się bliżej modelowi to byś zobaczył, że nie jest piękny, ale porządnie zrobiony i pasuje do przeznaczenia.
Co do sterowania się zgodzę, masakra szczególnie z ustawieniem tego, ale szczęśliwie ludzie to dawno rozgryźli i wystarczy forum przejrzeć - jak będzie w becie tak jak teraz to to będzie prawdziwy powód do narzekania.

 

PS. Był już dość podobny wątek o tu - Star Citizen - marność


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie dowalam do niczego. Aurora mi się podoba bardziej niż np. retaliator z tymi wszystkimi lotkami i skrzydłami. Rozkręciłem tę dyskusję bo chciałem wiedzieć, czy 2 osoby o różnym zdaniu dojdą do wspólnego porozumienia czy rozpocznie się atak. Jak widać bez sensu jest rozpoczynanie takich tematów  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">


| MOBO: MSI Z170A-G43 PLUS | CPU: I5 6600K 3.5GHz (4.6GHz) + SPC Fortis 3 | GPU: Asus STRIX GTX 960 4GB | SSD: 2 x Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 1TB 7200RPM | PSU: XFX 630W 80+ Bronze | CASE: Zalman R1 |
| RAM:
 Kingston HyperX DDR4 16GB 3000MHz CL15 | LCD: HP 27VX FHD | OS: Windows 10 Home x64 BOX | DAC: AIM SC 808 + Burson SS V5i-D | HP: AKG K550 MKII + Beyerdynamic DT150 + Beyerdynamic DT 990 Pro |

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Na marketing i reklamę CIG wydało 0$... wszystko to co widziałeś było prostą demonstracją lub filmikiem które ludzie z społeczności SC sami wykonali a CIG je promuje, nawet trailer "Star Citizen Imagine" został stworzony przez Simona Pena a CIG za jego zgodą i drobnymi modyfikacjami wydał za oficjalny, ja sam siedzę głęboko w temacie promocji video Star Citizena więc możesz mi uwierzyć że tak jest.

Edytowane przez Dastro

ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Goomich - zachowaj proszę poziom dyskusji, tu nie cyrk na Wiejskiej i nie róbmy osobistych wycieczek gdy ktoś prezentuje swój punkt widzenia po ludzku i bez trollowania. 

@Pynio - no właśnie klimatu nie czuć, bo te klocki dopiero się będą składać do kupy... To mega projekt więc niestety trzeba czasu. A prezentację multicrew oglądałeś? Czy takie coś Ci się podoba? Bo to już jest ciut bliżej tego o co ma chodzić w SC.
Odnośnie Batmana - tu nie ma wydawcy stojącego z batem i poganiającego. To oznacza dłuższy proces produkcyjny ale i mniejsze ryzyko wypuszczenia niedorobionego bubla.
Odnośnie pakietów za XXXX$ - są bo ludzie ich chcieli. Vox populi, vox Dei. Nie ma obowiązku ich zakupu przecież  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

@KimDongGong - bez przesady. Większość "durnych filmików" jest finansowana z comiesięcznych dobrowolnych subskrypcji użytkowników. I te subskrypcje nie są wliczane w zebraną kwotę. Nakładów na marketing póki co praktycznie brak, bo poza wystawieniem stoisk na Gamescomie / Dragonconie / innych targach czy konwentach CIG nie płaci za możliwość streamingu tam, gdzie to wysokie koszty oraz jak już wyżej wspomniano reklamuje się poprzez swój fanbase.

@Zgudi - rozpoczynanie takich tematów ma sens. Tylko po prostu trzeba brać poprawkę że niektórym osobom trudno się przestawić na bardziej obiektywną optykę - jak to w społecznościach fanów bywa  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png">

@Dastro - ale tu poruszono kwestię marketingu - a ogólnie te koszty są większe od zera bo stoiska na CIG i konwentach, prawa do streamingu tam gdzie je musieli / chcieli kupować itp :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Jeżeli gadamy o tych wydatkach, to i tak one są marginalne na skalę tego projektu, z czego też CIG oszczędza jak może np: nie wydając na wielkie stoisko i scenę na terenie Koelnmesse gdzie odbywa się Gamescom, tylko w innym niedaleko położonym obiekcie, nawet te ograniczenie eventu do 2 tyś ludzi to zapobieganie wyższych opłat, bo jak się nie mylę to jest granica "małej imprezy masowej" w Niemczech, czyli mniejsze koszta. No i jak wspomniałaś, na ten cel najpierw idą pieniądze z subskrypcji a potem dopiero z głównej puli ale sadze że gotówka z subskrypcji im wystarczy na wszystko.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">

 

Fajny mamy wybór za rok, bo prawdopodobnie CIG planuje duże stoisko na Gamescom ale to fani będą musieli dodatkowo ufundować te stoisko, ale jak to zwykle bywa nikt nikogo nie zmusza, jak się uzbiera dodatkowa gotówka na to, to będzie to stoisko a jak nie, to nie. Jak znam życie ludzie i tak pomogą uzbierać tą sumę.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">

Edytowane przez Dastro

ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Nebthtet za support w temacie wycieczek osobistych. 

 

Wydaje mi się, że dyskusja co jest super, a co nie - jest potrzebna. Nie należę do typów, którzy włażą na forum i piszą tylko i wyłącznie dlatego, że mi się nie podoba i będę tutaj trollował. Staram się rzeczowo uzasadnić moje spostrzeżenia i odnieść do tego co jest na rynku (a nie ma obecnie praktycznie nic).

Moim skromnym zdaniem zamiast wystawiać tego typu opcje sprzedaży powinni zrobić odwrotnie.  Kompletnie zamknąć na ten moment możliwość wpłat, ustalić końcowe cele, które da się osiągnąć w zakresie takich funduszy (niemałych przecież) i działać. Nie pamiętam jaki było startowe założenie zebrania pieniędzy. Jakby zebrali np te startowe 1,5 mln $ to przecież chyba też mieli już wizję. Teraz staje się to problematyczne - rośnie kasa, rosną oczekiwania. Ja jak na ten moment będę czekał na dalsze wersje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Tak mieli:

  • Bez FPS'a
  • Bez Persistent Univers
  • Bez Dużego poziomu szczegółów 
  • Bez Głębszej immersji
  • Bez Konkretnej ścieżki dźwiękowej
  • Bez poważnych modyfikacji Cryengine
  • 5-10 systemów gwiezdnych
  • do 10-15 statków
  • Rozgrywa opierająca tylko na pvp typu death match, team deatch match itp

Czyli, skończylibyśmy na marnym "Remake Wing Commandera+", a ja za to bym nawet 1zł nie dał.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_tongue.png">

Edytowane przez Dastro

ad.pngdastro_ad.pngad.png
 
banner-discord-ga-ad-scpl.png

Wszystkie moje posty na forum GameArmada mają postać prywatnej opinii i są oparte na moim prywatnym zdaniu odnośnie różnych zagadnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Ostateczne cele zostały ustalone, ale droga do ich osiągnięcia się zmienia. Celem są np. ponadprzeciętne modele statków, były normalne szczegółowe modele, później modele z 4 stanami zniszczeń, a teraz są tworzone modele z 2 stanami zniszczeń i proceduralnymi zniszczeniami opartymi na shaderach, a na koniec jeszcze PBR.
A te zmiany zajmują czas i trochę środków dlatego CIG nadal zbiera pieniądze. Odsuwa to co prawda premierę ale daje doskonalsze narzędzia to tworzenia statków w przyszłości i przyspieszenie ich tworzenia.

Pozdrawki
BHoleVX


sygn.png.c4efbbba4bad9acc32e1f37d60e375b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny bezsensowny temat z próbą zwrócenia uwagi na to ile rzeczy jeszcze jest nieskończonych. Jest to wersja alpha i jeśli ktoś ocenia grę taka jaka jest w tym momencie, to nie powinien mieć dostępu do testów, bo testy polegają na tym aby niwelować ilość błędów i wspomóc twórców, aby nie musieli wydawać kasy na swoich testerów. Jeśli tego ktoś nie rozumie to będzie tworzył takie oto tematy, które swoją drogą do niczego nie prowadzą. Porozmawiajmy o innej grze która wyjdzie za rok czy dwa opierając się na kilku trailerach z youtube jaka to ona jest gówniana.

Rozumiem, że forum jest do wygłaszania swoich wypowiedzi, jednak takie tematy do niczego nie prowadzą. Nie przekonasz fanów projektu, którzy wydali na grę lekko ponad 200$, że jednak wydali ją na marne i gra będzie gówniana. Nie psuj ludziom marzeń swoimi obawami. Jeśli masz takie odczucia, że wydałeś kasę na marne to zachęcam do bardziej przemyślanych zakupów w przyszłości i nie ufaniu early acces.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewielka część subskrybentów niezadowolona z tempa pracy żąda zwrotu kasy. Jest to trochę niepokojący sygnał, gdyż inni mogą pójść za ciosem i spróbować wyssać sporą gotówkę z CIG, co mogłoby zacząć nakręcać błędną spiralę opóźnień i roszczeń. A szkoda, bo pełną parą gra jest tworzona nie więcej niż 2 lata, przed latem 2013 jedynie coś tam dłubali w małym zespole. 

http://www.fresnobee.com/entertainment/ent-columns-blogs/video-games/article31777647.html

Pewnie polskie media to podchwycą, żeby napompować jakąś sensację.

Edytowane przez Zgudi

| MOBO: MSI Z170A-G43 PLUS | CPU: I5 6600K 3.5GHz (4.6GHz) + SPC Fortis 3 | GPU: Asus STRIX GTX 960 4GB | SSD: 2 x Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 1TB 7200RPM | PSU: XFX 630W 80+ Bronze | CASE: Zalman R1 |
| RAM:
 Kingston HyperX DDR4 16GB 3000MHz CL15 | LCD: HP 27VX FHD | OS: Windows 10 Home x64 BOX | DAC: AIM SC 808 + Burson SS V5i-D | HP: AKG K550 MKII + Beyerdynamic DT150 + Beyerdynamic DT 990 Pro |

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem i artykuł i komentarze. Tylko komentarze mają sens. 


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety CR przedobrzył z terminami. Według mnie aby zdusić marudzenie musi jaknaszybciej wydać FPSa i Sociala. To stłumi narzekania na kilka misięcy. Musi to zrobić do końca roku. Wprzeciwnym razie ruszy lawina podsycana przez Pana Bystrego.


 

 

JFK (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Myślę, że Pan Bystry za chwilę będzie miał własne problemy ...

Wystarczy, że wyda zgodnie z terminem (20 października 2015) tą swoją grę Line of Defense i wówczas trudno mu będzie marudzić na temat SC samemu będąc twórcą czegoś takiego  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_tongue.gif">

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

typowy artykul kogos kto jest nie w temacie i nie wiele wie o prawdziwych terminach tworzenia gier, bo co roku wychodzi FIFA, COD i Assasin ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pan Bystry stwierdził, że wszystko jest już prawie gotowe i udało mu się zamknąć koszty produkcji w niecałych 20M $   Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_sick.gif">:woot:

Ogrom niedoróbek każe przypuszczać że Bystry usiłując ciąć koszty najmował stażystów i praktykantów ostatecznie zamykając się w 200K $. Te "20M" to chyba tylko po to by ktoś pomyślał sobie, że to duża produkcja.

Edytowane przez Zgudi

| MOBO: MSI Z170A-G43 PLUS | CPU: I5 6600K 3.5GHz (4.6GHz) + SPC Fortis 3 | GPU: Asus STRIX GTX 960 4GB | SSD: 2 x Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 1TB 7200RPM | PSU: XFX 630W 80+ Bronze | CASE: Zalman R1 |
| RAM:
 Kingston HyperX DDR4 16GB 3000MHz CL15 | LCD: HP 27VX FHD | OS: Windows 10 Home x64 BOX | DAC: AIM SC 808 + Burson SS V5i-D | HP: AKG K550 MKII + Beyerdynamic DT150 + Beyerdynamic DT 990 Pro |

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zgudi
      Tematu nowego założyć nie mogę, coś nie działa.
       
      Jak to "tylko z trollowania". To tak samo prawdziwe co stwierdzenie "jak zwykle przyszedł Zgudi" wobec pierwszego posta po 50 miesięcach nieobecności.
      Na forum raczej nie zdarzało mi się trollować, ale na discordzie owszem już tak. Na forum co najwyżej  spekulowałem na temat przyszłości SC, za co kilku obrońców Star Citizena solidnie się na mnie wkurzyło, bo jak tak można bez sensu spekulować i źle napisać o przyszłości naszej ulubionej gry. Dziś już ich nie ma w powodów jak wyżej, czyli zmiana zainteresowań, dom, rodzina i tak dalej.
      Była jeszcze jakaś kłótnia z mojej strony o zakaz promowania innego korpo/orga na forum bez zgody admina, ale mniejsza o to co było ponad 4 lata temu.
      Neb też się nie zmieniła bo wciąż chętnie posądza o trolling i wciąż jest jak osa.
    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności