Star Citizen: Around the Verse – odcinek 27 (PL)

0
19

W 27 odcinku Around the Verse Ben powraca na posterunek. Zobaczycie też stałe pozycje programu oraz wywiad z Lancem Powellem.

  • Zebrano już 69 milionów – trwa przygotowanie dokumentów w celu opisania kolejnych celów jak i przygotowanie strony ze statusem dawnych.
  • Przypomnienie o spotkaniu z CIG podczas PAX East – impreza nie będzie streamowana ze względu na zbyt wysokie koszty. Nagrania z prezentacji zostaną opublikowane później.
  • Wyprzedano bilety na BAFTA.
  • Trwa szczyt (zebranie) mający na celu przygotowanie listy statków które będą budowane przez rok 2015. Udział biorą ekipa z Austin oraz reprezentacja z Anglii. Oprócz tego planowane są spotkania dotyczące innych obszarów rozwoju gry.
  • Trwają przygotowania patcha 1.0.1 – powinien być gotowy „niedługo”.
  • DartkMyth wygrywa konkurs w którym nagrodą jest podpisany model Constellation. Opisał on święto nazwane „Day of Champions” (Dzień Mistrzów) – jest to ceremonia w której Vanduule podczas rytualnych walk wybierają najlepszych spośród siebie. Zwycięzcy otrzymują tytuł „Alpha” aż do kolejnego roku. Opisane święto CIG postara się jakoś umieścić w grze.

 

[4:52] News from Around the Verse

Arena Commander

  • Poprawiono A.I. odpowiadające za unikanie rakiet
  • Dodano rakiety do HUD radaru namierzania.
  • Poprawiono oba typy wabików.

Squadron 42

  • Trwają prace nad mostkiem Bengala – obecnie jest w fazie whiteboxingu.
  • Trzy statki Vanduuli są na etapie greyboxingu (Kingship, Driller i Mauler).
  • Rozpoczęto prace nad projektem kosmicznego doku – powiązany z fabułą SQ42.

Persistent Universe

  • Trwają prace nad NPC dla Arc-Corp.

  • Drony zostały oteksturowane (m. in. Orion i Reclaimer będą z nich korzystać).
  • Trwają prace nad NPC typu pielęgniarka/pielęgniarz

Statki

  • Cutlass i Avenger – trwa balansowanie.
  • Avenger – poprawki do stanów zniszczeń.
  • Retaliator – trwają prace nad wnętrzem (wciąż nie wiadomo kiedy trafi do hangaru).

Moduł FPS

  • Prace nad systemem użytkowania przedmiotów, będą wymagać korzystania z jednej lub obu dłoni.
  • Poprawiono problemy z lagami występującymi przy korzystaniu z promienia chwytającego (ang. grapple beam) – urządzenie ma pomagać podczas poruszania się w środowisku bez grawitacji.
  • Trwają prace nad areną i walką w zerowej grawitacji

[9:24] Bug Smashers

Mark naprawia błąd związany z Mustangiem – broń na niektórych zaczepach nie była ładowana.

[18:06] MVP

Wyróżnienie otrzymuje Nebohtes za serię filmów, gdzie wyjaśnia temat budowy modularnych systemów.

[18:36] Customer Service

Obsłużono około 2500 zgłoszeń z okresu świątecznego, zostało jeszcze drugie tyle.

[19:18] Wywiad: Lance Powell – Art Director

[19:55] P: Jak śledzicie postępy każdej linii tworzenia statków, oraz jak włączacie do prac opinie od społeczności?
O: Tworzymy dwie grupy statków – osobno dla Arena Commandera i Squadron 42. Tutaj tworzymy maszyny dla graczy, za oceanem tworzone są te które będą potrzebne w Squadron 42.

[21:06 ]P: Jak znajdujecie złoty środek pomiędzy wizją artystyczną a funkcjonalnością (modelowanie fizyki itp)? I co ważniejsze – która z tych opcji wygrywa?
O: Forma podąża za funkcją. Chrisowi zależy na efekcie wow, niestety fizyka nadal istnieje i trzeba to potem dostosować. Zdarza się że zaraz po podpięciu modelu do fizyki maszyna leci w losowym kierunku, po kilku przeróbkach już da się tym latać.

[23:06] P: Jakie z mniej znanych scen, środowisk lub pomysłów ze sci-fi inspirują zespół grafików podczas kreowania środowisk dla Star Citizena (planety/miasta/stacje)?
O: Zdecydowanie coś z serii Aliens, mamy też przyszłościowe odpowiedniki czegoś współczesnego, przekradną się jakieś drobne elementy znane z seriali np. Battlestar Galactica lub Star Trek. Nie zamierzamy tworzyć środowisk z Trona lub District 9. Wiadomo skąd wzięła się wizja Battle Areny, Chris ma swoją wizję nad którą pracował od czasów Wing Commandera, na to nakłada się wpływ ludzi pracujących nad tym projektem. Każdy znajdzie w tej grze coś z wielu serii sci-fi o kosmosie, ale końcowy efakt będzie unikalny

[25:55] P: W jaki sposób decydujecie jak pokazywać kosmos – jako ogromny i posępny czy gęsty i kolorowy? Jak zamierzacie zainspirować ludzi do eksploracji tego co tworzycie?
O: Nie oszukujmy się, kosmos to kosmos, praktycznie jest pusty, jak ktoś będzie chciał sobie lecieć w kierunku nicości – nie możemy go przytłaczać nadmiarem grafik i kolorów. Z drugiej strony mamy stację kosmiczną, która może być otoczona przez jakieś pole asteroid, całość zaś będzie w mgławicy. Nie da się tego określić, tam gdzie ma być pusto – będzie pusto, a w miejscach gdzie potencjalnie można coś napotkać będzie na co popatrzeć.

[28:26] P: Jaki jest najbardziej zapadający w pamięć, niezrównany punkt pracy w twojej karierze grafika, który miał wpływ na twoją przyszłą pracę przy projektowaniu do gier? Nieważne czy dotyczy to czegoś, co stworzyłeś, czy czegoś, co widziałeś.
O: Ta gra. To coś ogromnego, łączącego elementy chyba wszystkiego co się da, od chodzenia po planetach, patrzenia na roślinki, zwierzęta, po patrzenie na startujące statki, walki powietrzne, latanie w kosmosie. Patrząc na Star Citizena widzę coś wielkiego, co będzie mnie długo inspirować do dalszej pracy.

Już wkrótce

  • Ben i James jadą do Austin nakręcić trochę materiałów.
  • Sandi będzie na BAFTA

[31:22] Art Sneak Peek