Niestety to nie jest nieśmieszny żart naszej redakcji – dzisiaj na stronie RSI została opublikowana wiadomość od Chrisa Robertsa wyjaśniająca opóźnienie. Miejmy nadzieję że nie będzie ono się zwiększać, bo cierpliwość społeczności już jest nieźle nadwerężona (zwłaszcza że konkurencja w postaci Elite: Dangerous nie śpi i dostarcza kolejne działające buildy).

No cóż, póki co nie radzę wam brać urlopu w pracy z zamysłem grania w Arena Commandera…

Informację od Chrisa i listę bugów aktualnego buildu znajdziecie poniżej.

Star Citizen Chris Roberts DirectingZespół pracuje nieustannie przez ostatnie dwa tygodnie aby dopracować rozgrywkę i usunąć bugi tak by Arena Commander był gotowy do udostępnienia. Dziś o 4:00 PM PST (g. 1:00 w nocy naszego czasu) spotkałem się z liderami produkcji Star Citizena odnośnie tego czy można udostępnić alphę. Zasiedliśmy przy wirtualnym stole niczym sztab kontrol lotów przygotujący się do odpalenia rakiety i decyzja jest taka, że nie jesteśmy w stanie wypuścić Arena Commandera 29go ze względu na zbut dużąi ilość krytycznych problemów.

Poniżej znajdziecie listę aktualnych bugów śledzonych przez zespół. Developerzy klasyfikują bugi zależnie od tego jak są poważne: blokujące, krytyczne, duże, średnie i małe. Najpoważniejsze (blokujące) to problemy które całkowicie uniemożliwiają działanie gry (tym samym nie nadaje się ona do udostępnienia). Niestety na chwilę obecną wciąż są dwa bugi blokujące i pół tuzina krytycznych (które chcielibyśmy naprawić przed udostępnieniem V.8). Największym problemem na chwilę obecną jest niedawno napotkany crash DirectX psujący tryb dla pojedynczego gracza Vanduul Swarm (to tryb do którego dostęp otrzyma każdy, kto wsparł projekt).

Star Citizen Killing_Bugs
Programiści Mark Abent i Paul Reindell walczą z bugami

Głupotą byłoby udostępnienie niestabilnego buildu, nawet w wersji pre-alpha tylko po to by dotrzymać wewnętrznego deadline. To jest potęga crowdfundingu który uczynił Star Citizena możliwym – wydawca zmusiłby nas do wydania zgodnego z terminem niezależnie od jakości buildu… ale jako że wszyscy jesteście skupieni przede wszystkim na jakości a nie stopie zwrotu z inwestycji udziałowców jesteśmy w stanie poświęcić kilka dni aby dostarczyć wam coś, co jest stabilne.

Wiem że to nie jest wiadomość jaką chcieliście dziś usłyszeć. Nikt bardziej ode mnie nie chce aby społeczność mogła już zacząć korzystać z Arena Commandera.

Właśnie takie sytuacje jak obecna mogą się wydarzyć przy procesie otwartego developmentu, zwłaszcza gdy dzielimy kod i zawartość znacznie wcześniej niż miałoby to miejsce w przypadku normalnego developmentu. Myślę jednak że nie chcielibyście aby było inaczej – zespół Star Citizen karmi się waszym niesamowitym entuzjazmem i energią dla tego projektu… i ponad wszystko chcemy zobaczyć co się stanie gdy już będziecie w kosmosie.

Aby zapewnić osobom które wsparły projekt maksimum informacji poprosiłem zespół produkcyjny o dostarczanie CODZIENNYCH aktualizacji dla społeczności aż do czasu publikacji V.8 Arena Commandera. To będzie surowa informacja: listy bugów i innych informacji mówiących o aktualnym stanie zdrowia buildu. Zobaczycie te same informacje jakie trafiają do mnie i będziecie w stanie śledzić usuwanie każdego „blokera” uniemożliwiającego publikację.

Chcę abyście wiedzieli że jesteśmy już bardzo blisko… jednak nie aż tak by publikować jutro. Oczekujcie dalszych informacji!

Chris Roberts

Lista bugów Arena Commander V.8 – 28 maja, 2014

Blokujące

  • Vanduul Swarm – Display drivers can crash when Vanduul spawn or blow up
  • Lag in feedback and update of essential game events resulting in increasingly divergent multiplayer sync

Krytyczne

  • Battle Royale (Crash) – While Flying (Shader)
  • Camera – After respawn character is stuck looking up
  • Vanduul Swarm (Crash) – Shortly after missile lock
  • All Maps – Occasionally, when first spawning into the maps lasers and ballistic fire is invisible but can be heard when firing – they eventually appear
  • Crash on exit after returning from DFM match
  • Character is unable to exit DFM Aurora bed if helmet is on
  • Gforce animations are not playing on the pilot in any of the ships
  • Character and parts of cockpit interior vanish while accelerating