Star Citizen: Around the Verse – odcinek 40 (PL)

0
7

W czterdziestym odcinku Around the Verse zobaczycie m. in. wywiad z Lisą Ohanian oraz epickie kosmiczne starcie Bena i Sandi!

 

Empire Report

  • W zeszłym miesiącu rozbito gang handlarzy niewolnikami, setki ludzi wraca do domu. Dowiedz się dlaczego jedna z uwolnionych będzie musiała udać się do sądu by odzyskać swoje życie.
  • Czy systemy zewnętrzne będą nowym miejsce na modne posiadłości? Dowiedz się dlaczego bogaci i potężni pożądają tych terenów.
  • Nadwyżki Marynarki – to może być idealny moment na zakup nowego statku. Dowiedz się jak strata UEE może być twoim zyskiem.

[00:58] Intro

  • Zebrano 79 milionów.
  • Wydano patch Star Citizen Alpha 1.1.1, zmiana numeracji wersji – teraz gra będzie z dopiskiem ALPHA. Patch zawiera podstawy multi crew dla małych statków (Cutlass, Gladiator, Super Hornet) dla trybu multiplayer freeflight.
  • Pojawia się dużo pytań o zbalansowanie gry, nic nie jest ostateczne, przed nami dużo zmian.

[03:13] News from Around the Verse

CIG Santa Monica (Darian Vorlick i Lisa Ohanian)

  • Końcowy etap projektowania serii HULL (sprzedaż koncepcyjna od piątku 24 kwietnia).
  • Końcowy etap budowy linii produkcyjnej do tworzenia postaci.
  • Patch 1.2 to tryb FPS, patch 1.1.2 wprowadzi tutorial do gry.

Illfonic: Denver (David Langelier, Travis Day i Chuck Brungardt)

  • Dalsze prace nad Sataball – sportem który ma się pojawić w arenie dla trybu FPS.
  • Chrisowi podoba się aktualny stan animacji dla poruszania się w środowisku bez grawitacji.
  • Trwa implementacja animacji z suchego środowiska animatora do kodu gry.
  • Chris prosił o modyfikację kolorów dla trybu Sataball, oraz o zmianę rozmiaru samej piłki z plażowej na coś mniejszego.

CIG Austin (Jake Ross, Patrick Thomas, Mark Skelton, Cort Soest, Ian Leyland)

  • Trwa zebranie specjalistów od tworzenia środowiska (otoczenia).
  • Podział prac pomiędzy studia tak, aby wszystko się ładnie zgrało dla trybu FPS, SQ42 i PU.
  • Środowiska będą bardzo złożone, każdy styl musi posiadać taki sam zestaw komponentów w celu utrzymania standardu gry.
  • Illfonic i Behaviour także będą brać udział w zebraniach na temat otoczenia.

Foundry 42 UK (Michael Dalston)

  • Według testerów serwery chciały wpuszczać do gier więcej ludzi niż jest to możliwe.
  • Nie ma większej szansy dostać się na Dying Star niż na Broken Moon.
  • Testerzy skupiają się na sprawdzaniu mapy tutorial która ma niedługo zostać wprowadzona (pojawi się tam pierwsza interakcja z NPC).
  • Trwa testowanie trybu FPS, odbywa się dużo meczy między pracownikami CIG.

[15:00] Wywiad: Lisa Ohanian (koordynator produkcji)

P: Pracujemy nad 1.2, wypuściliśmy 1.1, brałaś już udział w kilku nagraniach dla ATV, pojawia się coraz więcej pytań o twoją pracę i osobę, powiedz coś o sobie i czym się tutaj zajmujesz.
O: Jestem koordynatorem produkcji, oraz jedynym producentem dla zespołu grafików. Mój typowy dzień sprowadza się do kontaktu z ludźmi spoza firmy którzy pracują dla nas na zlecenie. Jestem na bieżąco ze stanem prac przy poszczególnych statkach oraz tworzonych postaciach.

P: Dla tych co nie wiedzą, wcześniej mieliśmy koordynatora zajmującego się zewnętrznymi zleceniami wykonywanymi dla naszej firmy, niestety gdy ta osoba odeszła powstał chaos. Stworzylismy przez to grafik dla statków, czy sądzisz że to poprawi wydawanie kolejnych maszyn?
O: Wiem że utrzymanie informacji o wszystkich statkach w jednym miejscu ułatwi prace. Czasem trzeba jakiś statek lub jego fragment przydzielić komuś, lecz jednocześnie trzeba brać pod uwagę nasz grafik. Utrzymanie danych i stałego kontaktu ze wszystkimi pozwala odpowiednio przydzielić prace.

P: Możesz powiedzieć coś więcej o tym grafiku?
O: Jest tu dużo ciekawych tabelek, sporo tego jeszcze od Alex (osoba która sie tym wcześniej zajmowała). Gdy potrzebujemy jakiś statek, sprawdzam ile potencjalnie może trwać tworzenie go na poszczególnych etapach, tworzę zadania na każdy etap i dodaję je do harmonogramu. Następnie przydzielam poszczególne etapy pod konkretne nazwiska i oni się już tym zajmują. Wydaje się proste, ale wizualnie może przerazić jeśli człowiek nie umie tego wszystkiego czytać.

P: Dla nas producentów jest to coś ważnego, ale gdzie byśmy byli bez tego grafika?
O: My pracujemy według grafika i konkretnie wyznaczonych celów, niestety nie każdy tak funkcjonuje. Co tydzień mam zebranie z ludźmi i rozmawiamy o postępach oraz czy potrzebują więcej czasu, czy też się wyrobią i można przydzielić komuś zadanie na bazie jego grafika i ukończonej pracy. Czasem pojawiają się projekty fajnych statków, ale tylko od zewnątrz. Do ludzi nie dociera że w tej grze będzie można chodzić wewnątrz tych maszyn.

P: Wielu z tych ludzi oprócz naszej gry pracuje też nad efektami do filmów, co wpływa na koordynację z zespołem projektantów. Ile czasu dziennie poświęcasz na komunikację pomiędzy projektantami, grafikami i ludźmi spoza CIG by mieć pewność że wszystko będzie dobrze zgrane?
O: Projektantami zajmujesz się ty (wywiad prowadzi Darian), więc w ich prace raczej nie ingeruję, jedynie sprawdzam czy wszystko odpowiednio zgrało się w czasie. Jak już mam wszystko uzgodnione z nimi wtedy mogę ustalać co dalej poprzez rozmowy z Robem (production design director) i Lancem (art director). Praca z nimi jest bardzo przydatna gdyż dobrze już rozumieją jak Chris myśli i są w stanie określić czy coś mu się spodoba.

P: Co jest najciekawszą rzeczą nad którą pracowałaś ?
O: Chyba linia produkcyjna postaci, poszło w nią wiele godzin pracy, jednak mamy jeszcze wiele pomysłów. Dostajemy coraz więcej grafik zawierających postacie o różnej posturze ciała, czy stylach z poszczególnych regionów galaktyki lub planet. Co ciekawe oprócz samych grafik dostajemy też ich imiona, osobowości itp.

P: Jak się tak nad tym zastanowić, przenosimy się o 900 lat w przyszłość, każda planeta ma własną kulturę, modę, itp. To daje sporo miejsca do popisu.
O: Dokładnie o to chodzi, nie mamy jednego stylu dla wszystkich planet. Dodatkowo każda planeta będzie miała kilka klas społecznych które też będą się od siebie różnić stylem.

[28:11] Sandi Gardiner Goes to Flight School

Wstęp do pojedynku Bena i Sandi po długich treningach
Sprytny montaż pokazuje jak „BetterthenBen” pokonuje „AsgoodasBen” – czyli Sandi pokonuje Bena, który odgraża się rewanżem w Space Marine.

[31:26] Outro

  • Nadal dostępne są bilety na Gamescom.
  • Wybiera się dużo ludzi z LA.
  • Szczegóły na temat CitizenCon będa wyjawione już za miesiąc.
  • Darmolot: maszyny wyścigowe.

[33:35] Art Sneak Peek