Star Citizen: 10 for the Chairman – odcinek 57 (PL)

1
31

Zapraszamy na kolejną – pięćdziesiątą siódmą serię pytań do Chrisa Robertsa!

[3:58] P: Stacje Gold Horizon zostały przedstawione jako stare, rozpadające się ruiny z minionej ery, wypełnione dzikimi lokatorami i marginesem społecznym. Jeśli przejmiemy taką stację to czy będziemy w stanie ją naprawić, wyczyścić, zmodernizować jej wyposażenia i być może nawet zmieniać moduły pomieszczeń?
O: Na dłuższa metę stacji pojawi się znacznie więcej. Niektóre także będą w lepszym stanie niż inne. Pozwolimy na sprzątanie, naprawy – może kiedyś nawet jakieś zmiany w rozłożeniu pomieszczeń. Na razie taki system mamy w planach dla hangarów. Ze stacjami będzie podobnie, lecz nie w dniu premiery.

[4:57] P: Czy mógłbyś udzielić nam dodatkowych informacji na temat tego jak będą działać podatki w grze? Czy będzie jakiś jeden podatek od sprzedaży czy może bardziej skomplikowany podatek od przychodów korporacji? Czy będzie możliwość zbierania różnych  stawek podatków w organizacji (np. inna od handlowców, ludzi wykonujących misje czy łowców nagród)?
O: System podatkowy będzie prosty. Lądujemy na planecie, płacimy opłatę za lądowanie, idziemy do sklepu i tam do cen zostanie dodana wartość podatku. Dodatkowo organizacje będą mogły nałożyć własny system podatku, albo % od każdej transakcji, lub 1000 UEC miesięcznie. Praktycznie płacisz organizacji za to, że korzystasz z jej własności – coś jak przynależność do kraju. Nie będzie osobnych wartości podatkowych na różne rzeczy, jedynie podatek UEE od każdej transakcji.

[6:36] P: Czy CIG planuje dodać strefy zieleni w ważniejszych lokalizacjach (arboretum, ogrody hydroponiczne) na stacjach kosmicznych lub coś w rodzaju Central Parku na Terra Prime?
O: Tak, W sumie Terra już ma sporo ciekawych miejsc, zdecydowanie będziemy dodawać jakieś strefy zieleni. ArcCorp jest industrialny, wzorowany na klimacie Blade Runnera, więc tam raczej ogrodu nie znajdziecie. Terra i inne miejsca będą miały jakiegoś rodzaju ogrody.

[7:16] P: Czy w trybie FPS będzie mechanika różnych zagrożeń środowiskowych? Np. możliwość strzelenia do pojemników z łatwopalnymi gazami i eksplozji tychże?
O: Zdecydowanie tak. W sumie to już to mamy. Chyba cośtakiego było pokazywane podczas prezentacji w Australii, wybuchające beczki, uszkodzenie rurociągu który wywoła zamieszanie, lub nawet zrani. Takich rzeczy z czasem będzie jeszcze więcej, gdyż uważamy że pozwoli to lepiej wczuć się w klimat tych lokalizacji.

[8:11] P: Czy będzie można przechowywać wydobyte surowce z Oriona we własnym hangarze, czy może będzie konieczne wykupienie powierzchni magazynowej?
O: Hangary będą miały jakąś powierzchnię do przechowywanie przedmiotów, jednak ilość minerałów wydobywanych przez Oriona raczej przewyższa pojemność hangaru.  Zazwyczaj surowce wydobyte przez Oriona będą sprzedawane, nie przechowywane. Tyle ile się uda na pewno wejdzie do hangaru, resztę można przechować gdzieś indziej.  Pamiętać należy że wszystkie przedmioty w grze będą miały fizyczny rozmiar. Czy będzie to maly pistolet czy wielki kontener minerałów, gdzieś trzeba to zmieścić.

[9:04] P: Czy pojawią się jakiekolwiek typy organicznych / będących skutkiem hodowli statków jak np. Moya z Farscape, Lexx (oraz Hive ship z Stargate Atlantis)?
O: Na chwile obecną – nie. Na dłuższą metę będziemy dodawać inne rasy, także nie skreślamy pomysłu. Na dzień premiery bym na to nie liczył, mamy już wystarczająco dużo pracy.

[9:40] P: Ze względu na istnienie różnorodnych systemów elektronicznych w uniwersum gry, czy będzie można zamaskować sygnaturę naszego statku by był identyfikowany jako inny?
O: Zdecydowane tak. Statki mają swoje identyfikatory, będzie można je fałszować gdy będziecie latać skradziona maszyną, a nawet by być widocznym jako inny rodzaj statku. Chociażby po to, aby zamaskować się jako frachtowiec w celu zastawienia pułapki. Jednak dajcie nam trochę czasu na dopracowanie systemu  identyfikacji statków (już w pierwszym opowiadaniu publikowanym na RSI Kid Crimson korzystał z fałszywego ID statku – przyp. red.)

[10:35] P: Jako że maszyny dedykowane do walki mają więcej zaczepów do montażu komponentów w porównaniu do specjalistycznych jednostek jak jednostki nie-bojowe zostaną rozwiązane w kontekście progu dotyczącego modułowości statków?
O: Moduły jakie będzie można wymieniać nie są zależne od zaczepów. W sumie to mieliśmy artykuł o czymś takim jak „itemport”, do którego są podpinane podzespoły, m. in. silniki, radar, komputer pokładowy, zbiorniki paliwa, jednostka zasilająca, wieżyczki, uzbrojenie, pancerz. To są komponenty, które wymagają zasilania i generują ciepło. Cała funkcjonalność zależy od nich a nie od kadłuba. Jeśli zdemontujemy wszystko zostaje tylko kadłub, który sam z siebie nic nie zrobi.  Szczerze mówiąc to publikujemy informacje na temat portów na broń, bo wiemy że te cieszą się największa popularnością.
Tak więc nie myślcie, że wyspecjalizowane maszyny mają mniej punktów montażowych, dobrym przykładem jest Orion z wcześniejszego pytania – ma on kontenery o rozmiarach 6x4x2m, każdy jest podpięty do itemportu – to nie jest tylko jeden kontener. Tak więc biorąc powyższe pod uwagę to ta maszyna ma więcej zaczepów niż na statek bojowy. Oczywiście mogą być jednostki mające 100 portów, jak i takie mające tylko 30. Nie martwcie się, statki nie skupiające się na walce będą miały duże możliwości dostosowania, prawdopodobnie nawet większe niż maszyny bojowe.

[13:08] P: Czy będę w stanie przeszukać innych graczy by sprawdzić czy mają przy przy sobie broń zanim wejdą na mój statek? W ten sposób mogę zapobiec buntowi lub zaskoczeniu ze strony pirata.
O: Ciekawy pomysł, nie sądzę by implementacja była trudna, jest to coś co warto byłoby dodać. Mamy już mechanikę która pozwala na skanowanie i grabienie graczy – to pasowałoby do trybu FPS. Chcemy mieć pewność, że ludzie mówią prawdę stwierdzając iż nie są uzbrojeni gdy wchodzą na pokład.

[13:54] P: Mimo że to kiepski pomysł czy będzie możliwość pilotowania statku bez hełmu, gogli, szkieł kontaktowych, implantów lub interfejsu neuralnego? Innymi słowy czy będzie możliwy pilotaż bez HUD i zamiast tego bycie zmuszonym jedynie do polegania na wyświetlaczach w kokpicie?
O: Zdecydowanie będzie można latać bez tych wszystkich obiektów pozwalających na wyświetlanie HUD , jeśli jednostka jest dobrze przygotowana wszystko może być wyświetlane na jej ekranach. Systemy statków i pewne elementy odzieży będzie można ze sobą zintegrować. Pozwoli to przykładowo na pokazanie części danych ze statku na powierzchni ekranowej hełmu jeśli takową mamy do dyspozycji, jednak domyślnie wszystko idzie na wyświetlacze statku. Sporo zależy od dostępnych powierzchni ekranowych.
Będą statki które bazują na tym, że gracz ma na sobie pełny strój pilota (np. Gladius i Hornet). Statek nie pozwoli na start bez odpowiedniego stroju. Jednak maszyny cywilne takie nie będą, Constellation czy Aurora pozwolą na swobodny pilotaż przy wykorzystaniu wbudowanych wyświetlaczy.

Bonus: CIG rozmawia z Google odnośnie rozwiązań w chmurze i są bardzo entuzjastycznie nastawieni – wygląda na to że będą mogli zrobić więcej i stworzyć bardziej zaludnione uniwersum niż zakładała to wizja Chrisa – co brzmi naprawdę niesamowicie.

[18:04] Sneak Peek