Star Citizen: 10 for the Chairman – odcinek 53 (PL)

0
8

W tym tygodniu powraca Chris i odpowiada m. in. na pytania dotyczące instancjonowania oraz NPC.

[2:25] P: Wspominałeś, że reputacja statku jest związana z właścicielem statku a nie pilotem. Wiemy, że organizacje mogą posiadać własne maszyny. Czy gracz może wykorzystać taką jednostkę do niecnych celów i tak długo jak nie zostanie zidentyfikowany (ustawienie ukrywające przynależność do organizacji w profilu – hidden org) jego reputacja osobista nie zazna uszczerbku?
O: Właściciel maszyny będzie tym, który najbardziej odczuje zmianę reputacji. Nie mamy jeszcze dopracowanych szczegółów, lecz chcemy by jakiś fragment zmiany reputacji był też rozdzielany pomiędzy załogę która na danym statku lata. Oczywiście sama organizacja także odczuje skutki wszelkich działań posiadanej jednostki. Wszystko jednak dopracujemy dopiero w fazie alpha Persistent Universe i będziemy walczyć o to, aby mechaniki tej nie można było exploitować.

[3:46] P: Jeśli wypożyczę statek koledze albo mojej organizacji, czy będą oni mogli wymieniać uzbrojenie i inne komponenty na własne?
O: Tak. Oczywiście pozostaje kwestia, gdzie pozostawić twoje podzespoły. Zapewne pozostaną one tam, gdzie zostały zdjęte ze statku. Przy zwrocie maszyny części zostaną ponownie podmienione. Oczywiście nie rozmawialiśmy o szczegółach wypożyczania statków, będziemy nad tym pracować w późniejszym czasie.

[4:49] P: Czy w PU misje typu „atak na bazę piratów” będą się skalować do ilości graczy jacy zaakceptują takie zadanie? Jeśli tak, to czy skalowanie będzie też uwzględniać wszystkie osoby będące w okolicy podczas akcji?
O: To zależy. Będą zadania skalowane w zależności od wielu czynników takich jak umiejętności graczy, ilość ludzi jaka wybiera się na misję itp. Będą też takie, które nie pozostaną niezmienne. Możemy natrafić także na misje zachęcające do poproszenia o pomoc innego gracza lub zatrudnienie NPC. Wszystko to będzie tworzone przez dynamiczny system generowania zadań.

[6:10] P: Jeśli jestem przestrzegającym prawa obywatelem UEE i natknę się na jakiś wrak w kosmosie to czy z prawnego punktu widzenia powinienem mieć jakieś obawy przed jego rozebraniem i sprzedaniem wszystkiego, co odzyskam?
O: Wiele zależy od sytuacji. Możliwe że gdy po walce dwóch graczy pozostanie wrak, będzie on posiadał jakiś ukryty w mechanice gry licznik czasowy uniemożliwiający exploitowanie sytuacji. Jednak będą też wraki NPC i takie można ciąć bez skrupułów.

[7:55] P: Odnośnie „instancji” – jeśli śledzę kogoś przez wiele systemów, to jaką mam pewność, że zawsze będę trafiać do tej samej instancji co on?
O: Tutaj będzie działać system „osób, którymi jestem zainteresowany”. W mobiGlas będzie można oznaczyć osobę jako kogoś dla nas ważnego, sojusznika, wroga, cel misji, itp. Pozwoli nam to upewnić się, że zawsze traficie do tej samej instancji. Jako że ten aspekt gry dopiero będziemy tworzyć, nie wiemy ile slotów trzeba będzie rezerwować dla ludzi z listy. Zajmiemy się tym w późniejszych etapach produkcji gry.

[9:37] P: Czy duże statki jak Javelin, Bengal, i większe, będą zachowywać się podobnie jak stacje czyli będą istnieć w wielu instancjach w tym samym czasie? Czy może będą wstawiane w jakiś sposób w całości do jednej ?
O: Te, o które będzie można walczyć będą istnieć w jednej instancji. Jak wyobrażacie sobie Bengala znajdującego się w czterech instancjach i w każdej przejmowanego przez inną grupę ludzi? Podobnie będzie ze stacjami, ich także nie skopiujemy pomiędzy instancjami. Wyobraźcie sobie orbitę planety, niech będzie z limitem instancji na sto osób. Wokół planety jest 1000 graczy co daje dziesięć instancji, jednak wokół planety jest dużo miejsca, więc gracze będą rozproszeni w rożnych miejscach. W przypadku pewnych stacji lub statków, które można przejąć przy instancjach stuosobowych w sumie na pokładzie i w pobliżu takiego obiektu może być tylko te sto osób.

[12:20] P: Jak NPC będą sobie radzić ze skokami między systemami? Czy A.I. będzie lecieć przez punkt jak gracz, czy automagicznie go przekroczy z małym rzutem na powodzenie wykonywanym przez grę (w przypadku porażki NPC może mieć wypadek po drodze)?
O: Jeśli jakiegoś NPCa nikt nie widzi, to jest on symulowany nieco inaczej. Samo PU np. będzie symulować 20 milionów NPC, lecz tylko mały procent będzie widziany przez graczy. NPC będą wykonywać misje, walczyć, handlować i robić wiele innych rzeczy, lecz wszystko tak naprawdę będzie liczone przez inny serwer i jedynie wyniki tych obliczeń zostaną wysłane do PU, by można było generować NPC gdy ktoś będzie w ich pobliżu. Nawet wtedy możliwe jest, że nie natrafimy na danego NPC gdyż serwer policzy jedynie 60% szansy że go zauważymy (zostaniemy wyrzuceni do wspólnej instancji). Działa to trochę jak rozgrywka w „Cywilizacji”, gdzie też symulowane są całe populacje państw.

[18:20] P: Czy będziemy w stanie ująć kogoś poszukiwanego listem gończym również na powierzchni planety, czy będziemy musieli go atakować w kosmosie?
O: Celu nie trzeba będzie atakować w kosmosie, będą okazje by złapać go na stacjach lub powierzchniach planet. Jako że populacja graczy ma stanowić tylko jakieś 10% całego świata gry, większość napotkanych postaci w grze będą stanowić NPC, lecz będą też miejsca gdzie częściej trafimy na graczy. Może się zdarzyć że śledząc nasz cel trzeba będzie wylądować na planecie. Zadania będą modularne – mimo że poszczególne fragmenty będą proste to po złożeniu będą tworzyć różne i ciekawe misje. Tak więc zarówno kosmos jak i planety. (tak, Chris lubi długie odpowiedzi – przyp. red.)

[21:03] P: Widzieliśmy mobiGlas na lewej ręce, czy będzie możliwe założenie go na prawą rękę? (znam ludzi noszących zegarki na prawej ręce, ale mimo że jestem leworęczna zawsze będzie to dla mnie wyglądać dziwacznie :). No ale co kto lubi… – Nebthtet)
O: Dobre pytanie, raczej zostaniemy przy lewej. Być może kiedyś to się zmieni – ale na chwile obecną wymagałoby to zbyt dużo pracy zarówno przy modelach jak i animacji. Hologram i tak będzie wyświetlany tuż przed graczem. Pomyślimy nad bardziej prymitywną wersją, która będzie przypominać tablet dla postaci, których nie stać na pełnoprawny mobiGlas.

[22:39] P: Swego czasu była mowa że kupno wielu pakietów zawierających pełną grę pozwoli na przetworzenie ich na NPCów, których wykorzystamy jako załogę. Podczas spotkania Town Hall wspomniano, że NPCów nie można zatrudnić na stałe. Czy to oznacza że coś się zmieniło? A może jednak będę w stanie mieć załogę NPC bez konieczności płacenia im cały czas?
O: Wiele paczek z grą pozwoli na granie wieloma osobami (postaciami). Jeśli mam na jednej planecie dwie postacie, to nie widzę przeszkód, żeby jedna służyła jako NPC / załoga na statku drugiej. Jeśli NPC będzie pracował na konkretnym stanowisku naszego statku zawsze będzie trzeba mu płacić, być może ci z pakietów gry będą tańsi, ale jednak trzeba pamiętać że każdy chce swoją działkę za wykonaną robotę. Zaletą tych NPCów będzie to, że można dowolnie wybrać ich wygląd. (Mała zaleta… Mam nadzieję że jakoś sensownie to zaadresują, chyba że mechanika ta będzie jednym z głównych money drainów w PU. Zobaczymy. -Nebthtet).

To już wszystko na dziś – zapraszam do podzielenia się wrażeniami z lektury na naszym forum i w komentarzach pod tekstem!