Alpha 2.0 Star Citizena przygotowuje grunt pod implementację żyjącego uniwersum gry. Umożliwia graczom dostęp do statków wieloosobowych, dużych map oraz walki w trybie FPS. Możecie spodziewać się, że w przyszłości w miarę rozwoju gry do tej podstawy zostaną dodane dodatkowe statki, lokalizacje i mechanika gry. Alpha 2.0 to pierwszy przedsmak żyjącego, oddychającego świata Star Citizena – tak więc bierzcie się do eksploracji uniwersum!

 

Duże światy – Crusader

17 misji w otwartym świecie

  • 8 misji Comm Array polegających na starciach statków w kosmosie i działaniach EVA.
  • 8 misji Research polegających na ochronie cywilów lub odzyskaniu utraconych danych
  • 1 misja Exploration – przeszukanie i eksploracja opuszczonej stacji.
  • ponad 20 losowych wydarzeń – większość to losowe walki w kosmosie, często z różną kombinacją statków wrogich i przyjaznych. 4 z nich to losowe misje eksploracyjne polegające na odnajdywaniu zaginionych wraków.
Star Citizen Mission
Naprawa przekaźników telekomunikacyjnych

Strzelanka z perspektywy pierwszej osoby (FPS)

  • Doładowujące się bronie energetyczne
  • Przedmioty do podniesienia w świecie gry – w tym uzbrojenie balistyczne, amunicja i MediPeny.
  • Leczenie graczy.
  • Ze względu na otwartą architekturę systemu Crusader walka FPS może mieć miejsce na stacjach kosmicznych, pokładach statków a nawet podczas działań EVA.
  • Stacja kosmiczna – lokalizacja specjalnie zaprojektowana i dedykowana walce FPS, zawierająca mnóstwo schowków z uzbrojeniem osobistym.

Star Citizen FPS

 

Jeszcze więcej opcji!

  • Stałe i trwające potyczki kosmiczne pomiędzy frakcjami piratów i wewnątrzsystemowymi siłami porządkowymi w pasie asteroid Yela.
  • Wraki do złupienia w pasie asteroid Yela.
  • Naprawy statków, tankowanie i uzupełnianie amunicji w Cry-Astro.
  • EVA – działania w kombinezonie poza statkami.
  • Statki wieloosobowe.
  • Rozgrywka w statkach wieloosobowych. Nie jesteś przywiązany do fotela, możesz chodzić po statku ze znajomymi, a także obsługiwac różne stanowiska takie jak pilot, kopilot, działonowy, inżynier.
  • Przejścia ze statku w kosmos,
  • Rozgrywka z perspektywy pierwszej osoby bez szwów. Przechodź pomiędzy wnętrzem statku a kosmosem na zewnątrz i z powrotem bez ekranu ładowania!
  • Lataj, walcz i przemieszczaj się w kosmosie w jednej grze.
Star Citizen Quantum2
Podróż kwantowa
  • Quantum Travel – podróż kwantowa – włącznie z ograniczoną mechaniką paliwa.
  • Wszystkie jednostki nie będące myśliwcami są wyposażone w napęd kwantowy pozwalający na podróż przez przestrzeń lokalną z 0,2 prędkości światła.
  • MobiGlas z systemem Dziennika i Misji.
  • Walka EMP w Avengerze Warlocku.
  • Technologia dużych światów pozwalająca na istnienie ogromnych obszarów przestrzeni do eksploracji bez ekranów ładowania.
  • Nowe modele lotu IFCS.
  • Naprawa, tankowanie i uzupełnianie amunicji w statkach.
  • System party (drużyn).
  • Stanowiska do obsługi na statkach wieloosobowych.

  • Tryby lotu IFCS – Precision, SCM i Cruise.
  • Dopalacze.
  • EMP działające na zasadzie statek vs statek oraz zniszczenia na jego skutek.

 

Lokalizacje

  • 1 planeta: Crusader.
  • 3 księżyce: Yela oraz jej pas asteroidów, Cellin ze stacją i Daymar ze stacją.
  • 3 różniące się stacje: Port Olisar (nowy port przeładunkowy oraz kosmiczny hotel gdzie zaczynasz grę), Security Post Kareah (lokacja FPS PvP), Covalex Shipping Hub (opuszczony port przeładunkowy służący jako lokacja do eksploracji EVA dla graczy).
  • 1 stacja naprawy i uzupełniania zapasów Cry-Astro.
  • 9 lokalizacji comm array (przekaźniki telekomunikacyjne) z walkami, misjami i eksploracją EVA.
Star Citizen Cry-Astro
Stacja Naprawczo-Zaopatrzeniowa Cry-Astro

 

Arena Commander

W lore gry Arena Commander jest modułem symulacyjnym do którego piloci mogą wskoczyć by poćwiczyć. Służył jako poligon testowy dla wielu doświadczeń związanych z lotem i walkami. Wszystkie statki wymienione jako zdatne do lotu przed publikacją PTU wersji 2.0.0 mogą być wykorzystane do lotu w dowolnym z trybów.

  • 6-częściowy samouczek, który wprowadza graczy do podstawowych i zaawansowanych sposobów kontroli lotu, w tym startu, lądowania i walki.
  • Tryb wyścigów Racing Mode (single oraz multiplayer), z trzema unikalnymi „torami” o rosnącym poziomie trudności. W lore jest znany jako Puchar Murraya.
  • Tryb swobodnego lotu, bez limitu czasowego, wrogów AI lub zadań. Do wyboru są dwie unikalne mapy, Dying Star or Broken Moon.
  • Vanduul Swarm na dwóch mapach, Dying Star lub Broken Moon. Walcz z kolejnymi falami coraz bardziej wymagających wrogich statków Vanduuli.
    • W trybie dla pojedynczego gracza masz sojuszników sterowanych przez AI.
    • Tryb multiplayer to do czterech graczy w zespole vs rój Vanduuli.
Star Citizen AC_300i_cockpit
300i w akcji

Tryby tylko dla wielu graczy:

  • Battle Royale – tryb walki „wszyscy na wszystkich” dla 4-16 graczy. Ten, który zdobywa najwięcej punktów w wyznaczonym limicie czasowym zwycięża.
  • Squadron Battle – tryb walki „zespół vs zespół” dla 4-8 graczy po każdej ze stron. Zespół, który zdobędzie najwięcej punktów w wyznaczonym limicie czasowym zwycięża.
  • Capture the Core – zespołowy tryb CTF z zespołami 4-6 graczy po każdej ze stron. Pierwsza drużyna, która osiągnie pięć przechwyceń wygrywa.
  • Wszystkie tryby moga być rozgrywane na dwóch unikalnych mapach – Dying Star oraz Broken Moon.
  • Publiczne wolne rozgrywki są ograniczone do 4 graczy na stronę.
Star Citizen Vanduul_Coop_01_sml
Lot Vanduuli

 

Moduł Social: ArcCorp

>Area 18 to miasto na ArcCorp, planecie w układzie Stanton i pierwsze udostępnione interaktywne środowisko znajdujące się na planecie.

  • Rozgrywka skupia się na indywidualnej eksploracji i interakcjach społecznych
  • Strefa ta zawiera obszar celny, sklepy, szpital, przedmioty (póki co niemożliwe do zakupu) oraz bar.
  • Tryb Augmented Reality (rzeczywistości rozszerzonej) pozwala graczom na zobaczenie jak nazywają się inne postacie oraz podejrzenie nazw / opisów / cen przedmiotów na które patrzą.
  • W pełni zniszczalne łaziki Greycat, którymi gracze mogą jeździć po strefie – z możliwością przejechania i zabicia innych graczy lub zniszczenia pojazdu.
  • Pierwszy kontakt graczy ze śmiercią i respawnem w szpitalu po tym jak zostaną przejechani.
  • NPC – interakcja z nimi jest w trakcie developmentu.
  • Wprowadzenie chatu i animowanego / opatrzonego głosem systemu emotek. Istnieje możliwość tworzenia i dołączania do wielu kanałów chatu, wchodzenia do instancji ArcCorp ze znajomymi i interakcja z nimi na o wiele bardziej osobistym poziomie.
  • Do 36, ze sztywnym limitem 40. Miękki limit pozwala na dołączanie do tej samej instancji co znajomi.
Star Citrizen Arc-Flyby
ArcCorp

 

Moduł Hangar

Hangary to miejsce, gdzie gracze mogą obejrzeć i zwiedzić swoje statki, jak również podziwiać przedmioty dekoracyjne i prezenty dla subskrybentów jakie są sprzedawane w sklepie. Mogą się powiększać od jednej do pięciu zatok w zależności od ilości statków załadowanych na stronie. Poradnik jak zarządzać hangarem znajdziesz tutaj.

  • Każda zatoka pomieści 3 małe statki, 1 średni lub 1 duży. Rozszerzone opcje są w trakcie developmentu.
  • Wyjątkiem jest hangar VFG Industrial (zwany też asteroidowym). Centralna zatoka VFG Industrial może pomieścić tylko 3 małe lub 1 średni statek.
  • Obecnie dostępne są cztery typy hangarów: SelfLand, Aeroview, Revel &York oraz VFG Industrial.
  • Rozgrywka:
    • Oglądaj, zwiedzaj i wchodź w interakcję ze swoimi statkami lub hangarami.
    • Używaj Holostołu aby dodawać, usuwać lub zmieniać wyposażenie statków.
    • Wchodź w interakcję z ozdobami hangaru – od plakatów po mały barek lub szafę grającą.
    • Przejedź się Greycatem (jeśli go posiadasz).
Star Citizen Avenger_Hangar
Avenger w hangarze

UWAGA: Gra jest udostępniona jako alpha – cały czas jest rozwijana. Jej część już udostępniono do testów i w celu zbierania opinii graczy. Oczywiście wersje alpha to prace w toku – będą mieć bugi i inne problemy. Zachęcamy do zgłaszania sugestii na forum RSI, natomiast decyzja czy zostaną one zaimplementowana leży w całości po stronie developerów.

 

Status dostępności statków

Małe statki

Statek Dostępny w hangarze Zdatny do lotu
P-52 Merlin Tak Tak
M50 Interceptor Tak Tak
Seria Aurora Tak Tak
Seria Mustang Tak Tak
Seria 300 Tak Tak
Seria Hornet Tak Tak
Gladius Tak Tak
Seria Avenger Tak Tak
Vanduul Scythe Tak Tak
Vanduul Glaive Tak Tak
Gladiator Tak Tak

Star Citizen F7c_hornet_flight_visual

 

Średnie statki

Statek Dostępny w hangarze Zdatny do lotu
Cutlass Black Tak Tak
Cutlass Red/Blue Tak Nie
Seria Freelancer Tak Nie
Vanguard Warden Tak Nie

 

Duże statki

Statek Dostępny w hangarze Zdatny do lotu
Retaliator Bomber Tak Tak
Constellation Andromeda Tak Tak
Constellation Taurus Tak Nie
Constellation Aquila Tak Nie
Constellation Phoenix Tak Nie
Redeemer Tak Nie

 

W kolejnych aktualizacjach…

Lista może ulec zmianom:

Nowe dodatki

  • Klub Million Mile High:
    Ekskluzywny bar, który będzie dostępny (tymczasowo) za pośrednictwem windy w Hangarze. Będą do niego mieć dostęp jedynie osoby które wcześnie wsparły grę kupując najdroższe pakiety.
  • Zmiana wyglądu postaci (pancerz / ubrania).
  • Zwiększenie liczby wspieranych graczy.
  • System osłon FPS.
  • Starty i zatrzymania FPS.
  • Rozdział pozy celowania / rozglądania się w FPS.
  • Fizyka EVA.
Star Citizen Million Mile Hight Club
Widok na Million Mile High Club

Ulepszenia

  • Ulepszenia Holstołu.
  • Grafika menu głównego.
  • Reakcja na trafienia FPS.
  • Poruszanie się bez broni w FPS.
  • Dopracowanie FPS P4AR.
  • FPS ArcLight polish.
  • Lot w kosmosie – optymalizacja UI.
  • Lot w kosmosie – dopracowanie trybu Focus.
Star Citizen Fl_cockpit_a
Kokpit Freelancera